طرز تهیه برنج کره ای | طرز تهیه برنج ژاپنی

برنج رو به روش کره جنوبی ها اینجوری بپز تا همه شگفت زده شن + طرز تهیه

16:08 - 1401/10/11
اگر دوست داری برنج رو به سبک کره ای ها طبخ کنی ادامه مطلب رو از دست نده.

پاتوق آنلاین: اگر دوست داری برنج رو به سبک کره ای ها طبخ کنی ادامه مطلب رو از دست نده.

مواد لازم:

آب مرغ

5 پیمانه

برنج

3 پیمانه

کره

1 استکان

نمک

به مقدار لازم

طرز تهیه و دستور پخت:

برنج کره ای یکی از خوش عطر و طعم ترین پلوهای ایرانی است که در مهمانی ها میتواند جایگزین مناسبی برای برنج سفید یا نان در برخی خوراک ها باشد. چون میزان کالری، چربی و کربو هیدرات این غذا به نسبت بالاست، از اینرو به افرادی که دچار مشکلات قلبی و عروقی هستند یا افرادی که وزن بالایی دارند به هیچ عنوان توصیه نمیشود که این غذا را میل کنند. چون در این غذا از هیچ گوشتی استفاده نمیشود بهتر است برای طبخ آن از آب مرغ استفاده کنید.

آماده سازی برنج

ابتدا برنج را به دقت پاک کنید. مراقب باشید که هیچ گونه سنگ، چوب یا تکه های گل و خاک در برنج شما وجود نداشته باشد. برای این کار مناسبترین وسیله یک سینی تخت است. سپس 3 بار برنج را بشویید تا آب آن شفاف شود و از حالت تیره گی خارج شود. روی برنج آب تمیز بریزید و یک قاشق غذاخوری پر از نمک روی آن بریزید و برای 30 الی 40 دقیقه در گوشه ای بگذارید تا خیس بخورد.

برنج رو به روش کره جنوبی ها اینجوری بپز تا همه شگفت زده شن + طرز تهیه9

پخت برنج کره ای

بعد از اینکه برنج حسابی خیس خورد و دانه های آن کمی سفیدتر شد، آب آن را خالی کنید. سپس قابلمه‌ای را که می‌خواهید برنج کره‌ ای را درون آن بپزید روی گاز با شعله‌ی بسیار پایین گذاشته و برنج و آب مرغ را به آن اضافه کنید. درب قابلمه را گذاشته و حدوداً یک ربع منتظر بمانید تا خوب جوش بخورد. پس از گذشت ده دقیقه از پختن برنج، کره‌ را در درون ظرفی (تابه یا شیرجوش) ریخته و روی گاز با شعله بالا آب می‌کنیم و منتظر می‌مانیم کف کند و همانند شکلات، قهوه‌ای شود؛ اما مراقب باشید که نسوزد. بعد که قهوه ای شد آن را از روی حرارت برمیداریم.

برنج رو به روش کره جنوبی ها اینجوری بپز تا همه شگفت زده شن + طرز تهیه19

پس از یک ربع که برنجمان پخت، کره آب شده را بر روی سطح برنج پخش می‌کنیم و برای خوب دم کشیدن برنج، در قابلمه را با دم‌کنی می‌پوشانیم و مجدداً یک ربع دیگر منتظر می‌مانیم. پس از پخته شدن و خاموش کردن گاز، برنج را کمی هم می‌زنیم که با کره کاملاً مخلوط شود. در این مرحله، نمک را اضافه می‌کنیم. این غذای لذیذ را می‌توان با انواع خوراک، گوشت و حتی ماست و ترشی میل نمود.

برنج رو به روش کره جنوبی ها اینجوری بپز تا همه شگفت زده شن + طرز تهیه3