آشپزی /آش/ غذاهای سنتی خوشمزه/ پلو عربی

تا حالا آش خوشمزه عباسعلی کرمانشاهی درست کردی ؟ اینجوری که میگم درست کن تا همهاز خوشمزگی این آش کیف کنن

17:43 - 1402/01/19
آش عباسعلی یک آش اصیل کرمانشاهی بسیار خوشمزه و مقوی است که برای افطار ماه رمضان و مهمانی های افطاری بسیار دلچسب و عالی است، از این که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش عباسعلی کشدار و خوشمزه کرمانشاهی مخصوص افطار در ادامه با ما همراه شوید
مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت دنده گوسفندی ۶۰۰ الی ۸۰۰ گرم
برنج یک و نیم پیمانه
لوبیا سفید یک و نیم پیمانه
عدس یک و نیم پیمانه
لوبیا چیتی یک و نیم پیمانه
نخود یک و نیم پیمانه
گندم پوست کنده سه و نیم پیمانه

روغن حیوانی کرمانشاهی به میزان لازم
پیاز برای پیاز داغ ۱۵ عدد درشت
سیر برای سیر داغ ۴ بوته
روغن مایع به میزان کافی
نعنا خشک برای نعنا داغ ۵ قاشق غذاخوری
نمک، زردچوبه و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه آش عباسعلی

مرحله اول

برای درست کردن آش عباسعلی کشدار در ابتدا حبوبات را پاک کرده و شسته و برای یک شبانه روز بخیسانید سپس به یک قابلمه مناسب منتقل کنید و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا کاملا بپزند چون خیسانده شده اند زمان پخت کوتاه تر می شود.

مرحله دوم

در زمان پخت حبوبات، گندم را پاک کنید و بشویید و روی حرارت ملایم با مقدرای آب قرار دهید تا بپزد به گندم یک عدد پیاز پوست گرفته می افزاییم تا بوی خامی آن را بگیرد و طعم بهتری پیدا کند در ادامه گوشت را به گندم می افزاییم.

مرحله سوم

به همراه گوشت فلفل سیاه و زردچوبه را نبز اضافه می کنیم و اجازه می دهیم با هم بپزد اندازه آب آن نه خیلی کم و نه خیلی زیاد باشد سپس درب ظرف را قرار داده و اجازه می دهیم گوشت کاملا بپزد.

مرحله چهارم

بعد از این که گوشت کاملا پخته شد آن را از قابلمه خارج می کنیم و با کمک چنگال ریش ریش می نماییم و کنار می گذاریم حبوبات را نیز تست می کنیم تا کاملا پخته و آماده باشند می تواند یک لوبیا را با انگشت فشار دهید تا از پخته شدن آن مطمئن شوید.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز ها را پوست گرفته و سرخ می کنیم تا سبک و طلایی شوند فلفل و زردچوبه می افزاییم و همه حبوبات را به همراه گوشت و برنج به آن اضافه می کنیم درب قابلمه را بسته و اجازه ی دهیم با هم ترکیب شوند.

مرحله ششم

پخت آش تا زمانی ادامه پیدا می کند که برنج و گندم کاملا له شوند و خیلی در آش دیده نشوند این آش خوشمزه به دلیل داشتن گوشت بسیار کشدار و غلیظ است و مانند آش شله قلمکار قوام یافته است.

مرحله هفتم

در انتها برای طعم بهتر قبل از اتمام پخت کمی روغن حیوانی می افزاییم برای تزیین آش عباسعلی می توانید از نعنا داغ به همراه سیر داغ و کشک استفاده نمایید از خوردن این آش خوشمزه لذت ببرید. نوش جان.