آشپزی / پلو مکزیکی /غذاهای سنتی خوشمزه/ پلو عربی/ کباب چنجه

تا حالا پلو مکزیکی خوشمزه درست کردی ؟ وقتش این پلوی پر طرفدار و خوش رنگ و خوشمزه رو اینجوری که میگم درست کنی تا از طعم عالیش لذت ببری

15:03 - 1402/02/14
این پلو مکزیکی تو کشور مکزیک این پلو یکی غذاهای سنتی و خوشمزه است که متنوع درست می میشه برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله در ادامه با ما همراه باشید.
مواد لازم برای ۴ نفر
برنج ۳ پیمانه
لوبیا سبز ۱ لیوان
سینه مرغ ۴۰۰ گرم
فلفل دلمه ای رنگی ۲ عدد
کنسرو ذرت ½ لیوان
قارچ ۱۰ عدد
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

گوجه فرنگی ۲ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
کره ۲۰ گرم
پودر سیر، پودر دارچین و پودر تخم گشنیز به مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه پلو مکزیکی

مرحله اول

برای تهیه پلو مکزیکی خوشمزه ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم. در ادامه قارچ را می شوییم و به صورت ورقه ای اسلایس می کنیم، سپس فلفل دلمه ای را می شوییم و دانه های آن را خارج می کنیم.

مرحله دوم

حالا فلفل دلمه ای را به نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه لوبیا سبز را می شوییم، سپس به صورت تکه های یک تا دو سانتی متری خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و پیاز را به همراه مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به پیاز اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و نرم شود.

مرحله چهارم

حالا تکه های سینه مرغ را درون قابلمه می ریزیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ بدهد. در ادامه پودر سیر، پودر دارچین و پودر تخم گشنیز به سینه مرغ اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زمانی که عطر ادویه ها آزاد شد، فلفل دلمه ای را به سینه مرغ اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه ای از بین برود. در ادامه قارچ را به مخلوط سینه مرغ اضافه می کنیم و تفت می دهیم.

مرحله ششم

حالا لوبیا سبز را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس ۱ فنجان آب به آن اضافه می کنیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم لوبیا سبز به مدت ۱۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا نیم پز شود.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت این زمان لوبیا سبز را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون تابه اضافه می کنیم، سپس لوبیا سبز را درون آن می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا لوبیا سبز را کمی تفت می دهیم، سپس به مخلوط سینه مرغ اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در ادامه کنسرو ذرت را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس ذرت را به مواد پلو مکزیکی اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله گوجه را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم. در ادامه پوره گوجه فرنگی را به همراه رب گوجه فرنگی به مواد پلو مکزیکی اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم.

مرحله دهم

حالا درب تابه را می بندیم، سپس اجازه می دهیم آب گوجه فرنگی کشیده شود و سینه مرغ کاملا بپزد. در ادامه برنج را از ۲ ساعت پیش با ۱ قاشق چایخوری نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روی آن آب اضافه می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله اجازه می دهیم برنج درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه پس از این مدت یک قابلمه مناسب را تا نیمه پر از آب می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب به نقطه جوش برسد.

مرحله دوازدهم

حالا برنج را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه برنج را به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک درون آب جوش می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند تا پخت اولیه آن انجام شود.

مرحله سیزدهم

در این مرحله پس از گذشت این مدت زمانی که اطراف برنج نرم شد و مغز آن کمی گیر داشت قابلمه را از روی حرارت بر می داریم، سپس برنج را درون آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم. در ادامه مقداری روغن مایع درون قابلمه می ریزیم.

مرحله چهاردهم

حالا مقداری نان را به عنوان ته دیگ کف قابلمه فیکس می کنیم و مقداری برنج درون قابلمه می ریزیم، سپس پودر دارچین و زعفران دم کرده به صورت پخش روی برنج می ریزیم. در ادامه مقداری از مخلوط سینه مرغ به صورت پخش روی برنج می ریزیم.

مرحله پانزدهم

در این مرحله به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود. در ادامه روی برنج مقداری کره قرار می دهیم، سپس درب قابلمه را با دم کنی می پوشانیم و روی قابلمه قرار می دهیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن می گذاریم.

مرحله شانزدهم

در نهایت قابلمه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم پلو مکزیکی به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد. پس از گذشت این زمان پلو مکزیکی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه ماست یا ترشی سرو می کنیم. نوش جان.