مانتو اسپرت / مدل یقه خاص برای مانتو

مدل مانتو اسپرت شیک با مدل یقه خاص و با کلاس + عکس

20:31 - 1401/07/12
مدل یقه های مختلفی برای مانتو ها وجود دارد و با توجه به تنوع یقه میتوانید بهترین مدل بقه را برای انواع مانتو مجلسی و اسپرت با توجه به فرم بدنتان انتخاب کنید.

انواع یقه برای مانتوهای اسپرت و مجلسی

مانتو یکی از پوشش های بسیار ضروری در بین اکثر خانم ها می باشد که در رنگ و مدل های مختلف وجود دارد. مانتوها علاوه بر تفاوت در رنگ و مدل، در انواع یقه ها ازجمله یقه ایستاده، دیپلمات، انگلیسی، آرشال، آمریکایی، گرد، هفت و.... دوخته می شوند.

یقه لباس بیشترین تاثیر را در زیبایی و ظاهر لباس دارد و حتی روی اندام نیز تأثیرگذار است؛ بنابراین باید در انتخاب یقه برای انواع مانتو مجلسی، اسپرت، جلوباز و... دقت نمایید. اگر برای دوخت مانتو دنبال مدل یقه ای زیبا و مناسب برای آن هستید در اینجا با انواع مدل یقه مانتو آشنا شوید و مناسب ترین را انتخاب کنید.

مناسب ترین مدل یقه ها برای مانتوهای مجلسی

مانتو مجلسی یکی از مدل های پرطرفدار مانتو می باشد که برای مهمانی ها و مجالس خاص ظاهر شما را آراسته و شیک نشان می دهد. یقه مانتوهای مجلسی دارای تنوع بالایی می باشند و شما با توجه به جنس و طرح پارچه مانتویی و همچنین طرح انتخابی می توانید بهترین گزینه را از میان گزینه های زیر انتخاب نمایید.

یقه انگلیسی

یقه انگلیسی از رایج ‌ترین یقه های هفت برگردان است که نه تنها برای مانتو مجلسی بلکه برای کت، پالتو و مانتوهای رسمی مناسب است. این مدل یقه اگر پهن باشد، بالاتنه را درشت و پهن تر نشان داده و اگر باریک‌ و بلند باشد، اندام، گردن و صورت را لاغرتر و کشیده تر نشان می دهد.

مدل مانتو اسپرت شیک با مدل یقه خاص و با کلاس + عکس20

یقه آمریکایی

یقه آمریکایی جزو یقه های برگردان و هفتی شکل می باشد که در قسمت پشت گردن دارای پایه کوتاه و ایستاده ای است، این نوع یقه از مدل های یقه کلاسیک به شمار می رود و برای انواع پالتو و مانتو و کت و بارانی استفاده می شود.

اگر دارای اندام درشت و قدی کوتاه هستید، از مانتوی یقه آمریکایی باریک و بلند در پوشش خود استفاده کنید تا اندام تان کشیده تر به نظر برسد ولی اگر دارای بالاتنه ای بلند هستید و لاغر می باشد بهتر است مانتوی یقه آمریکایی پهن را برای پوشیدن انتخاب کنید.

یقه پیراهنی

این مدل یقه که در پیراهن مردانه کاربرد دارد، رسمی‌ترین نوع یقه است و نه تنها در لباس‌های رسمی مثل پیراهن و ژاکت و لباس‌های غیر رسمی مثل پیراهن جین کاربرد دارد بلکه در مانتوهای زنانه نیز استفاده می‌شوند.

مدل مانتو اسپرت شیک با مدل یقه خاص و با کلاس + عکس2

یقه آرشال

این مدل یقه که شبیه یقه انگلیسی است اما دال یقه در آن وجود ندارد. این مدل یقه هرچه یقه آرشال، کشیده تر و باریک تر باشد، گردن را بلندتر و بالاتنه و صورت را کشیده و لاغرتر نشان داده و برای افرادی با بالاتنه درشت، گردن کوتاه و صورت پر، بسیار مناسب است.

یقه بلیزری

یقه بلیزری از انواع یقه بوده که شبیه یقه انگلیسی بوده اما قسمت دال آن زیاد است، این نوع یقه برای مانتو، بارانی و پالتو مناسب ‌ است.

مدل مانتو اسپرت شیک با مدل یقه خاص و با کلاس + عکس3

مدل های یقه برای مانتو اسپرت

مانتو اسپرت از مدل های مانتو های است که مناسب مراسم عزا، عروسی، دانشگاه و یا هر مکان دیگری می باشد. این نوع مانتو هیچ گاه از مد نیافته و در کنار به روز بودن، زیبایی و راحتی را یکجا دارد.اگر قصد انتخاب طرح یقه برای مانتوهای اسپرت و دخترانه را دارید، از میان مدل یقه های زیر به دلخواه می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

یقه هفت

یقه هفت از انواع یقه های مناسب برای مانتو های اسپرت است که می ‌تواند هم به شکل باز و هم به شکل بسته ‌تر طراحی و دوخته شود. این نوع یقه که بر اساس خط گردن به شکل هفت طراحی می ‌شود، برای خانم هایی که صورت گرد و مربع شکلی دارند، مناسب است زیرا صورت را کشیده تر و بلندتر نشان می دهد. یقه هفت در مقایسه با یقه گرد جلوه رسمی تری دارد.

مدل مانتو اسپرت شیک با مدل یقه خاص و با کلاس + عکس6

یقه گرد

یقه ‌های گرد قدیمی ‌ترین نوع یقه می باشد که به شکل منحنی بوده و جلوه زیبایی به صورت و گردن شما می‌ دهد. این یقه برای انواع لباس ‌ها مناسب بوده و برای کسانی که گردن باریک و شانه‌ های عریض دارند مناسب است.

مدل مانتو اسپرت شیک با مدل یقه خاص و با کلاس + عکس18

یقه ایستاده

یقه های ایستاده که با توجه به لبه جلویی یقه، اشکال و نام های متفاوتی دارد، معمولا سه سانتیمتر روی گردن می ایستند و به لباس فرم رسمی می دهند. این نوع یقه برای افرادی که دلشان می خواهد بلندتر و کشیده تر نشان داده شوند، مناسب می باشد.