زندگی بسیار دردناک و تلخ کریستیانو رونالدو+عکس

15:20 - 1401/01/29
جورجینا رودریگس در حالیکه در آخرین عکس‌شان در اتاق سونوگرافی بیمارستان به دوربین لبخند می‌زند می‌گوید که بی‌صبرانه در انتظار دیدن دوقلوهای‌شان هستند.

زندگی بسیار دردناک و تلخ کریستیانو رونالدو+عکس 2

کریستیانو رونالدو کودکی تلخ و عجیبی داشت، پدرش الکلی بود و مادرش هم تصمیم نداشت او را به‌دنیا بیاورد، اما در نهایت فوق‌ستاره فوتبال از دل همان روزهای سخت راه خودش را پیدا کرد.

جورجینا رودریگس در حالیکه در آخرین عکس‌شان در اتاق سونوگرافی بیمارستان به دوربین لبخند می‌زند می‌گوید که بی‌صبرانه در انتظار دیدن دوقلوهای‌شان هستند. تصویر ۴ فرزند کریستیانو رونالدو در پس‌زمینه این عکس دیده می‌شود، فرزندانی که زندگی فوق‌لوکسی را تجربه کردند و دو فرزند دیگر هم به زودی به این جمع اضافه خواهند شد. زندگی بسیار دردناک و تلخ کریستیانو رونالدو+عکس 17

آن‌ها در عمارت‌های شاهانه کریس بزرگ خواهند شد، از جمله خانه ۳ میلیون پوندی واقع در چشایر که بعد از برگشتن کریس به منچستریونایتد در ماه سپتامبر در آن ساکن شدند، خانه ۱٫۴ میلیون پوندی مخصوص تعطیلات در ماربِیا و عمارت ۷ طبقه ۷ میلیون پوندی در زادگاهش فونچالِ مادیرا، واقع در جزیره کوچکی در سواحل پرتغال.

دوران کودکی فرزندان رونالدو از زمین تا آسمان با دوران کودکی خودش تفاوت دارد. کریس در فقر بزرگ شد و اطراف رستوران مک‌دونالد برای گرفتن ساندویچ گدایی می‌کرد. زندگی او در یک اتاق با سه خواهر و برادرش سپری شد. رونالدو پدری الکلی و مادری مهربان داشت. مادرش اعتراف کرد که می‌خواست کریستیانو را سقط کند چون از پس هزینه‌های فرزندانش برنمی‌آمد. رونالدوی ۳۶ ساله در تلاش است تا پدری نمونه برای فرزندانش باشد و عاشق این است که خانواده‌ای بزرگ تشکیل بدهد.

دکتر بکی اسپلمن، روانشناس و مدیر بالینی کلینیک خصوصی، معتقد است که دوران سختی که رونالدو در کودکی تجربه کرد باعث تغییر در نگرش پدرانه خودش شده است. او به نشریه «سان» می‌گوید: «مشکلات شدید دوران کودکی می‌تواند باعث انعطاف‌پذیری بالای افراد در بزرگسالی و عزم راسخ‌شان برای ساختن یک زندگی متفاوت برای خودشان شود. البته که هرکسی چنین نگرشی پیدا نمی‌کند، اما شخصیت‌های خاص مستعد عبور از ناملایمات گذشته زندگی خود هستند، و ما این نگرش را در رونالدو می‌بینیم. او به وضوح دردهای زیادی را در کودکی تجربه کرد اما دردهایش را به چیزی مثبت تبدیل کرد. گذشته را نمی‌تواند فراموش کند اما از آن به نفع خود استفاده کرده و چنان انگیزه‌ای در او ایجاد شده که به آدمی که امروز است تبدیل شود و مطمئن باشد که فرزندانش زندگی متفاوتی خواهند داشت.»

سقط جنین

کریستیانو رونالدو کوچک‌ترین فرزند خانواده ۶ نفری بود، ۳ خواهر و برادر بزرگ‌تر از خودش داشت و مادرش دولورس دوس‌سانتوس آشپز بود و پدرش ژوزه دینیس آویرو به صورت نیمه‌وقت باغبانی می‌کرد. نامش را به خاطر علاقه زیاد پدرش به «رونالد ریگان» رونالدو گذاشتند اما مادرش در زندگینامه‌اش به نام «مادر شجاع» اعتراف کرد که رونالدو کودکی ناخواسته بود و می‌خواست او را سقط کند و وقتی دکترها درخواست او را رد کردند تصمیم گرفت خودش این کار را انجام بدهد؛ با نوشیدن آبجوی جوشیده سیاه و دویدن تا جایی که رمقی در او باقی نماند. او نوشت: «او فرزندی است که من می‌خواستم سقطش کنم اما خدا نمی‌خواست این اتفاق بیافتد. حالا هرچه که دارم مدیون کریستیانو هستم.»

وقتی کریس متوجه این خبر شوکه کننده که مادرش او را نمی‌خواست شد، سعی کرد موضوع را به شوخی و خنده بکشاند و گفت: «ببین مامان تو می‌خواستی من را سقط کنی اما حالا تمام هزینه‌های این خانه با من است.»

سلامت روان ژوزه پدر رونالدو، بعد از خدمت به کشورش در جنگ مقابل آنگولا برای استقلال، با مشکلاتی روبه‌رو شد. او ورشکسته بود و نمی‌توانست شغلی پیدا کند بنابراین باز هم به الکل روی آورد تا بتواند خاطرات تلخی که در خدمت تجربه کرده بود را فراموش کند. مادر رونالدو می‌گفت او پدر خوبی است اما اشاره‌هایی هم به بدرفتاری‌های همسرش با خودش می‌کرد: «تقریباً هر روز مست بود و دیگر نمی‌شناختمش. دلم می‌خواست بیشتر در کنار ما باشد. هرچند او هرگز با فرزندانش بدرفتاری نمی‌کرد ولی من قربانی شدم.»

گدایی غذا

کریستیانو رونالدو در مصاحبه‌ای با پیرس مورگان گفت که در فقر و گرسنگی بزرگ شده و خیلی مشتاق است که کارگران مک‌دونالدی که پنهانی به او همبرگر می‌دادند را پیدا کند و از آن‌ها تشکر کند. او در این مورد می‌گوید: «ما گرسنه بودیم. مک‌دونالد نزدیک ورزشگاه بود و ما در می‌زدیم و می‌پرسیدیم آیا ساندویچی باقی مانده که به ما بدهند. ادنا و دو دختر دیگر همیشه آنجا بودند و به ما ساندویچ می‌دادند. هیچوقت نتوانستم پیدای‌شان کنم.»

پـدر

ژوزه برای درآمد بیشتر شغل دومی برای خود دست و پا کرد و مسئول تدارکات باشگاه فوتبال محلی شد، همان باشگاهی که رونالدو در دوران نوجوانی ستاره‌اش شده بود. اما پدر بیمارش هیچوقت نتوانست موفقیت‌ها و به اوج رسیدن‌های پسرش را ببیند. در سال ۲۰۰۵ زمانی‌که کریس ۲۰ ساله شد و تنها ۲ سال از حضورش در منچستریونایتد می‌گذشت پدرش به خاطر نارسایی کبد از دنیا رفت. رونالدو در این مورد هم بیان کرد: «من واقعاً به طور صددرصد پدرم را نمی‌شناسم. او الکلی بود. هیچوقت مکالمه نرمال با او نداشتم و به ندرت حرف می‌زدیم. سخت بود. شماره یک شدم و پدری نبود که من را ببیند، جوایزی که دریافت کردم را ندید، ندید که به کجا رسیدم.»

تجربه‌ای که رونالدو با پدر الکلی‌اش داشت باعث شد تا قسم بخورد که هرگز لب به مشروبات الکلی نزند و مخالف سرسخت نوشیدن الکل شد. مادرش دولورس بر این باور است که فوتبالیست شدن باعث شد تا پسرش راه پدر را در پیش نگیرد: «اگر خودش را وقف فوتبال نمی‌کرد احتمالاً درگیر مواد مخدر می‌شد.»

۴ فرزند از ۳ مادر

رونالدو به طرز چشمگیری رشد کرد و یکی از برترین گلزنان تاریخ شد. او در تیم‌های منچستریونایتد، رئال مادرید و یوونتوس بازی کرده است. اما از زمانی که پسرش کریستیانو جونیور در سال ۲۰۱۰ به دنیا آمد زمان کافی برای تشکیل خانواده در نظر گرفت. کریستیانو جونیور که در آمریکا به‌دنیا آمد و نام مادرش هرگز فاش نشد، بلافاصله پس از تولد توسط دولورس به مادرید آورده شد تا در اسپانیا و تحت حضانت کامل پدرش بزرگ شود. نام خانوادگی مستعار کریستیانو جونیور «کریستیانیو» است به معنی «کریستیانوی کوچک».

زندگی بسیار دردناک و تلخ کریستیانو رونالدو+عکس 2

این ستاره از مدل روسی «ایرینا شایک» در سال ۲۰۱۵ جدا شد و دو سال بعد اعلام کرد که (با رحم اجاره‌ای) پدر دوقلوهایی به نام «متئو» و «اوا» شده است. جورجینا فرزند چهارم رونالدو را در ۱۲ نوامبر ۲۰۱۷ به‌دنیا آورد؛ دختری به نام «آلانا مارتینا». رونالدو هم در پست اینستاگرامی‌اش نوشت: «آلانا مارتینا به دنیا آمد. جورجینا و آلانا حالشان خوب است و همه خیلی خوشحالیم.»

تابستان امسال پس از اینکه منچستریونایتد با مبلغ ۱۳ میلیون پوند کریس را از یوونتوس خرید، خانواده رونالدو به چشایر نقل مکان کردند. هفته گذشته این زوج اعلام کردند که دوقلوها قرار است به جمع‌شان اضافه شوند: «با خوشحالی اعلام می‌کنیم که منتظر دوقلوها هستیم. قلب‌مان سرشار از عشق است و بی‌صبرانه منتظریم.»

کودکی عجیب و تلخ کریستیانو رونالدو/ تفاوت‌های پدر دائم‌الخمر و پدری نمونه/ وقتی فوق‌ستاره فوتبال قرار نبود متولد شود

تازه‌واردها تعداد فرزندان رونالدو را به عدد ۶ می‌رسانند و فقط یک عدد با ۷ فرزندی که رونالدو همیشه می‌خواست فاصله است. رونالدو پس از تولد اولین دوقلوهایش به نشریه پرتغالی گفته بود: «کریستیانیو خیلی خوشحال است و می‌گوید دلش برادرها و خواهرهای بیشتری می‌خواهد. او ۷ تا بچه می‌خواهد، شماره جادویی، و به نظر من هم خیلی خوب است که هفت بچه داشته باشم.»

زندگی لوکس

فرزندان با داشتن پدری که سرمایه ۷۸۹ میلیون پوندی دارد از زندگی لوکس لذت می‌برند و در عمارت‌های بزرگ با استخرهای خصوصی زندگی می‌کنند. عمارت ۷ اتاق خوابه واقع در چشایر هم سالن سینما دارد و گاراژی که می‌توان ۴ تا از سوپرماشین‌های کلکسیون ۱۷ میلیون پوندی رونالدو را در آن پارک کرد.

زندگی بسیار دردناک و تلخ کریستیانو رونالدو+عکس 5

این مهاجم ویلایی با ۴ اتاق خواب، سقف‌های طاق‌دار بلند و منظره شگفت‌انگیز رو به دریا به علاوه یک زمین گلف خصوصی و سینمای خصوصی در ماربِیا دارد. اما او هیچوقت رگ و ریشه خود را فراموش نکرد و مبلغ ۷ میلیون پوند برای بازسازی یک انبار و تبدیلش به عمارتی ۷ طبقه در فونچال هزینه کرد. جورجینا مجذوب این عمارت با چشم‌انداز رو به دریا و امکاناتش نظیر ۲ استخر بزرگ و جکوزی و زمین فوتبال شده است.

کودکی عجیب و تلخ کریستیانو رونالدو/ تفاوت‌های پدر دائم‌الخمر و پدری نمونه/ وقتی فوق‌ستاره فوتبال قرار نبود متولد شود

رونالدو به تازگی پسرش کریستیانو جونیور را به خانه پدری‌اش برد و پسرش از دیدن اتاق خواب کوچکی که پدر در آن بزرگ شده بود شوکه شد. پسر بزرگ کریس اغلب لباس‌های طراحی شده می‌پوشد تا مانند پدرش به نظر بیاید. کریستیانو جونیور در ۱۱ سالگی کمدی پر از لباس‌های مد روز از بهترین برندها نظیر دولچه گابانا دارد.

شاید کریستیانو رونالدو پدری کامل نباشد اما خاطرات دردناکش از گرسنه بودن، خانه کوچک و پدری الکلی او را آنچنان مصمم کرده که بهترینِ خودش باشد و زندگی‌ای برای فرزندانش بسازد که رؤیایش را در خیابان‌های فونچال در سر می‌پروراند. رونالدو در این باره هم می‌گوید: «من برای بهترین بودن ساخته شده‌ام. اینگونه زندگی می‌کنم.»