آشپزی / تاس کباب /پلو عریی

تا حالا تاس کباب مقوی و خوشمزه رو با گوشت چرخ کرده درست کردی ؟/ بیا تا بهت بگم این غذای خوشمزه و لذیذ رو چطوری درست کنی که همه حیرت زده بشن

11:50 - 1401/11/26
تاس کباب غذای خوشمزه و مقوی ایرانی که با دستورهای کمی متفاوت در شهرهای ایران پخته می شود مواد اصلی این غذا گوشت و سیب زمینی به همراه پیاز و گوجه است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تاس کباب ساده با گوشت چرخ کرده در ادامه با ما همراه باشید.
مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی یا چرخ کرده ۲۰۰ گرم
سیب زمینی ۲ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
هویج ۱ عدد
آلو خورشتی ۱۰ عدد
به ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری
پیاز ۲ عدد
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه تاس کباب

مرحله اول

برای درست کردن تاس کباب در ابتدا پیاز را پوست گرفته و می شوییم سپس روی تخته آشپزخانه به صورت حلقه ای برش می دهیم اگر دوست ندارید پیاز در غذا دیده شود نگینی خرد کنید.

مرحله دوم

تابه را روی حرارت ملایم اجاق گاز می گذاریم و مقداری روغن می ریزیم سپس پیازها را در آن تفت می دهیم تا نرم و سبک شود در ادامه گوشت را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله سوم

گوشت که کمی سرخ شد به اندازه دو لیوان آب می افزاییم می توانید به جای گوشت چرخ کرده از گوشت خورشتی استفاده کنید در این حالت زمان پخت افزایش پیدا می کند.

مرحله چهارم

وقتی آب را اضافه کردیم حرارت اجاق را زیاد می کنیم تا آب به مرحله جوشیدن برسد سپس آن را روی متوسط قرار می دهیم بعد از پخت باید آب کمی باقی بماند و بقیه آب بخار شده باشد.

مرحله پنجم

در این مرحله رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم سیب زمینی ها را پوست گرفته و حلقه ای برش می زنیم خیلی نازک برش نزنید تا در تاس کباب له نشود سپس روی گوشت یک لایه می چینیم.

تا حالا تاس کباب مقوی و خوشمزه رو با گوشت چرخ کرده درست کردی ؟/ بیا تا بهت بگم این غذای خوشمزه و لذیذ رو چطوری درست کنی که همه حیرت زده بشن 14

مرحله ششم

در لایه بعد از هویج حلقه ای خرد شده استفاده می کنیم و در انتها گوجه فرنگی ها را حلقه ای برش می زنیم یا این که از وسط نصف می کنیم و روی بقیه مواد یک لایه می چینیم.

مرحله هفتم

در انتها نمک و فلفل سیاه را به همراه زردچوبه می پاشیم البته پیشنهاد من این است که ادویه ها را زمان سرخ کردن پیاز اضافه کنید و در آخر نصف لیوان آب اضافه می کنیم درب ظرف را قرار می دهیم.

ژولین مرغ و قارچ یک غذای خوشمزه و مجلسی است که بسیار ساده و راحت در منزل تهیه می شود و می تواند درخشندگی و طعم دلپذیری به میز شما می دهد.

مرحله هشتم

در ابتدا با حرارت بالا سپس حرارت را کم می کنیم در آخر پخت، آلو بخارایی که از قبل خیسانده ایم را می افزاییم و اجازه می دهیم در خورش پخته شود و غذا کاملا کم آب و جا افتاده شود.

مرحله نهم

این غذای خوشمزه را در ظرف سرو بکشید و به دلخواه تزیین نمایید تاس کباب را می توانید با نان یا پلو سرو کنید و از خوردن این غذای فوق العاده در کنار خانواده نهایت لذت را ببرید. نوش جان.