سرما و یخبندان حمل و نقل در اروپا را مختل کرد

19:05 - 1399/11/20
بارش سنگین برف و یخبندان از سمت اواکراین و منطقه دریای سیاه، باعث اختلال در حمل و نقل جاده‌ای و ریلی در بخش‌های مرکزی و شمال اروپا شده است.
سرما-یخبندان-حمل-نقل-

به گزارش ایرنا، منابع خبری آلمان از جمله خبرگزاری «دی‌پی‌ا» روز دوشنبه گزارش دادند که بارش برف در این کشور به بیش از نیم متر رسیده و چندین خودرو در بزرگراه‌های کشور گرفتار شده‌اند.

شرکت ریلی دویچه بان هم اعلام کرد که خدماتش را در بخش‌های مرکزی و شمال آلمان معلق کرده و هیچ قطاری در محور شمال شرق از فرانکفورت تا غرب در برلین و جنوب غرب در هامبورگ حرکت نمی‌کند.

در همین حال شرکت ریلی ان‌اس هلند هم اعلام کرد که خدمات این شرکت به دلیل بارش سنگین برف کاهش یافته است. این وضعیت همچنین حمل و نقل از جمهوری چک را تحت تاثیر قرار داده و بسیاری از قطارهای بین‌المللی از مبداء پراگ لغو شدند. تردد قطارهای رو زمینی و اتوبوس‌ها هم در این شهر با اختلال مواجه شده است. لغزندگی محورهای مواصلاتی به پارگ باعث وقوع چندین سانحه رانندگی و بروز ساعت‌ها ترافیک در مسیر آلمان شده است.

سرما و یخبندان حمل و نقل در اروپا را مختل کرد7

در انگلیس هم اداره هواشناسی انگلیس برای برخی مناطق این کشور هشدار زرد صادر کرده است و این وضعیت اخطارآمیز تا ظهر روز چهارشنبه ادامه دارد. هشدار زرد به معنای احتمال قطع برق و اختلال در سرویس های حمل و نقل در برخی مناطق این کشور است.

کارشناسان از احتمال بارش سنگین برف و وزش شدید باد در جنوب شرقی انگلیس خبر داده و اعلام کرده اند که ممکن است در برخی مناطق بارش برف تا ۳۰ سانتی متر برسد.

شورای شهر گلاسکو ماشین های برف روب را به معابر و مناطق اطراف مراکز واکسیناسیون اعزام کرده است. این درحالی است که بارش ۲ تا ۵ سانتی متر برف برای بخش های زیادی از اسکاتلند و شمال شرق انگلیس پیش بینی شده است.

سرما و یخبندان حمل و نقل در اروپا را مختل کرد11

در هلند قرار بود امروز (دوشنبه)‌ دانش‌آموزان پس از چندین هفته تعطیلی و محدودیت‌های کرونایی، به مدارس بازگردند. آن‌ها از کریسمس پارسال تاکنون در قرنطینه به‌سر می‌برند. اما بارش سنگین برف و اختلال در سیستم حمل و نقل آن‌ها را همچنان خانه نشین کرد.

سازمان هواشناسی هلند روز یکشنبه کد قرمز آب‌وهوایی برای این کشور اعلام کرد. بیشتر مناطق این کشور دیروز شاهد ۵ تا ۱۰ سانتی متر برف بود. کارشناسان می‌گویند که تبدباد سرد و بارش سنگین برف باعث «طوفان برف» شده است.

در بلژیک هم بارش برف خیفی آغاز شده اما مقامات خود را برای کاهش بیشتر دمای هوا و بارش سنگین برف آماده کرده‌اند.

کارشناسان هواشناسی پیش بینی می‌کنند که سرمای هوا در اروپا تا اواسط هفته جاری ادامه یابد.

سرما و یخبندان حمل و نقل در اروپا را مختل کرد18