تیز کردن تیغ چرخ گوشت /تیز کردن قیچی/خانه داری

اگرتیغه چرخ گوشتت کنده و ضعیف شده بیا تا بهت بگم چطوری باید تیغه رو تیزش کنی که مثل روز اولش تیز و برنده بشه

16:27 - 1402/02/27
اگر تیغه چرخ گوشتت کنده شده خودت به راحتی تو خونه تیغه چرخ گوشت رو سریع تیز کن

کند شدن تیغه چرخ گوشت یکی از مشکلاتی است که با آن درگیر هستیم. اما بهترین راه برای تیز کردن تیغه چرخ گوشت چیست؟ با این مقاله همراه باشید تا با یکی از رایج ترین راه ها برای تیز کردن تیغه چرخ گوشت در منزل آشنا شوید.

اقدامات اولیه برای تیز کردن تیغه چرخ گوشت

  • جدا کردن قطعات: در اولین مرحله لازم است تمامی قطعات را از یکدیگر جدا کنید.
  • تمیز کردن قطعات: پس از جدا کردن قطعات از یکدیگر، مقداری گوشت و یا چربی چسبیده به آن ها را مشاهده خواهید کرد. بنابراین لازم است قطعاتی که به آب حساسیت ندارند را شستشو دهید.
  • چک کردن میزان تیز و یا کند بودن تیغه: جهت تیز کردن تیغه دستگاه لازم است میزان کند بودن آن را بررسی کنید. برای انجام این کار می توانید از یک تکه پارچه کمک بگیرید.
  • تیز کردن تیغه چرخ گوشت: جهت تیز کردن تیغه دستگاه می توانید از یک آینه استفاده کنید. تیغه را در زاویه 45 درجه نسبت به آینه نگه داشته سپس تیغه را بر روی سطح آینه سمباده کنید. این کار را تا زمانی انجام دهید که یگ سایه براق بر روی لبه آن ایجاد شود.
  • تمیز کردن محیط اطراف: پس از انجام مراحل بالا، ممکن است مقداری ضایعات گوشتی و یا آب در اطراف وجود داشته باشد. بنابراین لازم است جهت جلوگیری از تجمع میکروب ها محیط را سریعا تمیز کنید.

نکات مهم

روش تیز کردن تیغه چرخ گوشت به وسیله آینه یکی از بهترین روش هایی است که به آسانی در منزل انجام می شود که پیش از آن شیوه انجام آن را توضیح دادیم.

توجه داشته باشید که استفاده از مواد اسیدی همچون پیاز و یا برخی از میوه ها منجر به کند شدن زودتر تیغه ها می شود.

به هیچ عنوان از دستگاه چرخ گوشت برای خرد کردن سبزیجات استفاده نکنید زیرا استفاده نادرست عمر دستگاه را کاهش داده علاوه بر اینکه مشکلاتی مربوط به موتور دستگاه را ایجاد می کند.

بهتر است استفاده از دستگاه به صورت بازه های 10 تا 15 دقیقه انجام شود تا موتور فرصت استراحت کردن را داشته باشد همچنین شست و شوی صحیح و خشک کردن قطعات پس از هر بار استفاده عمر دستگاه را طولانی می کند علاوه بر اینکه عملکرد آن را بهبود می بخشد.