طرز تهیه دلمه | ادویه های دلمه

این ادویه های معطر رو به "دُلمه" اضافه کن تا طعمش فوق العاده خوشمزه شه

09:50 - 1402/03/09
اگر میخواهی یک دلمه فوق العاده جذاب درست کنی. پس این ادویه های معطر را فراموش نکن چون با اضافه کردن آنها به مواد دلمه یک وعده نهار و یا شام بی نظیری خواهید داشت.
ادویه های دلمه

دلمه برگ مو یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه فصل بهار و تابستان است زیرا این غذا را در برگ های سبز و بزرگ درخت انگور می پیچند و بقچه می کنند. طعم ملس دلمه برگ مو یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت آن است. برنج، لپه، گوشت، سبزی و برگ مو از اجزای اصلی این نوع دلمه هستند. در پخت این غذا از سبزی های معطری مانند مرزه، تره، گشنیز و شوید و ادویه هایی مانند زردچوبه، دارچین، پودر گل محمدی، فلفل قرمز و فلفل سیاه استفاده می شود. جالب است بدانید که دلمه یک کلمه ترکی ست و به معنای پر شده است.

ادویه دلمه برگ مو

برای این غذای خوشمزه می توانید از هر ادویه ای که دوست داشتید استفاده کنید. پودر فلفل سیاه، پودر فلفل قرمز، دارچین، پودر گل محمدی، زردچوبه و نمک ادویه های مناسبی برای استفاده در دلمه برگ مو هستند.

مواد لازم برای دلمه برگ مو

دلمه برگ مو یکی از غذاهای خوشمزه خاورمیانه است که طرفداران بسیاری دارد. برای درست کردن دلمه برگ مو به پیاز، برنج، لپه، سبزی، گوشت چرخ کرده، شکر و سرکه، برگ مو و ادویه نیاز دارید.

سس دلمه برگ مو با سرکه و شکر

برای درست کردن یک چاشنی حرفه ای، به ۲۵ گرم کره، نصف لیوان سرکه که به جایش می توانید از آبغوره هم استفاده کنید، ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری شکر، نصف یک بسته عصاره گوشت و کمی نمک نیاز دارید. برای درست کردن این چاشنی یک قابلمه انتخاب کنید سپس شکر، سرکه یا آبغوره و نصف عصاره گوشت که در نصف لیوان آب حل شده را درون آن بریزید. قابلمه را بر روی حرارت قرار داده و کره را به این مخلوط بیافزایید. زمانی که این چاشنی به جوش افتاد، آن را بر روی دلمه ها بریزید. روش دیگر این است که کمی شکر را با سرکه حرارت دهید تا دانه های شکر حل شود سپس بر روی دلمه ها ریخته و اجازه دهید به طور کامل بپزند. چاشنی را باید در اواسط پخت اضافه کنید تا برگ ها سفت نشوند.