روانشناسی | روانشناسی خانواده | روابط زوجین | رابطه زناشویی

شوهرم نمیزاره دست به گوشیش بزنم و مدام گوشیش رو قایم میکنه ، بهش مشکوکم چیکار کنم؟

13:37 - 1402/01/30
امروزه با پیشرفت فضای مجازی و اپلیکشن های چت و گفتگو خیانت ها در زندگی زناشویی نیز بیشتر شده است با ما همراه باشید تا در ادامه راه حل مشکل را به شما بگوییم.

پاتوق آنلاین: تحقیقات علمی ثابت کردن که از بین ۴ خانم، ۱ خانم و از بین ۵ آقا، ۱ آقا در گوشی عشقش سرک میکشه. در این پست میخوایم توضیح بدیم که آیا این کار درسته یا نه؟ چرا ممکنه شما احساس کنین که باید در موبایل شریک عاطفی‌تون سرک بکشین؟ و آیا در رابطه عاطفی، موبایل یک حریم خصوصی محسوب میشه یا نه؟

امروزه با پیشرفت فضای مجازی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، ممکنه خیلی‌ها تصور کنن که ممکنه هر لحظه عشق‌شون با شخص دیگه‌ای به غیر از خودشون چت کنه، قرار ملاقات بذاره و عکس‌هاشو نگاه کنه و… و حتما حتی تصور این موارد هم در ذهن‌تون احساسات منفی ایجاد میکنه.

عدم اعتماد

دلیل این رفتار، عدم اعتماد شما به شریک عاطفی‌تون هست. درواقع شما به چیزی که شریک عاطفی‎‌تون میگه و به رفتاری که در مقابل شما نشون میده، شک دارین و میخواین حتما با چشم خودتون همه چیز رو بررسی کنین و مطمئن بشین که خیانتی در کار نیست. شاید در اون لحظه، فقط همین راه حل به ذهن‌تون برسه اما باید بدونین که این راه حل مناسبی نیست و بدتر از قبل، رفتارهای مخفی و پنهان‌کاری رو در رابطه‌تون پرورش و توسعه میده.

عدم برقراری ارتباط درست و مناسب (۱)

دلیل دیگه این رفتار، عدم برقراری ارتباط درست و مناسب هم میتونه باشه. مثلا فرض کنین عشقتون چیزی رو به شوخی گفته و به شما بر خورده و ذهن‌تونو درگیر کرده. به عنوان مثال عشق‌تون با خنده گفته:«خیلی دوست دارم زن دوم بگیرم.» درسته که این شوخی اصلا خوب نیست اما شاید با شنیدن این حرف، به ذهن‌تون برسه که شاید داره خیانت میکنه که همچنین چیزی میگه! تا حالا نگفته بود! و در این شرایط، ممکنه راه حل‌تون این باشه که در موبایل عشق‌تون سرک بکشین و مطمئن بشین که کس دیگه‌ای در زندگیش هست یا نه.

عدم برقراری ارتباط درست و مناسب (۲)

راه حل درست در این شرایط چیه؟ راه حل درست اینه که شما در فرصت مناسب، با لحن محترمانه، احساس‌تونو درباره اون حرف شریک عاطفی‌تون ابراز کنین مثلا بهش بگین که:«منظورت از اون حرف چی بود؟ منو نگران و آشفته کرده.» با گفتن این جمله، ازش میخواین که براتون توضیح بده و شما رو از نگرانی دربیاره. پس گفت و گو کلید حل مشکلاته! هر مشکلی که در رابطه به وجود میاد، گفت و گو یکی از راه حل‌های مناسب و درسته البته اگر دو طرف رابطه اصول درست گفت و گو و بحث کردن رو بلد باشن.

چرا بی اعتماد شدین؟

به این سوال فکر کنین و جواب بدین. چرا به همسرتون بی اعتماد شدین؟ آیا بیش از حد به رفتارهاش حساس شدین؟ آیا قبلا بهتون دروغ گفته یا خیانت کرده و همین باعث شده که الآن احساس ناامنی کنین و شک داشته باشین؟

یکی از دلایل دیگه‌ای که باعث بی اعتماد شدن شما نسبت به عشق‌تون میشه، اینه که در گذشته در رابطه‌ای بودین که به شکست منجر شد و دیگه نسبت به جنس مخالف بی اعتماد شدین. هر چی که دلیلش باشه، حتما با کمک روانشناس حل خواهد شد.

سرک کشیدن کار درستیه یا نه؟

در کل، سرک کشیدن در گوشی همسر کار درست و منطقی نیست. اگر اون واقعا دوستتون داشته باشه و به شما و رابطه‌تون متعهد باشه، هرگز به خودش اجازه نمیده که با کس دیگه‌ای چت کنه و… اعتماد یکی از پایه‌های اصلی رابطه است که اگر نباشه، رابطه موفق و سالم نمیشه. اگر در رفتار یا حرف‌های شریک عاطفی‌تون چیزی برای شک کردن نمیبینین، بهتره که هرگز بدون اجازه‌اش وارد پیام رسان‌ها و برنامه‌های گوشی اون نشین چون اینطوری حتی ممکنه احساس گناه بهتون دست بده. اگر هم موردی دیدین و شک کردین، باهاش صحبت کنین تا شک‌تون برطرف بشه.

«نمیذاره به گوشیش حتی دست بزنم!»

برای اینکه همسرتون(زن یا شوهر) به شما بی اعتماد نشه و شک نکنه، باید رفتارهای شک‌برانگیز رو کنار بذارین. مثلا اگر موقعی که حتی به گوشیش دست میزنین، اون میترسه و هول میشه، یک رفتار شک‌برانگیزه چون احتمالا از ذهن‌تون میگذره که پس چیزی در گوشیش هست که اینقدر آشفته و مضطرب میشه. همیشه روی رفتار و گفتارتون دقت داشته باشین تا هیچ شک و شبهه‌ای برای شریک عاطفی‌تون ایجاد نکنه.

هردوتون موافق هستین؟

اگر در رابطه‌تون شما و عشقتون موافق این باشین که رمز گوشی همدیگه رو داشته باشین و به همدیگه به صورت دو طرفه، این اجازه رو بدین که میتونین هر موقع که بخواین، وارد موبایل و برنامه‌های همدیگه بشین، این کار اشکالی نداره چون هردوتون باهاش موافق هستین اما اگر یکی از شما موافق این کار نیست، نباید بدون اجازه وارد گوشیش بشین اما اگر روزی به موردی شک داشتین، شریک عاطفی‌تون باید سعی کنه با دلایل منطقی شما رو قانع کنه و دوباره اعتمادتونو جلب کنه.