ژله شب یلدا

طرز تهیه ژله خوشمزه یلدایی+ عکس

22:17 - 1401/09/21
ژله یک دسر خوشمزه و پر طرفدار است که می توانید به شکل ها و طعم های متفاوتی آماده کنید این دسر را برای میز شب یلدا حتما تدارک ببینید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ژله یلدایی شیک و خوشمزه برای بلندترین شب سال در ادامه با ما همراه باشید.
مواد لازم برای ژله
ژله کیوی یا طالبی یک بسته
ژله انار یا آلبالو یک بسته
ژله آلوورا نصف بسته
شکلات چیپسی به مقدار کافی
بستنی وانیلی لیوانی کوچک یک عدد
روغن برای چرب کردن قالب

طرز تهیه ژله یلدایی

مرحله اول

برای درست کردن ژله یلدایی در ابتدا قالب را با روغن کاور می کنیم کمی روغن در قالب می ریزیم و به کمک فرچه سیلیکونی تمام زوایای آن را چرب می کنیم این کار به راحت بیرون آمدن ژله کمک می کند.

مرحله دوم

در ادامه ژله قرمز را در یک ظرف کوچک بریزید و یک لیوان آب جوش به آن بیافزایید و هم بزنید برای بهتر حل شدن ژله روی بخار آب قرار دهید تا دانه های ژله کاملا حل شده و شفاف گردد.

مرحله سوم

بعد از این که ژله کاملا حل شد دو سوم لیوان آب یخ می افزاییم و هم می زنیم ژله قرمز را درون قالب چرب شده می ریزیم ژله را در یخچال قرار می دهیم یک ساعت صبر می کنیم تا ببندد.

مرحله چهارم

بعد از یک ساعت با انگشت روی ژله را لمس کنید تا مطمئن شوید که مایع نیست، برای لایه دوم از بستنی که در دمای محیط قرار گرفته استفاده می نماییم تا لایه سفید رنگ هندوانه را درست کنیم.

طرز تهیه ژله خوشمزه یلدایی+ عکس20

مرحله پنجم

در این مرحله ژله آلوورا را با نصف لیوان آب جوش مخلوط می کنیم و هم می زنیم یا روی بخار آب می گذاریم تا شفاف شود سپس بستنی را به آن می افزاییم و کمی هم می زنیم که مخلوط شود.

مرحله ششم

بستنی را نباید زیاد هم زد چون رنگ سفیدش را از دست می دهد سپس به اندازه یک سانت روی ژله قرمز می ریزیم و برای ۳۰ تا ۴۰ دقیقه داخل یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد.

مرحله هفتم

در این فاصله ژله سبز را آماده می کنیم ژله سبز را با نصف لیوان آب جوش مخلوط می کنیم تا حل شود سپس نصف لیوان آب سرد می افزاییم برای ۵ دقیقه صبر می کنیم تا به دمای تقریبی محیط برسد.

مرحله هشتم

بعد از این که لایه سفید بسته شد لایه سبز را به آرامی اضافه می کنیم بعد از چند ساعت ژله ما آماده سرو است ژله را بعد از خروج از یخچال برای ده دقیقه در محیط می گذاریم.

مرحله نهم

در ادامه با کمک چاقو لبه های ژله را از قالب جدا می کنیم و قالب را برگرداننده و ژله را در ظرف سرو قرار می دهیم می توانید این ژله را به صورت تک نفره نیز آماده کنید. نوش جان.

نکات ژله یلدایی

برای انتخاب ژله هندوانه فقط رنگ آن مهم است و طعم ژله را می توانید سلیقه ای انتخاب کنید و داخل قالب را حتما با روغن کاور کنید تا ژله راحت خارج شود. اگر می خواهید ژله دانه های هندوانه را نیز نشان دهد روی ژله قرمز شکلات چیپسی بریزید سپس ژله آلوورا را اضافه کنید.