تعبیر خواب | تعبیر خواب ابن سیرین | تعبیرخواب یوسف

خواب دیدم "خونه خریدم و دارم اسباب کشی میکنم" تعبیرش چی میشه؟ | بیا اینجا تا تعبیرش رو بهت بگم

00:16 - 1401/12/13
تعبیر خواب اسباب کشی را در ادامه مطلب بخوانید.

از آنجا که جابجایی ها و اسباب کشی با هدف ارتقا و پیشرفت سطح زندگی انجام می شود، لذا تعبیر دیدن این امر در خواب و رویا هم، اغلب به معنای اخبار خوش، آشنایی با افراد جدید و ورود خیر و برکت به زندگی می باشد. برای اطلاع کامل از تعبیر خواب خود با تاروت رنگی همراه شوید.

تعبیر خواب اسباب کشی بر‌ اساس نظر معبر

از نظر محمد ابن سیرین

اگر در خواب ببینید که به منزلی بسیار فرسوده و مستعمل که در همه جای آن، آثار خرابی و کهنگی به جای مانده اسباب کشی می کنید، تعبیر به این معناست که از نظر اقتصادی ضرر هنگفتی را متوجه می شوید و این موضوع نشات گرفته از سرمایه گذاری پر خطری است که موجب از دست دادن سهم بسیار مهمی از منابع مالی شما می شود.

زمانی که شخصی در رویا دید که در حین سفر به جای بهتر و مناسب تری اسباب کشی کرد، بیانگر شرایط مساعد و مطلوبی است که بر زندگی‌اش حاکم می‌شود. ولی در صورتی که جایی که برای زندگی انتخاب کرد در رتبه پایین تری از مکان اولیه قرار داشت، نشان از تنزل و سقوطی است که در اموراتش ایجاد می شود.

از نظر خالد بن علی العنبری

چنانچه کسی در خواب خود را مشغول اسباب کشی به منزل وسیع و بزرگترین ببیند، تعبیر به منزله شور و شعف و برنامه های زیادی است که او برای افزودن به لحظات دلنشین و پررنگ کردن آن دارد.

از نظر جابر مغربی

چنانچه کسی در خواب خود را در حال جمع آوری نمودن اثاث منزل ببیند که با هدف جابجایی و اسباب کشی آنها به خانه دیگری صورت می گیرد، تعبیر آن چنین است که به زودی از اخبار مسرت بخشی مطلع می شود که تاثیر زیادی در زندگی او داشته و موجب شادی اش می شود.

در عین حال اسباب کشی به منزله معاش گسترده و دارایی زیادی است که تغییرات زیادی را به سمت بهبودی و ارتقاء برای او به همراه دارد.

از نظر علامه مدنی

زمانی که اعضای خانواده همچون پدر، مادر و یا خواهر و برادر را در رویا مشاهده کنید که تمامی اسباب منزل را جمع آوری نموده و برای جابه‌جایی به خانه و مکانی دلپذیر و زیباتر مهیا می شوند، به این معناست که بهتر است که بار و بنه سفر را برای خود ببندید، چرا که به تعبیر برخی از مفسرین دیدن نقل مکان افراد دیگر در خواب، تعبیر به سفری است که عازم آن می‌شوید.

از نظر ابراهیم کرمانی

خوابی که در آن دیده شود به منزلی قدیمی و کهنه اسباب کشی می کنید، هشداری است که خواب بیننده را متوجه رفتار یا عملی از جانب همسر و یا کیس احساسی خود می‌کند که تاکنون انتظار آن را نداشته و دیدگاه وی را نسبت به او تغییر می دهد. همچنین آرامش فکری و ذهنی رویابین را از او سلب نموده و در عین حال ممکن است بحث و اختلاف نظرات عمیقی میان او و همسرش پدید آید‌.

زمانی که شخصی در رویا شاهد جمع آوری اسباب منزل توسط همسر و فرزندانش بوده که به قصد جابجایی به منزل دیگری انجام می دهند و در این حال رویابین به طور منفعل در حال نظاره آنهاست، به مفهوم موانع و مسائلی است که در زندگی با آنها مواجه شده و او با عزم راسخ سعی در حل و رفع آنها می نماید.

از نظر آنلی بیتون

چنانچه شخصی در خواب درحال جابجایی و نقل و انتقال وسایل باشد به منزله بروز رویدادها و شرایطی است که در نتیجه آن از دوگانگی و بلاتکلیفی خارج گشته و به وضعیت پایداری می رسد.

صرفا مشاهده اسباب منزل در رویا، خبر از رویدادهایی است که مضمون خوشایندی نداشته و شرایط خاصی را با خود به همراه دارد.

در صورتی که در حال پیچیدن و جعبه گذاری وسایل بودید، بیانگر تبدیل و دگرگونی های است که در برخی امور رخ می نماید. زمانی که در رویا وسیله یا شی را کاملاً پیچیده و بسته بندی شده ببینید، خبر از تصمیم شما برای رفتن به سفرهایی است که اوقات و شرایط جدیدی را تجربه نموده و احوال تان بهتر می شود.

از نظر لیلا برایت

نظافت و پاک‌کردن اسباب منزل در رویا، دلیلی بر رسیدن به وضعیت مطلوب مالی می باشد.‌

از نظر کتاب سرزمین رویاها

در این کتاب کاملا به تفکیک جنس و کاربرد اسباب و اثاثیه، تعبیر آن را زمانی که در خواب آنها را اسباب کشی نمایید، بیان می کند.

اسباب آشپز خانه:

نشان از تنگدستی و فقدان مالی است که بروز می کند.

لوازم التحریر:

ممکن است شخصی از اطرافیان و یا افراد خانواده نسبت به شما بد عهدی و یا ناسپاسی نماید.

اسباب فلزی:

خبر از پایان عمر شخصی می دهد.

اسباب چوبی:

هشداری است که شما را نسبت به انجام هزینه های غیر ضروری حذر می دارد.

اسباب سربی:

چنانچه جنس وسایلی که در حال اسباب کشی در رویا ببینید از سرب بود، بیانگر ثروت و مال فراوانی است که به شما می رسد.

اسباب و آلات:

زمانی که اسباب و وسایلی که خودتان آنها را درست کرده اید، در حال جابجایی ببینید، به منزله ناراحتی و شکست می باشد.

اسباب چینی:

بیانگر کسالت و ناخوشی خواب بیننده است.

تجهیزات:

اگر مجموعه ای از لوازم و ساز و برگی که برای کار مشخصی بکار می رود، در حال اسباب کشی ببینید یعنی از جایی که گمان نمی برید به یکباره وجه نقدی دریافت می‌کنید.

تجهیزات بازرگانی:

دیدن جابجایی لوازمی که جهت کسب و کارتان به فروش می رود، به منزله کادوی ذی قیمتی است که به دستتان می رسد.

اثاثیه لوکس متعلق به خانم ثروتمند:

نشان از رفتار دور از عقل و شانی است که از او بروز می کند.‌

اثاثیه زیبا:

رسیدن به فرصت و موقعیت ویژه ای در امور احساسی و عاطفی، همچنین معنای دیگر آن سود و نفع در امورات مالی می باشد. در عین حال رسیدن به معاش کثیر و برکت و رونق قلمداد می شود.

اثاثیه معمولی:

یعنی موقعیت و شرایط زندگی تان کماکان ثابت می ماند.

تجهیزات برای منزل:

موقعیت های پر فایده و ویژه برایتان فراهم می شود.

از نظر کتاب فرهنگ تفسیر رویا

به بیان تونی کریسپ در کتاب فرهنگ تفسیر رویا، مشاهده اثاثیه زندگی در خواب به منزله انعکاسی از نوع تربیت و برخوردی است که اعضای خانواده در منزل از کودکی تا به حال داشته و شخصیت شما را شکل داده‌اند. در حقیقت زمانی که در خواب شی از وسایل منزل که در کودکی در آن زندگی کرده و یا حتی خود خانه را ببینید اشاره به دیدگاه و عقایدی است که شالوده افکار و رفتار تان زا شکل می دهد. در عین حال این خواب اشاره به باورهایی است که شما نسبت به جسم و ظاهرتان داشته و آن چیزی است که نسبت به خودتان می‌اندیشید.

از نظر عبدالغنی بن اسماعیل نابلسی

شیخ عبدالغنی نابلسی از معبرین صوفی مذهب در کتاب خود در خصوص نقل مکان میان دو شهر این گونه بیان نموده است:

اگر در خواب مشاهده کنید از روستایی که در آن زندگی می کردید به شهر اسباب کشی می کنید، تعبیر بیانگر پایان سختی ها و ناملایماتی است که داشته اید. همچنین از آنچه خوف آن را درد دل داشتید به اطمینان می رسید.

در عین حال می توان تعبیری مشابه آنچه گفته شد در خصوص جابجایی از یک شهر کوچک به یک کلان شهر تعمیم داد.

زمانی که شخصی در رویا مشاهده کند از شهر خرم و زیبایی که در آن می زیسته به یک روستا منتقل شد، به مفهوم آن است که رفاه و آسایشی که داشته به مشکل و ناراحتی بدل شده و در زندگی از حالت آسودگی به عدم ثبات و تزلزل دچار می شود. بنابر آنچه ذکر شد خیر و صلاح بودن و یا ناخوشایندی رویای اسباب کشی به شهر و دیار دیگر کاملا مرتبط به سطح کیفی و رفاه منطقه ای دارد که به آنجا عزیمت می کنند.

تعبیر خواب اسباب کشی بر‌ اساس موضوع آن

دیدن اسباب کشی در رویا اشاره به تغییر و تحولاتی عمده و گسترده در زندگی دارد. همچنین گاهاً بیانگر روابطی است که به هر دلیلی خاتمه می‌یابند.

معنای دیگر چنین خوابی نشات گرفته از خواسته درونی جهت آزادی و خود مختاری خواب بیننده می باشد. بدین منظور عقاید و اصول تان را جهت پیمودن مسیر پیروزی ارتقاء می دهید.

اسباب کشی در رویا نشان دهنده عدم رضایتی است که نسبت به جایگاه تان در زندگی و روابطتان با اطرافیان داشته‌اید. در عین حال این رویا بیانگر موقعیت های ویژه و فوق العاده ای است که برای پیشرفت در شغل و حرفه برای تان رخ می دهد.

همچنین رویای اسباب کشی اشاره به شخصی پیرامون شما در واقعیت دارد که مشوق شما جهت افزایش آگاهی و شناخت بیشتر برای پیمودن مسیر موفقیت است.

اسباب کشی به خانه جدید

به گفته محمد ابن سیرین:

هنگامی که شخصی در رویا ببیند به خانه ای نوساز و کاملا به روز نقل مکان نمود، به این معناست که همسری اختیار نموده و رونق و پیشرفت در کسب و کار او حاصل می شود.

اگر در خواب مشاهده کنید که کاملاً اسباب کشی نموده و به منزل نو و جدید منتقل شدید، به مفهوم نیک بختی و سعادت می باشد که در لحظات زندگیتان جریان دارد.

چنانچه در رویا مشاهده کنید بدون جابجایی وسایل و نقل و انتقال آنها به منزل جدیدی منتقل شدید، بدانید که در آینده ای نزدیک از اخبار مسرت بخش و مهمی مطلع می شوید. همچنین ممکن است به یکباره و در دقیقه نود، اسباب سفر برای شما مهیا شده و عازم شوید.

اگر در خواب ببینید با اسباب کشی به منزلی که متعلق به شخص شما بوده و به تازگی معامله خرید آن را انجام داده اید، نقل مکان نمودید، تعبیر به آن است که به زودی کسب و کارتان رونق بسیاری یافته و در شغل و حرفه به خودمختاری می رسید. بدین ترتیب شروع جدیدی در همه ابعاد زندگی خواهید داشت.

اسباب کشی به خانه بزرگتر

خالد اصفهانی معتقد است:

خوابی که در آن دیده شود به منزلی با وسعت زیاد اسباب کشی نمودند، تعبیر به منزله افکار و برنامه هایی است که با اجرای آنها شاخ و برگ زیادی به لذتهای زندگی وارد شده و ایام زیباتر می شود.‌

اسباب کشی مرده

به نقل از محمد ابن سیرین:

اگر شخصی در خواب شاهد جابجایی و اسباب کشی شخص متوفی به منزل جدیدی بود، تعبیر به آن است که شخصی با قصد و نقشه قبلی مترصد است تا در زندگی و امورات کاری رویا بین لطمات و آسیب هایی وارد نماید. همچنین زمانی که در خواب اقدام به یاری و کمک شخص متوفی برای نقل مکان و اسباب کشی به منظر جدیدش نمود، احتمال آن می رود که سلامت جسم او به خطر افتاده و به بیماری سختی مبتلا شود.

به بیان شیخ طوسی:

رویایی که در آن مرده ای در حال اسباب کشی دیده شود، معنای خیر و خوبی نداشته و نشان از بروز حوادث ناخوش دارد. هنگامی که در خواب دختر جوان و یا خانمی که فوت شده اند را مشغول اسباب کشی ببینند، اختمال بروز موانع و ناملایماتی در روند زندگی برای خواب بیننده دارد. در صورتی که در رویا مشاهده شود شخص مرده درخواست یاری و کمک برای جابجایی وسایل نمود، ممکن است در اموراتی که خواب بیننده در واقعیت برای به ثمر رسیدن آن تلاش می کند، وقفه افتاده و یا ناکام بماند. این امر بستگی به عکس العمل رویابین در خواب دارد.

اسباب کشی دیگران

چنانچه در خواب ببینید شخصی از آشنایان و یا دوستان به منزلی که شما در آن سکونت دارید اسباب کشی می کند، تعبیر آن چنین است که در موضوعی او به یاری و مدد شما چشم دوخته و نیاز دارد، تا بدین وسیله به رفع آن بپردازد. بهتر است حمایت تان را از او دریغ نکنید.

در صورتی که در خواب مذکور این جابجایی و بردن اثاثیه به طور کلی منتفی شد، به منزله تمایل قلبی شما به معاشرت و ارتباط با آن اشخاص در زندگی می باشد. لذا این موضوع افکار شما را درگیر نموده و به دنبال راهی برای مصاحبت ایشان هستید.

زمانی که در خواب ببینید شما در جابجایی و بردن اثاثبه دیگران به آنها کمک کرده و اسباب را جابجا می کنید، نشان از احساس تأسف و اندوه شدیدی است که در وجودتان با مشاهده زندگی دیگران به قلیان در می آید. در حالیکه شما شهامت اعمال تغییرات برای ترقی و بهبود اموراتتان ندارید.‌ همچنین معنای دیگری که برای این خواب متصور است، به منزله قدرت ذهنی و وجودی شما برای رویارویی با هرگونه شرایطی است که به یکباره بروز می نماید. در حقیقت شما آمادگی مقابله با هر نوع ناهمواری را در مسیر تان داشته تا با موفقیت آنها را پشت سر بگذارید.

اسباب کشی دوست

چنانچه در خواب نظاره گر جابجایی و اسباب کشی دوستی هستید که ارتباط دیرینه با او داشته و میان تان علاقه قلبی بسیاری برقرار است، تعبیر به این معناست که به دلایلی این ارتباط خاتمه یافته و به ناچار او شما را ترک می کند. همچنین ممکن است این رویا اشاره به اضطرابی باشد که در ذهن تان نسبت به جدا شدن از او داشته آید‌.

اسباب کشی به خانه قدیمی

اگر در خواب خودتان را ببینید که مشغول اسباب کشی به یک خانه قدیمی هستید، خانه ای که شباهت بسیاری به منزلی که در دوران تجرد به همراه پدرو مادرتان در آن زندگی کرده اید، دارد. چنین تعبیری دارد که به دلیل دلبستگی عاطفی که میان شما و والدینتان برقرار است، از ندیدنشان اندوهگین و ملول شده اید و این آرزو را در قلبتان مرور می کنید.‌

در عین حال رویای جابجایی و نقل مکان به یک منزل قدیمی، نشان از تعلق خاطر و علاقه شما به دورانی است که در گذشته پشت سر گذاشته اید. به طوری که تمایل دارید که آن روزها را مجدداً تجربه کنید.‌ ممکن است از زندگی فعلی تان اندوهگین و پریشان شده و تمایل دارید که به سبک گذشته زندگی کنید.

به بیان محمد ابن سیرین:

اگر ببینید خانه قدیمی که در رویا به آن اسباب کشی کرده اید، دارای اجزا و در و پیکر شکسته و آسیب دیده ای بود، بیانگر زیان کاری و یا مالی است که متحمل می شوید.

اسباب کشی به کشور دیگر

چنانچه در خواب ببینید که به کشور دیگری غیر از وطن خود جابجا شده و تصمیم برای اقامت دائم در آن جا را گرفته اید، نشان از اشتیاق شما به داشتن زندگی متنوع و بسیار متفاوت بوده که به طور مستمر با شرایط پیش بینی نشده ای سوپرایز شوید. همچنین ذهن نیمه هوشیار شما از لزوم داشتن شغل و پیشه جدید برای شما خبر داده که نسبت به روحیه شما سازگار تر باشد.

اسباب کشی کردن به شهر دیگر

تعبیر خواب که در آن دیده شود در حال اسباب کشی به شهر و دیار دیگری هستید به منزله شروع ارتباط با شخصی است که به تازگی آشنا شده اید. این خواب همچنین به مفهوم پیشرفت در جایگاه و مزایای شغلی نیز قلمداد می شود. علی الخصوص شهری که به عنوان مقصد انتخاب کرده‌اید در زمره شهرهای بزرگ و با امکانات بسیار باشد.‌

به گفته محمد ابن سیرین:

چنانچه شخص در حین سفر منطقه جدیدی را که نسبت به محل سکونتش ارجحیت بسیاری داشت، به عنوان محل زندگی انتخاب کرده و اسباب کشی کرد، به منزله بهبود وضع مالی و امورات زندگی اش می باشد. در صورتی که مکان انتخابی در سطحی پایین تر از مکان زندگی قبلی اش بود، بیانگر افتی است در کار و زندگی اش مواجه می شود.

اسباب کشی مداوم

اگر در خواب ببینید که اسباب کشی های پی در پی داشته و به طور مداوم محل زندگیتان را تغییر می دهید، تعبیر این خواب بیانگر ضعف شما در قدرت اراده و عدم استقامت در نظر و عقیده می باشد.‌ به همین دلیل قادر نیستید تا مسیر مشخصی را به انتها برسانید. در اغلب موارد شما در تصمیمات تان دچار شک و ابهام شده و آن را نیمه کاره رها نموده و سبک و سیاق جدیدی را در پیش می گیرند. این امر موجب گشته همه ابعاد زندگی تان در نابسامانی به سر برده و در هیچ زمینه ای موفق نباشید.‌

اسباب کشی به خانه خالی

چنانچه مشاهده کنید به خانه خالی از وسایل اسباب کشی نمودید، به مفهوم آن است که با برنامه هایی که در پیش گرفته اید، عزم خود را جزم نموده اید تا به عالی ترین شکل به فرد متمولی تبدیل شوید.

اسباب کشی و گشودن وسایل پس از آن

زمانی که در خواب خودتان را در حال گشودن بسته بندی وسایل و اثاث منزل پس از اسباب کشی ببینید، به منزله نیت و تصمیم شما برای خاتمه دادن به نابسامانی هایی که درگیر آن بوده و دمیدن روح زندگی و حیات به لحظات نابی که در کنار اعضای خانواده سرشار از خوشی و آرامش سپری می شود. در این حالت قادر هستید که زندگی دلخواه تان را از نو بسازید.

شروع اسباب کشی و جابه جایی وسایل

هنگامی که در رویا خودتان را مهیای شروع اسباب کشی دیده و مشغول جاگذاری بسته ها و جعبه ها بودید، به این معناست که باور شما چنین است که کتاب گذشته را با تمام اتفاقات خوب و بد، لحظات تلخ و شیرین کاملا بسته و کنار بگذارید. چرا که جریان زندگی و هستی همواره رو به جلو حرکت می کند، اگر شما با این جریان همراه شوید پیشرفت می کنید. در غیر این صورت فقط درجا زده و بلکه پس رفت هم می کنید. لذا با تدبیر و اندیشه گام های تان را انتخاب کنید.

اسباب کشی با حضور فرد دیگر

اگر ببینید که در حال اسباب کشی به منزلی دیگر با حضور فرد دیگری هستید، تعبیر به آن است که مراودات و حشر و نشر شما با اطرافیان و دوستان تان افزایش یافته تا از این طریق افق های جدیدی را برای خود گشوده و موانع را پشت سر بگذارید.

اسباب کشی به خانه نوساز

در صورتی که در خواب مشاهده کنید به مکانی اسباب کشی نمودید که از هر جهت کاملا نوساز بوده و امکانات و تجهیزات جدیدی در آن نصب بود، به مفهوم احساس رخوت و بی انگیزگی است که در شما رخنه کرده و از شرایط فعلی رضایت ندارید. به دنبال راهی هستید تا زواید را از زندگی کم کرده و براحتی زندگی کنید‌‌.