کباب مراکشی /آشپزی

تا حالا کباب مراکشی درست کردی؟/این کباب خوشمزه رو اینجوری که میگم درست که طعمش فوق العاده بی نظیره

18:42 - 1402/01/30
کباب مراکشی خوشمزه رو اینجوری درست کن

کباب مراکشی همان طور که از اسمش کاملا مشخص است غذای بین المللی کشور مرکش است که طعمی متفاوت و خوشمزه دارد و به راحتی در منزل می توانید آن را تهیه کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب مراکشی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز ۱ عدد درشت
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
سیر ۱ حبه
گشنیز ۴ قاشق غذاخوری
جعفری ۲ قاشق غذاخوری
زنجبیل تازه ۱ تکه کوچک
دارچین ۱ قاشق چایخوری

زیره ۱ قاشق چایخوری
سیخ چوبی و روغن به میزان لازم
فلفل سیاه و قرمز به میزان لازم
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه کباب مراکشی

مرحله اول

ابتدا پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و رنده ریز می کنیم و آب اضافه آن را می گیریم و داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم. جعفری و گشنیز تازه را پاک می کنیم و می شوییم وداخل آبکشی قررا می دهیم تا آب اضافه آنها خارج شود و بعد روی تخته آشپزخانه ساطوری می کنیم و به پیاز می افزاییم.

کته: می توانید داخل خردکن سبزی ها را خرد کنید.

مرحله دوم

سپس سیر را پوست می گیریم و می شوییم و همچنین زنجبیل را هم پوست می گیریم و همراه با سیر رنده ریز می کنیم و به مواد داخل کاسه اضافه می کنیم. بعد گوشت چرخ کرده را همراه با ادویه ها که شامل دارچین، زیره، فلفل سیاه، فلفل قرمز و نمک است را پودر می کنیم و به مواد می افزاییم.

نکته: اصل این کباب مراکشی باید تند باشد پس لطفا فلفل قرمز را حذف نکنید.

مرحله سوم

حالا همگی مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا ادویه ها کاملا با گوشت آغشته شوند و بعد به مدت ۱۰ دقیقه گوشت را مداوم ورز می دهیم. بعد روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا به مدت ۱ ساعت مایه خوب استراحت کند.

مرحله چهارم

بعد از آنکه مایه گوشت خوب استراحت کرد، کاسه را از داخل یخچال بیرون می آوریم و مایه گوشت را مجددا ورز می دهیم. سیخ چوبی ها را آماده می کنیم و به اندازه نارنگی کوچک از مایه گوشت بر می داریم و با دست آن را به سیخ چوبی می زنیم و آن را حالت می دهیم تا منسجم روی سیخ بماند.

مرحله پنجم

زماینکه همه مایه گوشت را به سیخ زدیم، آنها را در سینی قرار می دهیم و به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال می گذاریم تا از انسجام آن ها مطمئن شویم و وقتی کباب ها در حال پختن هستند متلاشی نشوند.

مرحله ششم

آنوقت تابه ای را که بهترین گزینه تابه گریل است را روی حرارت کم قرار می دهیم و کمی روغن داخل آن می ریزیم و اجازه می دهیم تا داغ شود و سیخ های کباب را داخل آن می چینیم و تامل می کنیم تا یک طرف کباب ها کاملا رنگ کباب ها تغییر کند و بعد سیخ ها را بر می گردانیم تا طرف دیگر آنها هم تغییر رنگ بدهد.

مرحله هفتم

وقتی آنها تغییر رنگ دادند اجازه می هیم تا سرخ شوند و مجددا بر می گردانیم تا طرف دیگر آنها هم سرخ شود. اگر تمایل داشتید چند عدد گوجه فرنگی را هم بشویید و از وسط نصف کنید و در پایان که کباب ها سرخ شدند، آنها را داخل تابه بچینید و سرخ کنید. کباب مراکشی آماده شده را در ظرف مورد نظر قرار می دهیم و با پلو نوش جان کنید.