شخصیت شناسی | شخصیت و طالع بینی متولدین هر ماه

با این تست شخصیت شناسی خودِ واقعیت رو بشناس + تست سوالات

11:20 - 1401/05/29
تست شخصیت شناسی | تست خوش بینی و بدبینی را با هم در مقاله زیر می خوانیم. چقدر در زندگی‌تان خوش‌بین هستید؟ چقدر با افراد خوش بین و بد بین در ارتباط بودید؟
تست شخصیت شناسی

پاتوق آنلاین: تست شخصیت شناسی | تست خوش بینی و بدبینی را با هم در مقاله زیر می خوانیم. چقدر در زندگی‌تان خوش‌بین هستید؟ چقدر با افراد خوش بین و بد بین در ارتباط بودید؟ این افراد هر کدام چه ویژگی هایی را دارند. عوامل موثر در بدبینی و خوش‌بینی را برای شما توضیح داده ایم. در ادامه با ما همراه باشید.

هر عبارت ۵ امتیاز دارد.عبارت ها را بخوانید و هر کدام که به شما تعلق گرفت ۵ امتیاز دارد.

اکثر اوقات به خودم می گویم: «من نمی تونم».خودم فکر می کنم که آدم توانایی نیستم.

خیلی پیش می آید که به خودم می گویم «دست به هر کاری می زنم خراب می شه».

فکر می کنم نقاط ضعف من بیشتر از نقاط قوتم هستند.

وقتی اشتباهی از من سر می زند خودم را سرزنش می کنم.

بر سر کارها همیشه اول نکات منفی آنرا در نظر می گیرم.

وقتی می خواهم کاری را انجام بدهم, اول از نظرم می گذرد که در آن کار موفق نخواهم شد.

تست شخصیت شناسی خوش بینی و بدبینی

در تست خوش بینی و بدبینی هر کاری که می خواهم انجام بدهم اول دلایل ناممکن بودن آنرا در نظر می گیرم.به آینده خوشبین نیستم و فکر می کنم هیچ چیز خوبی در آینده در انتظارم نیست.همیشه فکر می کنم آدم بدشانسی هستم.اگر کاری را با موفقیت انجام بدهم در خودم می گویم: «شانسی بود».اکثر اوقات فکر می کنم که هرگز نمی توانم خودم بر زندگیم مسلط باشم.مواقع زیادی پیش می آیند که می بینم آدمها از من سوء استفاده می کنند.همیشه از دیگران و از چیزها ایراد می گیرم و همیشه نگران اتفاقات هستم.اغلب اوقات حالت آدمهای بی دفاع را دارم.

توضیح جمع نمرات این تست خوش بینی و بدبینی

در تست خوش بینی و بدبینی هیچ آدمی خوشبین یا بدبین به دنیا نمی آید بلکه آدمها در طول زندگی یاد می گیرند که خوشبین و یا بدبین باشند و چون زمانی زندگی و روابطرااینطور یادگرفتهاند مدام به زندگی و روابط به همین شکل نگاه کردهاند و این چیزها را همینطور تا به امروز ادامه دادهاند.

باید توجه کرد که خوشبینی و یا بدبینی در شخصیت انسان، یک نوع چراغ راه زندگی است که چون در طول زندگی یادگرفته اینطور یاد گرفته شدهاند پس میتوان برعکس آنها را نیز یادگرفت.طبیعی است که اینکار احتیاج به شناخت, برنامه ریزی و عملی کردن آن برنامه دارد.

با این تست شخصیت شناسی خودِ واقعیت رو بشناس + تست سوالات 13

خوش بینی و بدبینی

یادمان باشد که یادگیری همیشه ممکن است.

اگر جمع نمرات شما در این تست بین ۵ الی ۱۵ قرار دارد این نشاندهنده آن است که در شخصیت شما جهتگیری قابل قبول و مناسبی وجود دارد.اگر جمع نمرات شما در این تست بین ۱۵ الی ۵۵ قرار دارد این شناندهنده آن است که شما یاد گرفتهاید تا با بدبینی با دنیا و روابط برخورد کنید.اگر جمع نمرات شما در این تست بین ۶۰ الی ۷۵ قرار دارد, باید بدانید که آنقدر به چیزهایی که یادگرفتهاید بدون چون و چرا عمل کردهاید که حالا به آدم بسیار بدبینی تبدیل شدهاید.به همین خاطر همیشه یک احساس بدی در وجودتان دارید واحتمالا به خاطر عدم اطمینان به خود، شادکامی و موفقیت کمی در زندگی تجربه میکنید.

مفهوم خوش‌بینی و بدبینی

در تست خوش بینی و بدبینی خوش بینی یا خوش گمانی، در برابر بدبینی و بدگمانی قرار دارد و عبارت از نگرش یا قضاوت یا تفسیر خوب یا بدی است که در ذهن ما در باره کسی یا چیزی صورت می‌بندد. خوشبینی و بدبینی ممکن است در همان ذهن باقی بماند و منجر به رفتار نشود و یا ممکن است موجب کنشی بیرونی در ما گردد. بنابراین، خوش بینی و بدبینی اگرچه مربوط به نگرش‌های ماست، اما به کنش‌های ما نیز سرایت می‌کند. این رفتار می‌تواند در گفتار ما خود را نشان دهد و یا به صورت اقداماتی از جمله انجام دادن یا ندادن کار شود. به همین دلیل است که ما سخن خوشبینانه یا بدبینانه یا کردار ناشی از خوشبینی یا بدبینی را هم باید در مفهوم این صفت لحاظ کنیم.