لیموترش | تفاله لیموترش

دیگه پوست تفاله لیموترش را دور نریزید |بیا تا بهت بگم با پوست لیمو ترش چطوری به برنج و ماکارونی طعم و عطر بی نظیر بدی

23:56 - 1402/02/20
خواص بی نظیر لیمو ترش و ارزش تغذیه ای لیموترش بسیار بالاست. لیموترش حاوی ویتامین سی، کلسیم، آهن، فیبر غذایی و بسیاری دیگر از مواد مغذی است.

خواص و کاربردهای مختلف تفاله لیموترش را در ادامه‌ی مطلب بخوانید.

لیمو ترش خاصیت اسیدی دارد و به همین دلیل علاوه بر مصارف خوراکی، در بسیاری از ترفندها نیز می توان از آن استفاده کرد. اگر شما هم در فصل لیمو ترش، خودتان آب لیمو می گیرید و برایتان جای سوال است که با تفاله های معطر و ترش مزه لیمو ترش چه کارهایی می شود کرد، با ما همراه باشید. به قدری استفاده های متنوعی برای تفاله لیموترش وجود دارد که حتما شگفت زده خواهید شد و تنها چیزی که دیگر انجام نخواهید داد، دور ریختن تفاله های لیموترش بعد از گرفتن آب لیمو است.

تفاله لیمو ترش چه کاربردی دارد

ارزش تغذیه ای لیموترش بسیار بالاست. لیموترش حاوی ویتامین سی، کلسیم، آهن، فیبر غذایی و بسیاری دیگر از مواد مغذی است. خوشبختانه تفاله های لیموترش نیز منبع سرشاری از تمامی مواد بالا با درصد بالایی از فیبر است. در ادامه برخی از استفاده های تفاله لیموترش را برایتان گردآوری کرده ایم. بعد از اینکه آب لیموترش را گرفتید، تفاله های آن را داخل پلاستیک فریزر ریخته و صاف کنید. این بسته ها را داخل فریزر قرار دهید تا در زمان نیاز هر بار تکه ای از تفاله یخ زده را شکسته و استفاده کنید.

استفاده از تفاله لیموترش در خوراکی ها

یکی از محبوب ترین نوشیدنی های فصل گرم که بسیار خنک کننده است و اثرات گرمازدگی را به خوبی برطرف می کند، شربت آبلیموست. می توانید از کمی تفاله داخل شربت خود بریزید. شربت شما با این کار شکل و طعم بهتری خواهد داشت چرا که تفاله های لیمو نیز عطر و مزه قوی و خوبی دارند. البته می توانید تفاله ها را در قالب های یخ نیز با کمی آب منجمد کنید و در شربت یا آب بریزید تا طعم دیتاکس لیمو را به خوبی احساس کنید.

انواع دمنوش

عطر و مزه لیموترش با جوشیدن نیز از بین نمی رود البته ویتامین سی در اثر گرما دیدن از بین می رود. می توانید با تفاله های لیمو دمنوش های ترش مزه و گوارا تهیه کنید. این دمنوش ها را می توانید به صورت گرم و یا سرد مصرف کنید.

انواع غذا

در انواع خورش ها و سوپ ها علی الخصوص سوپ مرغ و خوراک های حاوی مرغ می توانید تفاله لیموترش را اضافه کنید. طعم سوپ شما بی نظیر خواهد شد.

برنج یا ماکارونی

می توانید کمی از تفاله های لیمو را هنگام پخت برنج یا ماکارونی به آب جوش اضافه کنید. با این کار علاوه بر اینکه رایحه برنج و پاستا بهتر می شود، دیگر نیازی نیست تا نگران چسبیدن برنج و ماکارونی نیز باشید. در نظر داشته باشید که با این کار رنگ برنج و ماکارونی شما کمی روشن تر نیز می شود.

درست کردن ادویه

تفاله های لیمو را خشک کرده و سپس آن ها را آسیاب کنید. این پودر خوش بو و ترش مزه را می توانید در انواع و اقسام غذاها استفاده کنید.