آشپزی / خوراک مرغ/ غذاهای سنتی خوشمزه/ کوکوی پیاز

این ادویه و سس جادویی رو بریز تو خوراک مرغ و سبزیجات که بهت آموزش میدم که خیلی خوشمزه میشه / این خوراک رو اینجوری که میگم درست کن که عطر و بو و مزه اش بی نظیره

09:58 - 1402/03/21
اگر وقت آشپزی ندارید خوراک مرغ و سبزیجات خوشمزه بهترین و راحت ترین گزینه مناسب غذا است، برای آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات در ادامه با ما همراه باشید.
خوراک مرغ و سبزیجات
مواد لازم برای ۴ نفر
سینه ی مرغ ۲ عدد
پیاز متوسط ۱ عدد
سیر ۲ الی ۳ حبه
سس باربیکیو ۳ قاشق غذاخوری
گل کلم ۱ پیمانه
لوبیا سبز ۱ پیمانه
قارچ ۲ پیمانه

پودر پیاز ۱ قاشق چایخوری
پودر سیر نصف قاشق چایخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه خوراک مرغ و سبزیجات ابتدا سینه مرغ را روی تخته آشپزخانه به صورت مکعب های ۳ سانتیمتری خرد می کنیم. بعد داخل زیپ کیپ می ریزیم و پودر سیر، پودر پیاز، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه روی ان می ریزیم و در زیپ را می بندیم و تکان می دهیم تا کاملا تکه های مرغ آغشته به مواد شود و به مدت ۲ الی ۳ ساعت داخل یخچال قرار می دهیم.

مرحله دوم

سپس قارچ ها را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت ورقه ای برش می دهیم و کنار می گذاریم. گل کلم را نیز می شوییم و در اندازه بوته های کوچک برش می دهیم و در بشقابی قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا لوبیا سبزها را نیز می شوییم و سرو ته آنها را می گیریم و روی تخته آشپزخانه در اندازه های سانتیمتری خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

بعد پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه به صورت نگینی خرد می کنیم. تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا داغ شود.

مرحله پنجم

آنوقت پیازها را داخل تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا نرم و سبک شوند. سریع سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و همراه با تکه های مرغ داخل تابه می ریزیم. مداوم تفت می دهیم تا رنگ آنها تغییر کند.

مرحله ششم

زمانیکه تکه های مرغ طلایی شدند، فرچه را داخل سس باربیکیو می زنیم و هر دو طرف مرغ ها را کاملا کاور می کنیم. در تابه را می گذاریم تا با حرارت بسیار کم به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه کاملا مغز پخت شوند.

مرحله هفتم

دقت کنید مرغ ها را که در ابتدا داخل تابه می ریزیم باید حرارت کمی رو به بالا باشد تا زیاد آب نیاندازند. بعد از پخت مرغ ها را از داخل تابه بیرون می آوریم و در بشقابی می ریزیم و لوبیا سبزها را داخل تابه می ریزیم و مجددا روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هشتم

به طور مداوم لوبیا ها را تفت می دهیم. بعد از گذشت ۳ الی ۴ دقیقه گل کلم ها را اضافه می کنیم و ۱ دقیقه تفت می دهیم و در آخر قارچ های اسلایس شده را می افزاییم و همگی سبزیجات را خوب زیر و رو می کنیم.

مرحله نهم

بعد ۵ قاشق غذاخوری آب جوش روی سبزیجات می ریزیم و درب تابه را می گذاریم تا با حرارت کم بپزند.

مرحله دهم

زمانیکه سبزیجات پختند و روی آنها کاراملی شد تابه را از روی حرارت بر می داریم. مرغ های پخته شده را در یک طرف ظرف سرو می ریزیم و سبزیجات را کنار آن قرار می دهیم. نوش جان