سبزی | سبزی پلویی

"سبزی پلویی" رو داخل چه غذاهایی میتونم بریزم؟

15:53 - 1401/11/15
آیا می‌دانید سبزی پلویی در چه غذاهایی استفاده می شود؟ سبزی پلویی شامل تره، جعفری، شوید و گشنیز به نسبت یکسان و همینطور یک شاخه شنبلیله و یک بوته سیر تازه است
سبزی

پاتوق آنلاین: آیا می‌دانید سبزی پلویی در چه غذاهایی استفاده می شود؟ سبزی پلویی شامل تره، جعفری، شوید و گشنیز به نسبت یکسان و همینطور یک شاخه شنبلیله و یک بوته سیر تازه است که این مقادیر را می توان بر حسب سهم تعداد افراد تقسیم بندی کرد. سبزی پلویی از آن دسته ترکیباتی است که در یخچال هر خانم خانه داری یافت می شود و ترکیبی برای پخت یک غذای خانگی ساده ، خوش طعم و البته پر طرفدار است.

سبزی پلویی در چه غذاهایی استفاده می شود؟

سبزی سبزی پلو همانطور که از اسمش پیداست قرار است با پلو ترکیب شود. اما چه غذاهایی می توان با سبزی پلویی درست کرد؟ در ادامه به این سؤال پاسخ خواهیم داد.

تهیه سبزی پلو با سبزی پلویی

برای تهیه سبزی پلو خانگی بتدا برنج را شسته و از 2 ساعت قبل از پخت با نمک خیس بگذارید. در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و برنج را به آن اضافه کنید. وقتی برنج هنوز کمی نرم است اما از حالت خامی درآمد، سبزی پلو را به آب برنج اضافه کرده و آن را با برنج کاملا مخلوط کنید. همچنین می توانید مقداری از سبزی های معطر مانند چوچاق برای افرزایش عطر و طعم به ترکیب سبزی پلویی خود اضافه کنید. ترکیب برنج و سبزی را بلافاصله بعد از اینکه با برنج مخلوط شد، در آبکش ریخته و روی برنج مقداری آب سرد بریزید تا نمک اضافی برنج شسته شود.

حالا می توانید کف قابلمه مورد نظر خود را چرب کرده و با لواش کف آن را ته دیگ بیندازید و پلو را روی آن بریزید.با کفگیر یا ته قاشق چند سوراخ در برنج ایجاد کنید و روغن یا کره آب کرده به همراه نصف استکان آب روی برنج بریزید. بعد از بیرون آمدن بخار برنج روی آن دمکن بگذارید و پس از یک ساعت و نیم سبزی پلوی خوشمزه شما حاضر است.

سبزی پلو با ماهی

محال است اسم این غذا را نشنیده باشید ، به‌خصوص در حال و هوای آخر سال و عید نوروز. برای تهیه این غذای خانگی کافیست مقداری ماهی را به صورت آب‌پز و یا سرخ کرده در کنار سبزی پلوی خود سرو کنید. می توانید از آب نارنج برای طعم دادن به غذا استفاده کنید.

سبزی پلو با تن ماهی شیویدی

تن ماهی یکی از محصولات پر طرفدار است. این محصولات با طعم های مختلف به مشتریان عرضه می شود. یکی از خوشمزه ترین طعم ها ، تن ماهی شیویدی است که در کنار سبزی پلو به ترکیب بی نظیری تبدیل می شودـ

سبزی پلو با ماهیچه

یکی از غذاهای لوکس و تجملی ما ایرانی ها سبزی پلو با ماهیچه است که به عنوان غذای خانگی در جشن ها و مراسمات مختلف سرو می شود. برای تهیه این غذا حتما دقت کنید که بوی گوشت کاملا گرفته شود و ماهیچه ها حالتی نرم و لطیف داشته باشندـ

سبزی پلو با کوکو سبزی

کوکو سبزی از جمله خوشمزه ترین غذاهای خانگی است که ترکیب آن با انواع پلوها طعم بی نظیری دارد. با این وجود ترکیب کوکو سبزی و سبزی پلو به‌خصوص اگر در پخت آن از سبزی تازه استفاده شود، بسیار خوشمزه و دلنشین است.

سبزی پلو با زرشک

برای تهیه این پلوی ساده که می تواند در کنار کوکوسبزی و یا به تنهایی میل شود ، می توان پس از آب کشی سبزی پلو ، یک لایه در میان از زرشک تفت داده شده با شکر استفاده کرد تا زرشک ها با سبزی پلو مخلوط شوند.

سبزی پلو باقالی

برای تهیه این پلوی خوشمزه ابتدا برنج را 2 ساعت قبل از طبخ خیس می گذاریم تا برنج خوب قد بکشد. سپس برنج را با آب می گذاریم تا جوش بیاید. پس از جوشیدن مقداری آب لیمو یا نارنج به آن اضافه می کنیم. بعد از قد کشیدن برنج ، باقلا ها را به آن اضافه می کنیم و پس از اینکه چند بار قل زد ، ترکیب را آبکش می کنیم. سپس برنج و باقلا و سبزی را به صورت لایه لایه ترکیب می کنیم و دم می گذاریم. این ترکیب را می توان در کنار مرغ ، ماهی یا میگو میل کرد.