سیرابی

سیرابی رو با جوش شیرین و نمک اینطوری که میگم سریع و ساده تر تمیز کن

09:07 - 1402/02/20
چگونه می توان با جوش شیرین سیرابی را پاک کرد؟ در ادامه با مجله اینترنتی پاتوق آنلاین همراه باشید.

برای تمیز کردن سیرابی نکات کوچکی وجود دارد که با به کارگیری آن ها می توانید این کار را به شکل ساده تری انجام دهید. در ادامه تعدادی روش برای شما جمع آوری کرده ایم که می توانید از آن ها استفاده کنید.

تمیز کردن سیرابی با آب جوش

برای این روش فقط به آب جوش نیاز دارید. یک قابلمه متناسب با اندازه سیرابی انتخاب کرده و درونش تا نیمه آب بریزید. قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار داده و اجازه دهید آب به مرحله جوش برسد. بعد از جوش آمدن آب، قابلمه را از روی شعله گاز بردارید و سیرابی را به شکلی که همه بخش های آن در زیر آب قرار بگیرد درون قابلمه بچرخانید. دقت داشته باشید که سیرابی نباید بیشتر از دو دقیقه در آب جوش قرار بگیرد پس باید از سرعت العمل خوبی برخوردار باشید و بتوانید در تایم ۲ دقیقه همه بخش های سیرابی را در زیر آب جوش قرار دهید. بعد از ۲ دقیقه سیرابی را از آب جوش خارج کرده و با یک چاقو بر روی آن بکشید تا پرزهای قهوه ای رنگ رویش پاک شود. می توانید این کار را دوبار انجام دهید و مجددا سیرابی را درون آب جوش بچرخانید و یک مرتبه دیگر با چاقو بر رویش بکشید.

تمیز کردن سیرابی با زنجبیل رنده شده

یک قابلمه متناسب با اندازه سیرابی انتخاب کنید. قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و بر روی حرارت گاز قرار دهید. یک عدد زنجبیل کوچک تا متوسط را رنده نمایید سپس با قاشق بر روی آن فشار دهید و آبش را جدا کنید. بعد از جوش آمدن آب درون قابلمه، شعله گاز را خاموش کرده و قابلمه را از روی حرارت بردارید. آب زنجبیل را به آب جوش اضافه کرده سپس سیرابی را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه داخل قابلمه قرار دهید و درب قابلمه را در این حین ببندید. بعد از سپری شدن این زمان درب قابلمه را باز کرده و بخش های قهوه ای سیرابی را به راحتی پاک کنید. استفاده از آب زنجبیل باعث سفید شدن سیرابی می شود.

تمیز کردن سیرابی با روش فریز کردن

یکی از ساده ترین روش های برای پاک کردن سیرابی، استفاده از روش فریز کردن است. با سایت الانت همراه باشید تا نحوه به کارگیری این روش را برای شما توضیح دهیم. سیرابی را بعد از خرید و همانطور که تازه است به مدت بیست و چهار ساعت یا بیشتر داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزند. بعد از یک روز سیرابی را خارج کرده و اجازه دهید همدمای محیط شود. بعد از باز شدن یخ سیرابی و زمانی که هنور خنک است، یک سمت آن را در دست گرفته و با دست دیگر رویش چاقو بکشید. خواهید دید که سیرابی به راحتی تمیز می شود.

تمیز کردن سیرابی با جوش شیرین

یک قابلمه متناسب با اندازه سیرابی انتخاب کنید. قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و بر روی حرارت زیاد گاز قرار دهید. زمانی که آب جوش شد آن را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید. ۱ قاشق چای خوری جوش شیرین به آب جوش اضافه کرده و با قاشق هم بزنید تا پودر درون آب جوش حل شود سپس سیرابی را کمی درون این ترکیب قرار دهید. بعد از خارج کردن سیرابی از آب جوش، کرک های قهوه ای رنگ آن را با کشیدن چاقو پاک کنید. این روش پاک کردن موجب سفید شدن سیرابی هم می شود.

پاک کردن داخل سیرابی

زمانی که کرک های قهوه ای رنگ را با چاقو جدا کردید و بیرون سیرابی تمیز شد، نوبت به داخل آن می رسد. سیرابی را زیر شیر آب قرار داده و درونش را با صبر به همراه جریان آب بشویید. روی همه بخش ها دست بکشید و در هنگام شستن عجله نکنید تا همه بخش های سیرابی به طور کامل تمیز شود.

سیرابی رو با جوش شیرین و نمک اینطوری که میگم سریع و ساده تر تمیز کن17