آشپزی / کشک و بادمجان / غذاهای سنتی خوشمزه

طرز تهیه یه کشک و بادمجان براتون آوردم که از خوشمزگیش انگشت هاتون رو هم باهاش بخورید

12:41 - 1401/11/28
کشک و بادمجان یک غذای سنتی ایرانی است که بسیار خوشمزه و خوش طعم بوده و طرفداران زیادی دارد. از آن جا که این غذا بدون گوشت است، کم هزینه و مناسب در می آید. می توان کشک و بادمجان را به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و در کنار غذای اصلی سرو نمود. همچنین می توان این غذا را درون تارت های نمکی آماده ریخت و به صورت تک نفره و لقمه ای در تولد ها یا جشن های عصرانه سرو کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کشک و بادمجان در ادامه با ما همراه باشید.
مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان ۵ عدد
پیاز بزرگ ۱ عدد
کشک نصف پیمانه
سیر ۳ حبه
نعناع ۲ قاشق غذا خوری
گردو خرد شده نصف پیمانه
روغن به میزان لازم
نمک و زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه کشک و بادمجان

مرحله اول

برای تهیه کشک و بادمجان خوشمزه و مجلسی در ابتدای کار؛ بادمجان ها را شسته و پوست می کنیم. سپس مقداری نمک به صورت پخش روی بادمجان ها می پاشیم و به مدت نیم ساعت استراحت می دهیم تا تلخی آنها گرفته شود.

مرحله دوم

پس از گذشت این زمان بادمجان ها را آبکشی می کنیم و با دست کمی فشار می دهیم تا آب اضافی درون بادمجان ها خارج شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم، سپس ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله صبر می کنیم تا روغن به خوبی داغ شود، سپس بادمجان ها را درون روغن سرخ می کنیم. اگر روغن درون تابه کم بود، می توانیم در میانه سرخ کردن بادمجان ها، مجددا مقداری روغن اضافه کنیم، البته هر چقدر روغن کمتر باشد، سالم است.

کال کباب یا کل کباب یکی از غذا‌های محلی در استان گیلان است. مواد کال کباب را بادمجان کباب شده بر روی …

مرحله چهارم

پس از اینکه بادمجان ها را سرخ کردیمف آنها را کنار می گذاریم. پیاز را شسته و پوست می کنیم، سپس به صورت خلالی متوسط یا ترجیحا درشت خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا روغن به خوبی داغ شود.

مرحله پنجم

حالا پیاز را اضافه کرده و تفت می دهیم تا سرخ شود. وقتی که پیاز ها سبک و طلایی شد، زردچوبه را به آن اضافه کرده و هم می زنیم تا زردچوبه هم تفت بخورد. بادمجان های سرخ شده را می کوبیم و به پیاز ها اضافه می کنیم.

مرحله ششم

سیر را رنده کرده و به همراه نمک و کشک به آن اضافه می کنیم. به دلیل این که ممکن است کشک شور باشد، نمک آن را مزه کرده و میزان نمک مناسب اضافه می کنیم. سپس می گذاریم با حرارت ملایم به مدت نیم ساعت بپزد.

میرزا قاسمی یکی از غذا های خوشمزه و محبوب کشورمان است که اصالت آن متعلق به استان های شمالی کشور می ‌باشد.

مرحله هفتم

اگر کشک سفت بود، می توان کمی آب به آن اضافه کرد تا بادمجان ها پخته شوند. در این فرصت، سیر داغ و نعناع داغ را آماده می کنیم. سپس در ظرف مناسب می کشیم و با کشک و سیر داغ و نعناع داغ تزیین می کنیم.