بادمجان | طرز تهیه بادمجان

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان

11:21 - 1402/03/04
در ادامه مطلب 39 غذایی که با بادمجان تهیه می شود را می توانید مشاهده کنید.

با "گوجه و بادمجون و سیب زمینی" سه سوته غذا درست کن

برای خواندن این مطلب اینجا کلیک کنید

با بادمجون غذا چی بپزم که گوشت و مرغ نخواد؟

بادمجان به دلیل خوش خوراک بودن و تنوع بالای غذایی به عنوان محبوب ترین صیفی جات شناخته شده. لیست غذا با بادمجان بدون گوشت و مرغ انتخاب را برای شما راحت می کند.

برای خواندن این مطلب اینجا کلیک کنید

غذا با بادمجون چی بپزم؟ | این 16 غذای ساده و خوشمزه با بادمجون درست میشن حتما امتحانشون کن

امروز ما در این مطلب لیستی از غذاهایی که با بادمجان تهیه می شوند را آورده ایم از این فهرست می توانید هر غذایی را که دوست داشته باشید برای نهار یا شام تهیه کنید.

برای خواندن این مطلب اینجا کلیک کنید

طرز تهیه یه غذای ساده و لذیذ بدون گوشت | با "گوجه و بادمجون و سیب زمینی" سه سوته غذا درست کن

برای خواندن این مطلب اینجا کلیک کنید

کشک بادمجان خانگی

یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه ای که بسیاری از خانواده های ایرانی طرفدار آن هستند کشک بادمجان می باشد که طرز تهیه بسیار آسانی هم دارد. چنانچه بادمجان جزو غذاهای مورد علاقه شما ما به حساب می آید پیشنهاد می کنیم با استفاده از موادی همچون کشک، بادمجان، سیر، پیاز، نعنا خشک و... این غذای خوشمزه را بپزید و با نان و سبزی خوردن نوش جان کنید.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان10

طرز تهیه کشک بادمجان خانگی

میرزا قاسمی

از پرطرفدارترین غذاهای گیلان و مازندران می توان به میرزا قاسمی اشاره کرد که یکی از محبوب‌ ترین غذاهای قدیمی مردم این مناطق به شمار می رود. این غذا تاریخچه دور و درازی دارد و در زمان ناصرالدین شاه قاجار ابداع شده است و از آن پس نه تنها پای ثابت سفره های گیلانی ها شد بلکه در تمام مناطق ایران طرفداران بسیار زیادی به خود اختصاص داد. بادمجان، گوجه فرنگی، سیر، تخم مرغ، روغن و... از جمله مواد تشکیل دهنده این غذای خوشمزه است.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان2

طرز تهیه میرزا قاسمی

رولت بادمجان ساده

رولت بادمجان یکی از غذاهای خوشمزه و متفاوتی است که برای آن دسته از افرادی که رژیم غذایی گیاهی در پیش گرفته اند بسیار مناسب است. در تهیه این غذای خوشمزه موادی همچون بادمجان، سیر، گوجه فرنگی، شوید و... به کار برده می شود. این غذا در زمان کمتر از 20 دقیقه آماده می شود.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان16

طرز تهیه رولت بادمجان ساده

بورانی بادمجان کبابی

از غذاهای متفاوت استان مازندران می توان به بورانی بادمجان کبابی اشاره کرد. این غذا طعم بسیار خاص و منحصر به فردی دارد و در زمان بسیار کمی آماده می شود. علاوه بر وعده های ناهار و شام به عنوان پیش غذا و دسر نیز سرو می شود. بنابراین شما میتوانید بادمجان کبابی را در کنار سایر غذاها بر سر سفره های رنگارنگتان داشته باشید.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان16

طرز تهیه بورانی بادمجان کبابی

ورقه گیلکی

نوعی کوکوی خوشمزه که ورقه گیلکی نام دارد یکی از غذاهای ساده و خوشمزه ای است که با استفاده از بادمجان پخته می شود و طعم بسیار متفاوت و خوشمزه ای دارد. این غذا در زمان بسیار کمی و با هزینه اندک آماده می شود. در تهیه ورقه گیلکی موادی همچون بادمجان متوسط، تخم مرغ، زردچوبه، روغن و... به کار برده می شود.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان3

طرز تهیه ورقه گیلکی

کوکوی بادمجان

کوکوی بادمجان یکی از غذاهای ساده و خوشمزه ای است که در بین خانواده های ایرانی بسیار رایج است چراکه هم در زمان خیلی کم آماده می شود و هم یک غذای سبک محسوب می شود. بنابراین چنانچه خواستید از این غذای خوشمزه به عنوان پیش غذا یا وعده نهار و شام استفاده کنید به موادی همچون بادمجان، تخم مرغ، روغن، نمک و فلفل نیاز دارید.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان5

طرز تهیه کوکوی بادمجان

املت بادمجان

املت بادمجان از جمله غذاهایی است که در ترکیبات آن از بادمجان استفاده شده است. این املت به شیوه بسیار جذاب و ساده ای تهیه می شود. جالب است بدانید برخلاف سایر املت ها در این املت شیر هم به کار برده می شود. بادمجان قلمی، تخم مرغ، شیر، سیر، نمک، فلفل و زردچوبه مواد تشکیل دهنده این غذا می باشد.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان16

طرز تهیه املت بادمجان

پاستا عربیتا با بادمجان بریانی

برخلاف باور عموم که بر این تصورند عربیتا یعنی این غذا متعلق به کشورهای عربی است باید بدانید که در واقع به عربیتا به معنی تند و تیز است و این غذا همچون سایر پاستا ها به ایتالیا تعلق دارد. طعم متفاوت این غذا باعث شده است که طرفداران زیادی داشته باشد. چنانچه میخواهید از این غذا تهیه کنید به موادی همچون بادمجان، روغن زیتون، سیر، پاستا، گوجه فرنگی، دانه فلفل قرمز و نمک و فلفل نیاز دارید.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان9

طرز تهیه پاستا عربیتا با بادمجان بریانی

بروسکتا بادمجان

بروسکتا بادمجان به عنوان یک پیش غذای بسیار خاص و شیک به شمار می‌رود که زیبایی دو چندان به سفره های میهمانی شما می بخشد. طعم این غذای خوشمزه را خنکی نعنا و گرمی بادمجان به تعادل میرساند و تجربه بسیار لذت بخشی به شما خواهد داد. در تهیه این غذای خوشمزه موادی همچون بادمجان، نان باگت، سیر، روغن زیتون، سرکه سفید و... به کار برده می شود.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان6

طرز تهیه بروسکتا بادمجان

ساندویچ بادمجان کبابی

ساندویچ بادمجان کبابی یکی از غذاهایی به شمار میرود که بدون استفاده از روغن تهیه و طبخ می شود. تصور کنید بادمجان گریل شده همراه با سبزیجات در یک ساندویچ خوشمزه چه طعمی دلپذیری به ارمغان می آورد؛ مطمئناً بسیار لذت‌بخش خواهد بود. پیشنهاد میکنیم برای یک بار هم که شده با ترکیبی از موادی همچون بادمجان، گوجه فرنگی، نان برگر، پیاز، سرکه بالزامیک، پنیر موتزارلا و... این ساندویچ خوشمزه را تهیه کنید.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان4

طرز تهیه ساندویچ بادمجان کبابی

یتیمک

یکی از غذاهای محلی بوشهر که در اکثر نقاط کشور نیز پرطرفدار است یتیمک نام دارد. این غذا بدون گوشت تهیه می شود و اصلی ترین مواد آن بادمجان و لوبیا چشم بلبلی می باشد. به دلیل استفاده از لوبیا در این غذا در گروه غذاهای پروتئین دار قرار دارد و یک غذای سالم و رژیمی محسوب می شود. از جمله مواد تشکیل دهنده این غذای خوشمزه می توان به بادمجان، لوبیا چشم بلبلی، پیاز، روغن، آب تمر هندی و... اشاره کرد.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان20

طرز تهیه یتیمک

کال کباب

از جمله غذاهای اشتها آور شمالی که جزو غذاهای محلی این منطقه نیز به شمار می رود می توان به کال کباب اشاره کرد. اصلی ترین مواد تشکیل دهنده کال کباب، بادمجان است. این غذای بی نظیر با استفاده از موادی همچون بادمجان، مغز گردوی ساییده شده، آب انار ترش، سبزی و... تهیه و طبخ می شود. علاوه بر اینکه از این غذا در وعده های نهار و شام استفاده می شود به عنوان پیش غذا و میان وعده هم سرو می کنند.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان4

طرز تهیه کال کباب

خوراکی بادمجان ایتالیایی

در اینجا یک غذای خوشمزه ایتالیایی به شما معرفی خواهیم کرد که اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده آن بادمجان می باشد. طعم این غذا بسیار خوشمزه و متفاوت می باشد و طرفداران بسیار زیادی دارد. در تهیه خوراک بادمجان موادی همچون گوجه فرنگی، پیاز، جعفری ساطوری شده، کره، شکر، آرد سفید و... به کار برده می شود. طرز تهیه این غذای خوشمزه را از آشپزخانه نمناک می توانید ملاحظه کنید.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان6

طرز تهیه خوراکی بادمجان ایتالیایی

کوپ بادمجان

غذای خوشمزه دیگری که با استفاده از بادمجان تهیه و طبخ میشود کوپ بادمجان می باشد. شکل و ظاهر این غذا بسیار متفاوت و جذاب است به همین خاطر یکی از پیش غذاهای بسیار خاص به شمار می رود و در اکثر میهمانی ها تهیه می شود. برای درست کردن این غذای خوشمزه و منحصر به فرد به موادی همچون بادمجان دلمه ای، اسفناج، گوجه فرنگی، برگ جعفری، فلفل دلمه‌ای، نمک و فلفل نیاز است.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان9

طرز تهیه کوپ بادمجان

اشکنه کدو بادمجان

یکی از غذاهایی که تاریخچه دور و درازی دارد و از دیرباز در ایران پرطرفدار است اشکنه کدو و بادمجان نام دارد. این غذای خاص و خوشمزه با توجه به مواد اولیه که در آن به کار برده شده بسیار متفاوت است. این غذا بعضی مواقع یک غذای سبک به شمار می رود و در بعضی مواقع یک غذای سنگین. علاوه بر اینکه به عنوان یک غذای کامل سرو می شود در بعضی از میهمانی ها به عنوان پیش غذا نیز شناخته می شود. تخم مرغ، سبزی (تره، پیازچه، جعفری)، کدو، بادمجان، لپه، برنج خشک و... از جمله مواد تشکیل دهنده این غذا می باشد.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان8

طرز تهیه اشکنه کدو بادمجان

خورش دختر لوس

یکی دیگر از غذاهای محلی گیلان که اسم بسیار جالب و منحصر به فردی دارد به خورش دختر لوس معروف است؛ که یکی از عجیب ترین غذاها به شمار می رود چرا که نامگذاری آن برخلاف سایر غذاها رایج نیست و از طرفی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاها به شمار می رود. در تهیه این غذای خاص موادی همچون بادمجان، گوجه فرنگی، سیر، آبغوره، نعنا خشک و... استفاده می شود. پیشنهاد می کنیم برای یکبار هم که شده طعم این غذا را امتحان کنید.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان5

طرز تهیه خورش دختر لوس

بادمجان شکم پر

از محبوب ترین غذاهای سنتی و محلی شمال ایران که در سایر مناطق کشور نیز پرطرفدار است می توان به بادمجان شکم پر اشاره کرد که بسیار خوشمزه و دلچسب است. این غذا هم به عنوان پیش غذا و هم به عنوان وعده نهار و شام سرو میشود و با استفاده از موادی همچون بادمجان، گردو، گوجه فرنگی، سیر، رب انار، خلال بادام و... تهیه و طبخ میشود. زمانی که برای پخته شدن این غذا نیاز است تقریبا 45 دقیقه می باشد.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان0

طرز تهیه بادمجان شکم پر

سوفله بادمجان

یکی از پیشنهادهای خوشمزه ای که نمناک در این بخش برای شما کاربران خوش ذوق و خاص پسند دارد غذای لذیذی به نام سوفله بادمجان می باشد. این غذا با استفاده از موادی همچون بادمجان، پیاز، گوجه فرنگی، پنیر پیتزا رنده شده، روغن مایع و... تهیه و طبخ میشود و علاوه بر وعده های نهار و شام به عنوان پیش غذا نیز در مجالس مهمانی سرو میشود؛ بنابراین یکی از انواع پیش غذاهای مجلسی در بین ایرانیان به شمار می رود.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان16

طرز تهیه سوفله بادمجان

کتلت بادمجان

چنانچه از آن دسته افرادی هستید که علاقه مند به خوردن غذاهای چرب نیستید؛ پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده کتلت بادمجان را امتحان کنید؛ بدون شک با یک بار خوردن شیفته طعم بی نظیر آن خواهید شد. در تهیه این غذا از موادی همچون بادمجان، تخم مرغ، سیب زمینی آب پز، جعفری خرد شده، پیاز، آرد سوخاری و... بکار برده می شود.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان8

لیست کامل غذا با بادمجان

شماره ۱

خورش بادمجان از غذاهای بسیار سنتی و پر طرفدار ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود و می توانیم انرا با گوشت قرمز یا گوشت مرغ تهیه کنیم.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان16

خورش بادمجان یکی از غذاهای اصیل ایرانی است که از نظر مواد شباهت های زیادی به خورش قیمه دارد

شماره ۲

حلیم بادمجان یکی دیگر از غذاهای سنتی ایرانی است که امروزه بیشتر به عنوان پیش غذا سرو می شود. البته این غذا از همه لحاظ کامل است و می توانیم انرا به عنوان یک غذای کامل نیز سرو کنیم.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان8

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان15

حلیم بادمجان یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با روش های متفاوتی طبخ می شود

شماره ۳

در این شماره یک غذای بسیار خوشمزه و فوری را معرفی می کنیم که مطمئنا خیلی از شما عزیزان قبلا انرا را تجربه کرده اید. یتیمچه بادنجان ترکیبی لذیذ از گوجه فرنگی و بادمجان که طعم بی نظیری دارد.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان18

یتیمچه یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که مواد اصلی تشکیل دهنده آن بادمجان و گوجه فرنگی هستند

شماره ۴

دلمه بادمجان یکی از غذاهایی که معمولا به همراه دلمه گوجه فرنگی و دلمه فلفل دلمه ای سرو می شود. این غذا شاید کمی زمانبر باشد اما به دلیل طعم بی نظیرش ارزشش را دارد که در مهمانی ها از ان استفاده کنیم.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان3

دلمه بادمجان یکی از انواع غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان های آذربایجان می باشد

شماره ۵

میرزا قاسمی یکی از معروف ترین غذاهای استان گیلان است که طرفداران خاص خودش را دارد. این غذای خوشمزه یک غذای گیاهی است و با بادمجان دودی یا کباب شده تهیه می شود.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان16

میرزا قاسمی یکی از غذاهای اصیل و بسیار محبوب استان گیلان است که به دلیل طعم خوشمزه ..

شماره ۶

در این شماره به معرفی یک غذای فست فودی خوشمزه با بادمجان می پردازیم. این غذای خوشمزه موساکا نام دارد و از غذاهای کشور یونان است. اگر به غذاهای فست فودی علاقمند هستید این غذا را از دست دهید.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان4

موساکا یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار کشور یونان است که در تمام دنیا به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود

شماره ۷

راتاتویی یکی از غذاهایی که اگر کارتون موش سرآشپز را دیده باشید حتما این غذای خوشمزه و رنگارنگ را می شناسید. این غذای خوشمزه را هم می توانیم با گوشت درست هم به صورت کاملا گیاهی که نوع گیاهی آن برای گیاهخواران یک گزینه مناسب می شود.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان18

راتاتویی یکی از غذاهای سنتی و قدیمی فرانسوی است که با مواد متنوعی تهیه می شود

شماره ۸

اگر به غذاهایی مثل میرزا قاسمی علاقمند هستید این غذا هم می تواند یک گزینه مناسب برای شما باشد. کال کباب هم از غذاهای رشتی است که با بادمجان کباب شده تهیه می شود.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان1

کال کباب یکی از انواع غذاهای معروف و بسیار خوشمزه شمالی است که با بادمجان تهیه می شود

شماره ۹

بابا غنوش که با تلفظ های بسیار متعددی مثل بابا قنوش و … شناخته می شود یکی از غذاهای خوشمزه و بسیار لذیذ کشور لبنان است که به خاطر طعم عالی اش در سراسر دنیا شناخته می شود.

با بادمجون چه غذاهایی درست کنم؟ | لیست 39 غذای خوشمزه و سریع با بادمجان0

بابا غنوش یا بابا غنوج یکی از غذاهای خوشمزه کشور لبنان است که با بادمجان تهیه می شود

شماره ۱۰

بادمجان شکم پر هم از غذاهایی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود و می توانیم آنرا به سلیقه خود به صورت سنتی درست کنیم، یا اینکه انرا به روش نوین با پنیر پیتزا درست کنیم. بادمجان شکم پر یکی از غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان آذربایجان می باشد

شماره ۱۱

رولت بادمجان یکی از غذاهای خوشمزه و بین المللی است که با بادمجان تهیه می شود. این غذای خوشمزه ظاهری شیک و مجلسی دارد و برای پیش غذا در مجالس و مهمانی ها بسیار مناسب می باشد.

شماره ۱۲

خوراک خاویار بادمجان که یکی معروف ترین غذاهای کنسروی می باشد، یک غذای بسیار فوری و خوشمزه است که می توانیم در روزهایی که وقت کافی برای آشپزی نداریم از ان استفاده کنیم

شماره ۱۳

پاتوق آنلاین: خورش غوره بادمجان یکی دیگر از غذاهای بسیار خوشمزه و سنتی ایرانی است که با بادمجان تهیه می شود. این خورش خوشمزه شباهت زیادی به خورش بادمجان دارد ولی در تهیه آن از غوره هم استفاده می شود.

شماره ۱۴

بادمجان بقچه ای از غذاهای خوشمزه است که معمولا به عنوان پیش غذا سرو می شود. البته این غذای تمام چیزهایی که یک غذای کامل باید داشته را باشد را دارد.

شماره ۱۵

کازان کباب یکی از غذاهای مشهور ترکیه ای است که خیلی سریع اماده می شود و شباهت هایی به غذاهایی مثل یتیمچه و تاس کباب دارد.

شماره ۱۶

جوجونی یا جوجویی یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با بادمجان تهیه می شود. این غذای خوشمزه از معروف ترین غذاهای شهر کاشان است.

غذا با بادمجان

این مطلب به مرور کامل تر می شود و غذاهای جدید به این لیست افزوده خواهد شد. پیشنهاد می کنیم برای تنوع بخشیدن به فهرست غذایی خود از مطالب زیر نیز دیدن فرمایید.