قارچ و پیاز سوخاری/آشپزی

تا حالا قارچ و پیاز سوخاری پفکی درست کردی / اینجوری درست کن که میگم طعم و مزه اش فوق العاده میشه + عکس

11:35 - 1402/01/17
قارچ و پیاز سوخاری یک میان وعده خوشمزه برای بچه هاست که بسیار پرطرفدار است و می توانید در کنار برخی غذاها مثل جوجه چینی به عنوان دورچین هم استفاده شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قارچ و پیاز سوخاری خوشمزه و پفکی در ادامه با ما همراه باشید.
مواد لازم خمیر مایه
مایه خمیر ۱ قاشق مربا خوری سرخالی
شکر ۱ قاشق مربا خوری سرخالی
آب ولرم نصف استکان
مواد لازم برای قارج و پیاز سوخاری
ماءالشعیر کلاسیک نصف لیوان
تخم مرغ ۱ عدد
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذا خوری
آرد سفید ۶ قاشق غذا خوری سرپر
بکینگ پودر ۱ قاشق چای خوری سرپر
نشاسته ذرت ۱ قاشق غذا خوری سرپر
نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

آویشن و پودرسیر به مقدار لازم
قارچ، پیاز به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

طرز تهیه قارچ و پیاز سوخاری

مرحله اول

برای درست کردن قارچ و پیاز سوخاری در ابتدا مایه خمیر را آماده می کنیم مایه خمیر را به همراه شکر و آب ولرم مخلوط می نماییم و در ظرف را بسته و برای ده تا پانزده دقیقه کنار میگذاریم تا عمل بیاید.

مرحله دوم

تخم مرغ را در ظرفی ریخته و برای دو تا سه دقیقه با همزن دستی می زنیم تا کمی رنگش روشن شود و کف کند سپس ماءالشعیر را به همراه خمیر مایه عمل آمده می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه ادویه ها که شامل: نمک، فلفل سیاه، آویشن و پودر سیر است را اضافه می نماییم و همه مواد را کاملا با هم مخلوط می کنیم، بکینگ پودر و نشاسته ذرت را به آرد اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

مخلوط آرد را در چند مرحله به مایع تخم مرغی می افزاییم و هم می زنیم مایعی که بدست می آید نباید خیلی رقیق یا خیلی غلیظ باشد در انتها زعفران را اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله پنجم

پیاز و قارچ را باید بشوییم و بگذاریم کاملا خشک شوند و آب نداشته باشند سپس پیاز ها را حلقه ای خرد می کنیم و حلقه ها را از داخل هم خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله ششم

روغن را در تابه ریخته و روی حرارت اجاق گار قرار می دهیم تا گرم شود پیاز و قارچ را در مایع می زنیم و داخل روغن سرخ می کنیم بعد از اینکه طلایی رنگ و پفکی شد خارج می کنیم.

تا حالا قارچ و پیاز سوخاری پفکی درست کردی / اینجوری درست کن که میگم طعم و مزه اش فوق العاده میشه + عکس8

مرحله هفتم

روی دستمال می گذاریم تا روغن اضافه آن گرفته شود سپس به ظرف سرو منتقل می کنیم و با هر سس که دوست دارید میل کنید و از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.