زیتون پرورده

زیتون پرورده خونگی و جذاب رو اینطوری که میگم درست کن و کنار غذات با لذت میل کن

16:51 - 1401/11/28
یکی از خوشمزه های معروف شمال کشور زیتون پرورده است که طعم فوق العاده ای دارد و می توانید به روش گیلانی ها در منزل درست کنید و لذت ببرید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه زیتون پرورده خوشمزه و خانگی به روش شمالی ها در ادامه با ما همراه باشید.
مواد لازم برای زیتون پرورده
زیتون بدون هسته ۱ کیلو
سبزیجات معطر (خرد شده) ۱۵۰ گرم
رب انار شیرین ۳ قاشق سوپ خوری
آب انار ترش یک دوم فنجان
گردوی خرد شده ۳۰۰ گرم
سیر له شده ۳ حبه
روغن زیتون ۲ قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه زیتون پرورده

مرحله اول

برای درست کردن زیتون پرورده در ابتدا آب انار ترش را در ظرفی می ریزیم و رب انار شیرین را به آن اضافه می کنیم و با هم مخلوط می نماییم در ادامه سیر را پوست می گیریم و له می کنیم و به مواد قبلی می افزاییم.

مرحله دوم

در این مرحله نمک را به همراه فلفل و روغن زیتون اضافه می کنیم گردو را شکسته و مغز آن را جدا کرده سپس خرد می نماییم و به همراه سبزیجات معطر به مواد زیتون پرورده اضافه می کنیم و همه مواد را کاملا با هم مخلوط می نماییم.

یکی از ترشی های خوشمزه ترشی زیتون است این ترشی مجلسی و خاص را به راحتی در منزل می توانید تدارک ببینید.

مرحله سوم

در انتها زیتون بدون هسته را به موادی که آماده کرده ایم می افزاییم و مواد را با هم کاملا مخلوط می کنیم تا زیتون ها به سسی که آماده کرده ایم آغشته شوند سپس در یک ظرف درب دار می ریزیم و برای ۱۲ ساعت در یخچال قرار می دهیم.

مرحله چهارم

بعد از این زمان مزه ها کاملا به خورد هم رفته اند و می توانید از آن در کنار غذا استفاده کنید آن را در ظرف سرو بکشید و در کنار غذاهای خوشمزه شمالی مثل ترش تره ، میرزاقاسمی و کته کباب میل کنید. نوش جان.