مرغ گریل شده | طرز تهیه مرغ گریل شده

مرغ گریل شده رو در تابه به این روشی که میگم بپز تا طعمش فوق العاده جذاب و مزه دار شه

09:30 - 1402/03/01
مرغ گریل شده یکی از پرطرفدارترین نوع پخت مرغ است. که در انواع سالادها از جمله سالاد سزار نیز کاربرد دارد. در ادامه قصد داریم طرز تهیه مرغ گریل شده در تابه و رژیمی را آموزش دهیم.

مرغ گریل شده یک نوع از صدها نوع پخت مرغ است. گوشت مرغ از آن دسته پروتئین هایی است که می توان بنا به ذائقه و سلیقه خود در انواع متفاوتی طبخ نمود. مرغ آبپز، سرخ کرده، سوخاری، کبابی، بروستد و صدها نوع دیگر روش های آماده سازی مرغ هستند. ولیکن مرغ گریل شده یکی دیگر از انواع آن است که بسیار خوش طعم و لذیذ می باشد. مرغ گریل هم در فر و هم در تابه آماده می شود. امروز در پاتوق آنلاین طرز تهیه مرغ گریل شده در تابه و در فر به صورت رژیمی با سس مخصوص را به شما آموزش خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه مرغ گریل شده در تابه

  • سینه مرغ 2 عدد
  • پیاز 1 عدد
  • فلفل دلمه‌ای 1 عدد
  • سیر 2 حبه
  • لیمو ترش تازه 1 عدد
  • سبزیجات معطر (گشنیز، ریحان، نعنا، ترخون) 1 ق غذا خوری
  • سس فرانسوی 1 ق غذا خوری
  • نمک به میزان لازم
  • فلفل سیاه و فلفل قرمز به میزان لازم
  • پودر آویشن و پاپریکا به میزان لازم

طرز تهیه مرغ گریل شده در تابه خوشمزه و آبدار با سس مخصوص

مرحله اول: آماده سازی سینه مرغ

برای تهیه مرغ گریل شده در تابه ابتدا سینه مرغ را بشویید. سپس آبکشی نمایید و اجازه دهید آب اضافه آن خارج شده و خشک گردد. سپس سینه مرغ را به صورت نازک و لایه ای برش دهید. می توانید با استیک کوب سینه مرغ را بکوبید تا به صورت لایه نازک درآید.

مرحله دوم: آغشته کردن مرغ به ادویه و آب لیمو

سپس نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر آویشن و پاپریکا را در یک ظرف بریزید. آب لیمو ترش را بگیرید و به ادویه اضافه نمایید. اکنون برش های مرغ را به آن اضافه نمایید. به طوری که تمام قسمت های مرغ به لیمو و ادویه آغشته شود.

مرحله سوم: مزه دار کردن سینه مرغ

پیاز را بشویید و پوست بگیرید. مجددا پیاز را بشویید و خرد نمایید. سیر را نیز بشویید و پوست بگیرید. مجددا سیر را بشویید و رنده کنید. سیر رنده شده، پیاز خرد شده را به ظرف حاوی مرغ و ادویه اضافه نمایید. فلفل دلمه ای را نیز بشویید و خرد کنید و به ظرف بیافزایید. سبزیجات خرد شده و سس فرانسوی را نیز به ظرف اضافه نمایید. اکنون مرغ ها را به تمام مواد موجود در ظرف آغشته نمایید. سپس روی ظرف را سلفون بکشید و برای مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم: گریل کردن مرغ در تابه

پس از گذشت زمان استراحت و مزه دار شدن سینه مرغ، در تابه مقداری روغن زیتون بریزید. تابه را روی شعله قرار دهید. تکه های مرغ را از مواد جدا کنید و در تابه بگذارید. شعله را ملایم کنید. اجازه دهید سینه مرغ با حرارت پایین کاملا مغز پخت شود. پس از طلایی شدن یک طرف مرغ آن طرف مرغ ها را نیز سرخ کنید. به این ترتیب مرغ گریل شده در تابه آماده است می توانید آن را با سس قارچ یا هر نوع سس دلخواه خود سرو نمایید. نوش جان

طرز تهیه مرغ گریل شده در فر با سس مخصوص ساده و لذیذ

مرحله اول: مزه دار کردن مرغ

برای تهیه مرغ گریل شده در فر تمام مراحل مزه دار کردن مرغ را طبق آنچه که در بالا ذکر شد. انجام دهید. سپس مرغ را برای مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی مزه دار و ترد شود. پس از مزه دار شدن سینه مرغ آنها را از مواد خارج کنید و اجازه دهید در فضای آزاد مقداری خشک شوند.

مرحله دوم: پریل کردن مرغ در فر

سپس فر را روشن کنید و روی درجه 60 درجه قرار دهید. صفحه سیمی گریل را آغشته به روغن نمایید. تکه های مرغ را روی صفحه سیمی بچینید. برای مدت 15 الی 20 دقیقه به آن زمان پخت دهید.

مرحله سوم: سرو مرغ گریل شده در فر

پس از گذشت زمان پخت فر را خاموش کنید. مرغ ها را از فر خارج نمایید و در ظرف سرو قرار دهید. مرغ گریل شده در فر را می توانید در کنار سبزیجات دلخواه خود و انواع سس سرو نمایید. نوش جان.

مرغ گریل شده رو در تابه به این روشی که میگم بپز تا طعمش فوق العاده جذاب و مزه دار شه20

نکات کلیدی در تهیه مرغ گریل شده در تابه و در فر رژیمی

  1. افزودن یک قاشق زعفران دم کرده به مزه دار شدن بهتر مرغ گریل شده در تابه کمک می کند.
  2. پیش از گریل کردن، با کمک یک قلم موی آشپزی تکه های مرغ را به روغن زیتون آغشته نمایید.
  3. گریل کردن مرغ در تابه بایستی با حرارت بسیار ملایم صورت گیرد.
  4. حتما سینه مرغ را به صورت باریک درآورید تا قسمت داخلی آن خام نباشد.

♨ نکات مهم «طرز تهیه مرغ گریل شده در تابه و در فر به صورت رژیمی با سس مخصوص»

✚ گریل کردن در تابه بایستی بایستی با حرارت بسیار ملایم صورت گیرد.