لوبیا پلو | طرز تهیه لوبیا پلو

تو " لوبیا پلو" چی بریزم خوشمزه و خوش عطر بشه؟

15:51 - 1401/12/22
قطعا در اولین مورد تهیه مواد مرغوب اهمیت زیادی دارد اما در اینجا چند راهکار ساده برای پخت لوبیا پلویی خوشمزه می دهیم. طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت و طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ رو میتونید مشاهده کنید.

چه چیزی لوبیا پلو را خوشمزه میکند؟

قطعا در اولین مورد تهیه مواد مرغوب اهمیت زیادی دارد اما در اینجا چند راهکار ساده برای پخت لوبیا پلویی خوشمزه می دهیم. طرز تهیه لوبیا پلو با گوشت و طرز تهیه لوبیا پلو با مرغ رو میتونید مشاهده کنید.

۱_همان طور که نام غذا پیداست لوبیا به کار رفته در تهیه لوبیا پلو اهمیت فراوانی دارد، حتما توجه داشته باشید لوبیای تازه و پر آب خریداری کنید، زیرا در کنار لوبیا به یک حالت نخ مانند وجود دارد که در صورتی که لوبیا کم آب یا کهنه باشد این نخ بعد از پخت بسیار سفت شده و ممکن ست به لثه و گلو شما آسیب بزند. پس از تست تازه بود لوبیا نوبت به خورد کردن آن میرسد ، برای داشتن لوبیا پلویی زیبا و خوشمزه که لوبیا و برنج آن له و قاطی نشده باشند، به اندازه خورد کردن لوبیا لطفا دقت کنید تا لوبیا نه بیش از اندازه کوچک نه بزرگ باشد.

۲_ گوشت استفاده شده در لوبیا پلو اهمیت زیادی در طعم و مزه غذای شما دارد، شما به صورت کلی میتوانید لوبیا پلو را با گوشت گوسفندی خورد شده، گوشت گردن گوسفند، گوشت شتر، گوشت چرخ کرده گاو یا گوسفند ، گوشت مرغ که به صورت نگینی خورد شده و یا با سویا که برای دوستان گیاه خوار مناسب است تهیه و نوش جان کنید، در بین تمامی این پیشنهاد ها استفاده از گوشت گوسفند که در اندازه خورشتی خورد شده و استخوان گردن گوسفند بهترین و خوشمزه ترین لوبیا پلو را به شما می دهد.

۳_ استفاده از ادویه ها به جا و به اندازه از اهمیت بسیار بالایی در لوبیا پلو برخوردار است، شما میتوانید از زرچوبه، دارچین، ترکیب آسیاب شده گشنیز و زیره سیاه، آویشن به مقدار کم، پودر سیر ، کاری،زعفران و فلفل سیاه استفاده کنید.

۴_ نکته بسیار مهم در تهیه در تهیه لوبیا پلو استفاده به اندازه از رب گوجه فرنگی است، زیرا استفاده زیاد از رب باعث میشود زمان دم کشیدن قبل از اینکه پخت لوبیا پلو کامل شود ته گرفته و بسوزد، پس حتما دقت داشته باشید رب زیادی استفاده نکنید و در عوض برای خوش رنگ کردن و خوش طعم شدن لوبیا پلو از زعفران و گوجه رنده شده استفاده کنید و برای زیر پلو از ته چین سیب زمینی استفاده کنید.

۵_ لوبیا پلو از جمله غذاهایی ست که کمی پر چرب بودن آن باعث خوش رنگ و لعاب شدن غذا و خوشمزگی آن میشود، شما میتوانید به برای طعم بهتر غذا در آخر یک قاشق غذا خوری روغن حیوانی به پلو خود اضافه کرده و چند دقیقه بعد سرو و نوش جان کنید.