جرم کاشی / مواد شوینده

با این3 مواد شوینده دم دستی همیشه در خانه/اینجوری جرم بین کاشی‌ها رو از بین ببر

11:28 - 1401/12/05
مهم نیست که توالت، دوش یا سینک چقدر تمیز باشد، اگر دوغاب بین کاشی‌های کف کثیف باشد، همه جا کثیف به نظر می رسد. ما در این مطلب بهترین پاک کننده‌ها را معرفی می‌کنیم.

بسیاری از ما هنگام نظافت سرویس بهداشتی و حمام، با مشکل تمیز کردن درز کاشی و سرامیک مواجه بودیم؛ چرا که تمیزی این قسمت از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث می‌شود محیط حمام و دستشویی شما بزرگ‌تر و تمیز‌تر به نظر برسد. در نتیجه یک کف‌پوش کثیف می‌تواند ظاهری بد را به سرویس بهداشتی شما بدهد. برای آشنایی با روش تمیز کردن درز سرامیک و استفاده از تمیز کننده مناسب، تا انتهای مطلب با ماهمراه باشید.

آشنایی با روش تمیز کردن درز کاشی و سرامیک

باتوجه به اینکه از دوغاب برای پر کردن درز کاشی‌ها استفاده می‌شود، به مرور زمان دوغاب‌ها کثیف و تیره می‌شوند و ظاهری زشت به کاشی حمام و دستشویی می‌دهد. برای تمیز کردن درز سرامیک نمی‌توان از هر مواد شوینده‌ای استفاده کرد؛ چرا که باعث کنده شدن دوغاب می‌شود. برای آشنایی با بهترین مواد برای درز کاشی، با ما همراه باشید.

ترکیب وایتکس و آب برای تمیز کردن درز کاشی و سرامیک

برای تمیز کردن درز سرامیک، می‌توانید یک فنجان وایتکس را با مقداری آب مخلوط کنید و با استفاده از یک مسواک کهنه و دستمال روی درزهای کاشی‌های آشپزخانه و سرویس بهداشتی بکشید و چند دقیقه صبر کنید؛ سپس محل را با آب بشویید و آن را خشک کنید. توجه داشته باشید که اگر کاشی و سرامیک خانه شما قدیمی است، از این ترکیب استفاده نکنید، چرا که باعث کنده شدن درزهای بین کاشی‌ها می‌شود.

استفاده از سرکه و جوش شیرین

بهترین مواد سفید کننده درز سرامیک، استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین است. در این روش با استفاده از جوش شیرین و چند قطره سرکه، یک خمیر درست کنید. سپس خمیر را با استفاده از یک برس به درزهای کاشی یا سرامیک بمالید.

مخلوط جوش شیرین و آبلیمو

آسان‌ترین راه برای تمیز کردن درز کاشی و سرامیک، استفاده از مخلوط جوش شیرین و آبلیمو است که به راحتی در هر خانه‌ای پیدا می‌شود؛ برای تمیز کردن بند سرامیک تنها کافی است ۲ قاشق چایخوری جوش شیرین و نصف فنجان آبلیمو را ترکیب کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که در این مرحله باید به آن توجه داشت، این است که با ریختن جوش شیرین در آبلیمو ترکیب کف می‌کند که باید مراقب پوست دستتان باشید. بعد از آنکه این محلول را به کاشی و سرامیک زدید، ده دقیقه صبر کنید سپس سطح را با آب داغ بشویید.