با رزماری اینطوری که میگم موهات رو ضخیم و پرپشت کن

19:31 - 1401/12/14
اسپری رزماری برای مو یک درمانگر طبیعی و بسیار موثر برای تسریع در رشد مو و تقویت ساقه مو می باشد که در ضخیم تر شدن موها و پرپشتی آنها نقش بسزایی خواهد داشت

اسپری رزماری برای مو یک درمانگر طبیعی و بسیار موثر برای تسریع در رشد مو و تقویت ساقه مو می باشد که در ضخیم تر شدن موها و پرپشتی آنها نقش بسزایی خواهد داشت. رزماری گیاهی با اصالت منطقه مدیترانه است که خاصیت ضد قارچی و آنتی اکسیدانی داشته و از بیماری های کف سر و فولیکول های مو پیشگیری می نماید. به طور کلی اسپری رزماری برای موها بدون بروز عوارض بسیار مفید واقع شده و جایگزین موثری برای داروهای شیمیایی خواهد بود. بنابراین در این مطلب همراه ما باشید زیرا به طرز تهیه اسپری رزماری برای مو و خواص آن برای رشد، تقویت و ریزش مو خواهیم پرداخت. امید است مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته و مفید و موثر واقع گردد.

طرز تهیه اسپری رزماری برای مو و طریقه استفاده از آن

مواد لازم برای تهیه اسپری رزماری برای تقویت مو

  • اسانس رزماری یک ق چای خوری
  • روغن حامل نصف ق چای خوری
  • آب مقطر یک فنجان
  • ظرف دارای اسپری

برای تهیه اسپری رزماری ابتدا اسانس رزماری و روغن حامل نظیر روغن نارگیل، زیتون، بادام و … را در ظرف اسپری ریخته و تکان دهید تا به خوبی ترکیب شوند. سپس آب مقطر را به آن اضافه نموده و مجددا ظرف را تکان دهید. اسپری رزماری شما آماده است و توصیه می گردد دو مرتبه در هفته به ریشه و ساقه موها اسپری شده و به خوبی ماساژ داده شود.

طرز استفاده روغن رزماری برای مو

روغن رزماری برای مو را می توان به روش هایی که در ذیل اشاره خواهد شد؛ استفاده نمود. ولیکن بهتر است به خاطر داشته باشید نتایج استفاده از روغن روزماری با یک یا دو مرتبه مشاهده نشده و پس از گذشت حداقل 6 از آغاز مصرف شاهد نتایج مثبت آن خواهید بود.

  1. برای استفاده بهینه از روغن رزماری می توانید چند قطره از آن را به شامپوی خود اضافه نموده و موهای خود را شست و شو دهید.
  2. ترکیب روغن رزماری با یکی از روغن های حامل مانند روغن زیتون، نارگیل، کرچک، بادام و … و استعمال موضعی آن بر پوست کف سر و ساقه موها که چند دقیقه ای ماساژداده شود بسیار موثر خواهد بود.
  3. شایان ذکر است بهترین زمان استفاده از روغن رزماری هنگامی است که از حمام خارج شده و پوست و موی شما تمیز و مرطوب است.

خواص رزماری برای مو چیست

خواص رزماری برای مو تنها به جلوگیری از ریزش مو و ضخیم شدن ساقه موها خلاصه نشده و تاثیرات بسیاری در بهبود و سلامت موها از جمله ابریشمی و براق شدن آن خواهد داشت. رزماری با تحریک کیسه های ترشحی پوست سر گردش خون را در ناحیه کف سر افزایش داده و موجب رشد سریع مو و به تعویق افتادن سفیدی موها می گردد. رزماری برای افرادی که ریزش مو دارند داروی موثری بوده و برای افرادی که موهای بلند دارند نیز به عنوان یک تقویت کننده و آبرسان مو محسوب خواهد شد. همچنین اسپری رزماری تحریکات پوست سر را نیز کاهش داده و درمان موثری برای خارش و کاهش التهابات کف سر خواهد بود. خاصیت رزماری در رشد مو با نگاهی به استفاده بسیاری از کمپانی های تولید کننده مواد بهداشتی و آرایشی از این گیاه معجزه آسا به اثبات خواهد رسید. رزماری با خاصیت ضدقارچی و آنتی باکتریایی خود پوست سر را پاکسازی نموده و محیط را برای داشتن ریشه های مویی سالم آماده می سازد. پس از آن رزماری با تحریک فولیکول های مو موجب تقویت ریشه موها شده و به تسریع در روند رشد موها کمک شایانی می نماید. همانطور که می دانید داشتن موهایی ابریشمی و درخشان در نتیجه داشتن ریشه موهایی سالم می باشد؛ که رزماری در این زمینه موفق عمل نموده است.

خواص رزماری برای تقویت مو

یکی دیگر از خواص رزماری تقویت مو با افزایش گردش خون در پوست سر می باشد. رزماری گردش خون را در فولیکول های مو افزایش داده و موجب گشاد شدن رگ های خونی در ناحیه کف سر می گردد. به این ترتیب با رساندن مواد مغذی مورد نیاز موها از طریق گردش خون نقش موثری در رشد و تقویت مو خواهد داشت.

خواص رزماری برای ریزش مو

یکی از مهم ترین خواص رزماری برای ریزش مو است ولیکن به شرطی که جلوگیری از ریزش مو با رزماری را به موقع آغاز نموده و فولیکول های مو به کلی از بین نرفته باشند. رزماری با افزایش گردش خون در پوست سر فولیکول های مو را تقویت نموده و به این ترتیب از ریزش مو جلوگیری خواهد نمود.

جوشانده رزماری برای موی سر

جوشانده رزماری برای موی سر توسط بسیاری از محققان به اثبات رسیده و تاثیرات شگفت انگیز آن را برای سلامت مو تایید نموده اند. همانگونه که در بالا ذکر شد جوشانده رزماری موجب افزایش گردش خون در کف سر، تقویت فولیکول های مو، ضد عفونی و پاکسازی کف سر، کاهش التهابات پوست سر و آبرسانی و هیدراته نگه داشتن موها شده و سلامت پوست سر و در نتیجه موها را تضمین خواهد نمود.

با رزماری اینطوری که میگم موهات رو ضخیم و پرپشت کن 7