پوکی استخوان/آشپزی/درمان پوکی استخوان با این سوپ

این سوپ خوشمزه و پر خاصیتی که میگم رو درست کن و بخور تا پوکی استخوانت درمان شود

15:24 - 1402/03/03
با خوردن این سوپ خوشمزه و پر خاصیت به جنگ پوکی استخوان بروید و خودتون رو با خوردنش درمان کنید
این-سوپ-خوشمزه-پر-خاصیتی-که-میگم-رو-درست-کن-بخور-

اگر به فهرست مواد غذایی مناسب برای رفع یا جلوگیری از پوکی استخوان نگاهی بیندازید، لبنیات، تخم خرفه، آووکادو، آب قلم و برگ کلم را درصدر آنها می‌بینید.

 این سوپ خوشمزه و پر خاصیتی که میگم رو درست کن و بخور تا پوکی استخوانت درمان شود 17

پیشنهاد ما هم سوپی پر از این مواد موثر و مفید است.

۱. قابلمه‌ای آماده کنید و کره یا مارگارین را داخل قابلمه بریزید و روی اجاق گاز قرار دهید. پیازچه خرد شده را همراه با سیر و برگ کلم به کره یا مارگارین اضافه کرده و مدت سه دقیقه حرارت دهید تا بافت آنها نرم شود.

۲. آرد را هم کم‌کم به مخلوط کلم، پیازچه و سیر اضافه کرده و یکی دو دقیقه حرارت دهید. آب قلم را کم‌کم اضافه کرده و حرارت دهید.

۳. در این فاصله آووکادوها را پوست کنده و بعد از جدا کردن هسته داخلشان به مخلوط آردی اضافه کنید. آبلیمو و رنده پوست لیموترش را هم افزوده و ده دقیقه حرارت دهید تا آووکادو بپزد.

۴. سوپ را کناری بگذارید تا سرد شود سپس آن را در دستگاه غذاساز ریخته یا با مخلوط‌کن به مایه‌ای صاف و یکنواخت تبدیل کنید.

۵. در این مرحله شیر، خامه، تخم‌خرفه، نمک و فلفل و همچنین نعنای خرد شده را بیفزایید. سوپ آماده شده را دوباره به قابلمه برگردانید و روی حرارت ملایم کمی گرم کنید سپس سوپ را با نعنا تزئین کرده و سرو کنید. البته این سوپ را می‌توانید همراه با نان سیر هم بخورید که درست کردن آن هم بسیار راحت است.

 این سوپ خوشمزه و پر خاصیتی که میگم رو درست کن و بخور تا پوکی استخوانت درمان شود 17

مواد لازم برای ۶ نفر

۳ ق س کره یا مارگارین ۶ عدد پیازچه درشت(خرد شود) یک حبه سیر (رنده شود) ۲۵ گرم یا یک‌چهارم آرد ۲ /۱ یک پیمانه آب قلم ۲ عدد آووکادوی رسیده ۳ ق چ آب لیموترش کمی رنده پوست لیموترش ۳ /۲ پیمانه شیر ۳ /۲ پیمانه خامه ۲ /۱ یک ق س نعنای خرد شده ۳ ق س برگ کلم خرد شده به مقدار لازم نمک و فلفل به مقدار لازم تخم خرفه

نان سیر

نان را به صورت مورب برش بزنید. سپس کره نرم شده در دمای اتاق را با سیر و نعنای خرد شده مخلوط کرده و روی هر کدام از برش‌ها این مخلوط را بمالید. نان‌ها را در کاغذ آلومینیوم بپیچید و مدت یک ربع در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت حرارت دهید.

مواد لازم برای نان سیر

۲/۱ پیمانه کره ۲ ق‌س نعنای خرد شده ۲ حبه سیر (رنده شود) یک عدد نان جو