شهره یا مازیار لرستانی با ژست مردانه

اعتراف ابراز علاقه شدید شهره یا مازیار لرستانی به دختر عمویش بعد ریش و سیبل در آوردن در مقابل مردم + عکس

12:40 - 1402/02/09
اعتراف شهره یا مازیار لرستانی به ابراز علاقه شدید خودش به دختر عمویش بعد ریش و سیبل در آوردن در مقابل مردم

چندی پیش بود که شهره لرستانی، یکی از بازیگران معروف سینما و تلویزیون ایران، با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش پرده از راز بزرگی برداشت. تطبیق جنسیت! شهره لرستانی ۵۶ ساله حالا دیگر تبدیل به مازیار لرستانی شده بود. تعجبی ندارد اگر بدانیم که این خبر مثل بمب ترکید و تقریبا در کل جامعه صحبت از این موضوع بود.

فارغ از تمام اظهارنظرهایی که در تایید و عدم تایید این کار شهره لرستانی توسط مردم مطرح شد، چیزی که بیش از همه در مورد ایشان مورد تحسین قرار گرفته است، شجاعت و جسارت این بازیگر است. کار آسانی نیست که ۵۶ سال از عمر را در هویت و جنسیت یک زن زندگی کنی و درست در میانسالی، دوره‌ای از زندگی که همه به ثبات و آرامش نیاز دارند، به استقبال چنین چالش و تغییر بزرگی بروی. (قطعا شروع این روند به یک باره نبوده و در طی مدت زمان طولانی اتفاق افتاده است.) مخصوصا اگر سلبریتی باشی و در مرکز توجه! به هر حال شهره لرستانی همیشه جزء بی حاشیه‌ترین بازیگرها بوده و ثابت کرده است که توانایی مدیریت چنین اتفاق بزرگی را در زندگی‌اش دارد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Nazanin (@nazy_dancer)

زندگی نامه شهره لرستانی

مازیار لرستانی با نام اولیه شهره صالحی لرستانی در ۳۱ خرداد سال ۱۳۴۵ در شهر تهران به دنیا آمد. او در رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران در سال ۱۳۶۹ لیسانس گرفت. پس از آن در سال ۱۳۷۳ در رشته فیلمنامه نویسی سینما از مرکز اسلامی آموزش فیلم‌سازی مجتمع فیلم‌سازی باغ فردوس در مقطع کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شد.

همچنین بخوانید ۶ فیلم سورئال که ذهن شما را مشوش خواهند کرد

او از سن ۱۹ سالگی فعالیتش در تئاتر بصورت جدی شروع شد و با اجرای چندین نمایش دانشجویی از جمله “آدم برفی”، “زیبایی بی اعتنا”، “من به باغ عرفان”، “آژاکس”، “پیشنهاد ازدواج” و “تبعیدی‌ها” بازیگری در تئاتر را تجربه کرد و این کار تا سال ۱۳۶۹ ادامه داشت. از سال ۱۳۶۶ نیز کارگردانی تئاتر را شروع کرد و از آن زمان تا کنون ۱۷ اجرا در تئاترشهر داشته است. یکی از موفق‌ترین اجراها در دهه هفتاد، “سلطان مار” نام داشت که فیلمنامه آن توسط بهرام بیضایی نوشته شده بود و کارگردانی آن بر عهده شهره لرستانی بود.

اعتراف ابراز علاقه شدید شهره یا مازیار لرستانی به دختر عمویش بعد ریش و سیبل در آوردن در مقابل مردم + عکس8

در سال ۱۳۷۹ اولین کارگردانی تلویزیون خود را با برنامه‌ای به نام”پوست شیر” که از شبکه ۴ تلویزیون پخش می‌شد شروع کرد. شهره لرستانی سابقه نویسندگی در چندین فیلم و مجموعه را نیز در کارنامه خود دارد. از جمله این آثار می‌توان به مجموعه “هتل” ساخته مرضیه برومند، فیلم سینمایی “ماموریت آقای شادی” و تعدادی تله فیلم دیگر اشاره کرد. اولین حضور شهره-مازیار لرستانی در سینما با فیلم “نیاز” به کارگردانی علیرضا داوودنژاد آغاز شد.

همچنین بخوانید بهترین سریال های ترکی تا سال ۲۰۲۳

با یک نگاه کلی به کارنامه این بازیگر پرکار و فعال درمی‌یابیم که این هنرمند، زحمت زیادی برای سینما و تلویزیون کشورمان کشیده است. در مقاله لیست بهترین فیلم و سریال های شهره لرستانی می‌توانید بطور مفصل درباره کارنامه هنری این بازیگر خوب کشورمان مطالعه کنید اما در زیر اشاره‌ای به آثار کارگردانی او کرده‌ایم.

نام فیلم سال توضیحات نام فیلم سال توضیحات
در پوست شیر ۱۳۷۹ تئاتر تلویزیونی باور آرامش ۱۳۹۲ فیلم تلویزیونی
عمه ماه منیر ۱۳۸۷ فیلم تلویزیونی ماجراهای خاله دنا و شلیک ۱۳۹۳ مجموعه تلویزیونی
بی بی خاتون ۱۳۸۷ فیلم تلویزیونی تولد جنجالی ۱۳۹۴ فیلم سینمایی
زیرخاکی ۱۳۸۹ فیلم تلویزیونی آرامش از نوعی دیگر ۱۳۹۶ تئاتر تلویزیونی

تطبیق جنسیت شهره لرستانی

در تاریخ ۲۲ تیر سال ۱۴۰۱ بود که مازیار لرستانی با انتشار پستی در اینستاگرام از این اتفاق مهم خبر داد و اعلام کرد که نام خود را “مازیار” گذاشته است. بسیاری از افراد جامعه درباره این موضوع اظهارنظر می‌کردند و آزادانه درباره “تغییر جنسیت” این بازیگر صحبت می‌کردند. در همین هنگام بود که فعالین حوزه تراجنسیتی‌ها شروع به آگاه سازی کردن و از مردم خواستند که از عبارت “تطبیق جنسیت” برای این اتفاق مهم صحبت کنند.

مدتی بعد، شایعه‌ای پخش شد مبنی بر اینکه مازیار لرستانی عاشق شده است و ازدواج هم کرده است. البته صحت این موضوع ثابت نشد و مشخص شد که این خبر شایعه‌ای بیش نبوده است.

شهره لرستانی چند سال پیش در برنامه دورهمی ساخته مهران مدیری حضور پیدا کرد و به وضعیت تاهلش اشاره کرد. او گفت که هیچ وقت در زندگی‌اش ازدواج نکرده است (البته آن زمان هنوز زن بود). بعد از تطبیق جنسیتش نیز در صفحه اینستاگرامش اشاره کرد که هیچ گاه ازدواج نکرده است و اساسا این امکان را نیز نداشته است. در حال حاضر در حال گذراندن دوران هورمون تراپی است. البته نتیجه هورمون تراپی به مرور زمان با رشد ریش در صورتش مشخص می‌شود.

بعد از تطبیق جنسیت، خبر بایگانی آثار دوران زن بودنش توسط صدا و سیما بسیار بر سر زبان‌ها افتاده بود و گمان می‌رفت که صدا و سیمای جمهوری اسلامی تمام فیلم‌های قبل از عمل این بازیگر را بایگانی کند. اما چندی نگذشت که شبکه آی فیلم با بازپخش سریال “سه در چهار” به این شایعات پایان داد. البته خود شهره لرستانی نیز بعدها بیان کرد که تمام مراحل تطبیق جنسیتش شرعی و قانونی بوده است و صدا و سیما با وی مشکلی ندارد.

در آخر، برای این بازیگر مهربان آرزوی موفقیت می‌کنیم و امیدواریم این مرحله سخت از زندگی‌اش را بخوبی پشت سر بگذارد.