قاشق و چنگال | تمیز کردن قاشق و چنگال

اگه قاشق و چنگال های استیلت زرد و کثیف شده اینطوری که میگم سه سوته براقشون کن

13:30 - 1402/01/15
اگر از قاشق و چنگال استیل استفاده می کنید، روش‌های سنتی و مدرن تمیز کردن و براق کردن قاشق و چنگال استیل را معرفی کرده ایم.

پاتوق آنلاین: اگر از قاشق و چنگال استیل استفاده می کنید، روش‌های سنتی و مدرن تمیز کردن و براق کردن قاشق و چنگال استیل را معرفی کرده ایم.

شام هر چقدر مجلل و باشکوه باشد با قاشق چنگال نامرتب و پر از لکه، دیگر دلچسب نخواهد بود. حتی اگر بهترین غذاها در لوکس‌ترین رستوران با قاشق و چنگال و کارد پر از لکه سرو شود، هیچ جذابیتی نخواهد داشت. این مهم‌ترین دغدغه صاحبان رستوران و خانم‌های خانه است. حتی تولید کنندگان و فروشندگان ظروف استیل هم این دغدغه را دارند، لکه های روی این ظروف اولین چیزی است که به چشم می‌آید. خانم‌های خانه‌دار راه‌های متعددی برای تمیز کردن ظروف استیلشان دارند. اما وقتی تعداد ظروف زیاد می‌شود مثلا در یک تالار، این روش‌ها کارایی ندارد. در این مقاله روش‌های خانگی و سنتی، را به شما معرفی می‌کنیم. بعد از خواندن این مقاله از برق زدن همیشگی ظروف استیل خود شگفت زده خواهید شد.

6 روش سنتی براق کردن ظروف استیل

روش‌های خانگی متنوعی برای براق کردن قاشق و چنگال استیل وجود دارد. مثلا: 1. جوشاندن در محلول سودا (جوش شیرین)، روشی سریع و کارآمد است. قاشق چنگال باید به مدت 20 تا 25 دقیقه روی حرارت متوسط در ترکیب آب و سودا و نمک جوشاند و بعد از خنک شدن با دستمال پاک شوند. 2. استفاده از خمیر سودا و مایع ظرفشویی هم برای از بین بردن لکه‌های سخت و چسبنده عالی است. در این روش هم جوش شیرین را با مایع ظرفشویی ترکیب کنید تا خمیری شود. سپس با مسواک، برس یا اسفنج آنها را تمیز کنید. این کار را می‌توانید با جوش شیرین و آب هم انجام دهید.

اگه قاشق و چنگال های استیلت زرد و کثیف شده اینطوری که میگم سه سوته براقشون کن0

3. با استفاده از پارچه نرم و مرطوب شده با محلول آب و آمونیاک 10 درصد هم می‌توانید قاشق چنگال استیل را براق کنید. یا لکه‌های روی قاشق و چنگال را می‌توانید با پنبه آغشته به سرکه براق کنید. 4. نوشابه کوکا، فانتا، اسپرایت و سایر نوشیدنی‌های گازدار حاوی اسید سیتریک هستند، بنابراین آنها برای تمیز کردن بسیار عالی عمل می‌کنند کافی است قاشق و چنگال چند ساعت در آن خیس بخورند. 5. از روغن نباتی هم می‌توانید برای براق کردن قاشق چنگال استیل استفاده کنید. پارچه را به روغن آغشته کنید و روی آنها بمالید. می‌توانید از آبلیمو هم استفاده کنید. در آخر آنها را بشویید.

اگه قاشق و چنگال های استیلت زرد و کثیف شده اینطوری که میگم سه سوته براقشون کن1

6. خاکستر هم روشی مناسب است. هنگام شستشو روی قاشق و چنگال خاکستر بمالید. لک‌های روی آن پاک می‌شود. 7. سیب زمین هم تیرگی‌های روی قاشق و چنگال استیل را پاک می‌کند. حتی پودر سفید کننده دندان یا خمیر دندان هم خوب عمل می‌کنند. همانطور که می‌بینیند روش‌های متنوعی برای براق کردن قاشق و چنگال استیل وجود دارد ولی این روش‌ها برای مهمانی‌های بزرگ، رستوران‌ها و کارخانه‌های تولید قاشق و چنگال جوابگو است؟ وقت و هزینه‌ای که برای انجام این روش‌ها صرف می‌شود به هیچ وجه به صرفه نخواهد بود. به همین دلیل باید دنبال روش‌های جدیدتری بود که کار را آسان‌تر کند.

شستشو و براق کردن قاشق و چنگال با ماشین ظرفشویی

ماشین‌های ظرفشویی امروزه بخش جدایی ناپذیر هر خانه‌ای شده‌اند. ظرف‌ها بعد از استفاده در طبقات ماشین ظرفشویی چیده می‌شوند و با یک دکمه شستشو شروع می‌شود. ولی باز هم بعد از شسته شدن آنها جای لک، تیرگی‌هایی و حتی گاهی چربی روی قاشق و چنگال دیده می‌شوند. چرا؟

اگه قاشق و چنگال های استیلت زرد و کثیف شده اینطوری که میگم سه سوته براقشون کن12

چون ظروف بعد از شستشو در ماشین ظرفشویی باید بلافاصله خشک شوند تا آثار لک روی آنها نماند. هنگام چیده شدن در ماشین ظرفشویی باید جوری قرار بگیرند تا همه سطوح آنها توسط ماشین ظرفشویی شسته شوند. بعضی از چربی‌ها و چسبندگی‌ها مثل پنیر پیتزا باید قبل از گذاشتن در ماشین ظرفشویی از روی ظروف پاک شوند. و در یک رستوران با تعداد بالای مشتری همچین زمانی وجود ندارد. عملکرد کارکنان پایین می‌آید و کیفیت رستوران کم می‌شود. پس باید به دنبال راه حل دیگری بود.