چسب/ پاک کردن چست از روی لباس

اگر چسب روی لباست ریخته نمیدونی چیکار کنی بیا اینجا تا بهت چطوری پاکش کنی

19:59 - 1401/11/07
چسب یکی از وسایل ضروری در هر خانه‌ای است که از آن برای چسباندن مواد به هم یا چسباندن تکه‌های شکسته استفاده می‌شود. همان‌ گونه که چسب فواید بسیاری دارد، امکان دارد آسیب‌هایی نیز به وجود بیاورد؛

مثل وقتی که چسب روی لباس یا وسایل خانه می‌ریزد! ریختن چسب روی لباس می‌تواند نگران کننده باشد البته نه وقتی که شیوه پاک کردن آن را بلد باشید.

چطور می توانیم انواع چسب ها را از لباس پاک کنیم؟

پاک کردن چسب ناخن

برای پاک کردن چسب ناخن پارچه‌ای نخی را به استون آغشته کنید آنگاه آن را روی قسمتی از پارچه که دیده نمی‌شود امتحان کنید تا اطمینان پیدا کنید که استون به پارچه آسیب نمی‌رساند و رنگ آن را تغییر نمی‌دهد.

برای پاک کردن قطره چسب آن را از بیرون به طرف داخل تمیز کنید. این گونه که از قسمت بیرونی چسب با اسفنج روی قطره به‌صورت ضربه‌ای بزنید و در آخر بگذارید تا اسفنج به مدت یک یا دو دقیقه روی قطره بماند.

با استفاده از جسمی کند یا قسمت پشت چاقو سعی کنید تکه‌های شل شده و سست چسب را بکنید. امکان دارد این مرحله احتیاج به تکرار داشته باشد. بعد از کنده شدن چسب با توجه به راهنمای شستشوی پارچه، آن را بشویید.

پیش از قرار دادن پارچه در خشک‌کن مجددا پارچه را بررسی کنید تا اطمینان پیدا کنید چسبی روی لباس باقی نمانده است. چنانچه قدری چسب روی لباس باقی مانده باشد، باید پاک شود؛ چون دمای خشک‌کن سبب سفت شدن و چسبیدن چسب شده و کندن آن را تقریباً ناممکن می‌کند.

اگر چسب روی لباست ریخته نمیدونی چیکار کنی بیا اینجا تا بهت چطوری پاکش کنی 16

از بین بردن چسب از روی لباس

پاک کردن لکه چسب تجاری

صبر کنید تا چسب خشک شود. پیش از اقدام به برداشتن چسب، بگذارید روی پارچه یا فرش خشک شود. تلاش نکنید آن را پاک کنید. پاک کردن چسب مرطوب تنها سبب چسباندن عمیق الیاف می شود.‌

چسب اضافی را پاک کنید. با استفاده از لبه چاقویی که تیز نیست یا سوهان پلاستیکی، لکه‌های اضافی چسب را بردارید. آنگاه بگذارید آن مکان خشک شود.

منطقه صدمه دیده را فریز کنید. پارچه را به مدت یک ساعت در فریزر بگذارید. زمانی که چسب جامد منجمد شد، اغلب می‌توانید قسمت عمده آن را از روی پارچه بشکنید. در صورت باقی ماندن لکه، محل را با حلال یا پاک کننده لکه، تمیز کنید.

اگر چسب روی لباست ریخته نمیدونی چیکار کنی بیا اینجا تا بهت چطوری پاکش کنی 7

اگر زمان کمتری دارید می‌توانید از استون برای از بین بردن چسب استفاده کنید. یک پنبه را به استون آغشته کنید. از بیرون لکه چسب به سمت داخل، پنبه را حرکت دهید. همین طور ادامه دهید که چسب از لباس شما به پنبه بچسبد. زمان انتقال چسب، از یک پنبه تمیز استفاده کنید و تا هنگامی که همه آثار چسب از بین نرفته، به کار خود ادامه دهید.

اگر چسب روی لباست ریخته نمیدونی چیکار کنی بیا اینجا تا بهت چطوری پاکش کنی 8

بهترین روش‌های پاک کردن چسب از روی لباس

چسب قطره‌ای

چسب قطره‌ای شبیه چسب ناخن است و دستورالعمل‌های لکه‌برداری آن‌ها شبیه است. از آن‌جا که این شیوه شامل استون است، دقت کنید که بعضی از پارچه‌های ساخته شده از پارچه‌های استات، تری استات یا موداکریلیک می‌توانند در پاک کننده لاک ناخن (استون) حل شوند و بافت نازک‌تری ایجاد کنند. حتی چنانچه لباس تنها مخلوط استات باشد، یک سوراخ ایجاد می‌شود و قابل ترمیم نیست. برای از بین بردن لکه‌های هر یک از این پارچه‌ها می توانید با یک خشکشویی حرفه‌ای نیز مشورت کنید.

پاک کردن لکه چسب مایع

اگر چسب خشک است، از چاقویی که تیز نباشد یا لبه کارت اعتباری پلاستیکی برای از بین بردن چسب خشک شده استفاده کنید و سپس مراحل حذف چسب مرطوب را دنبال کنید.

ابتدا آب سرد را از پشت پارچه روی آن بریزید تا چسب خارج شود. پارچه را مثل همیشه آب‌کشی کرده و بشویید.

اگر چسب روی لباست ریخته نمیدونی چیکار کنی بیا اینجا تا بهت چطوری پاکش کنی 1

تمیز کردن لک چسب از روی لباس

پاک کردن چسب لاستیک

با استفاده از قسمت پشت چاقو که کند است تا جایی که امکان دارد چسب را از روی پارچه جدا کنید. چسب را روی پارچه نمالید چون سبب پخش شدن چسب می‌شود. قسمت چسبی را با لکه بر پاک کنید آنگاه آن را با بیشترین دمایی که طبق راهنمای پارچه امکان پذیر است بشویید یا پارچه را خشک‌شویی کنید.

پاک کردن چسب سفید از روی پارچه

با استفاده از پشت چاقو یا لبه پلاستیکی جسمی دیگر که کند است تا جایی که می‌توانید چسب را پاک کنید.

توجه داشته باشید که زمان پاک کردن چسب نباید تیغه را روی آن بمالید چون سبب پخش شدن چسب و نفوذ آن به داخل الیاف می‌شود. با گرفتن پارچه زیر آب سرد، چسب را پاک کنید و آنگاه به‌خوبی بشویید.