خط و نشان امیکرون برای واکسن نزده‌ها

19:26 - 1400/11/24
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: آمارها نشان می‌دهد بیشتر مبتلایان به سویه امیکرون هیچ واکسنی تزریق نکرده و یا به دریافت دز اول بسنده کرده‌اند.
خط-نشان-امیکرون-برای-واکسن-نزده‌ها-

خط و نشان امیکرون برای واکسن نزده‌ها13

جواد معظمی با اشاره به اینکه البرز هم مثل بسیاری از استان‌های دیگر کشور موج ششم کرونا را تجربه می‌کند، اظهار کرد: طی چند روز گذشته شاهد افزایش معنادار تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌ها، مراجعین سرپایی و تعداد فوتی‌های ناشی به ابتلا به کرونا هستیم.

وی ادامه داد: هر چند شواهد نشان می‌دهد امیکرون مثل سویه‌های قبلی ریه‌ها را درگیر نمی‌کند و بیمارانی که در بیمارستان بستری می‌شوند شرایط جسمی چندان بدی را تجربه نمی‌کنند ولی نباید از کنار خطرات ابتلا به این سویه به سادگی گذشت.

وی توضیح داد: آمارها نشان می‌دهد بیشتر مبتلایان به این سویه هیچ واکسنی تزریق نکرده و یا به دریافت دز اول بسنده کرده‌اند بنابراین از مردم درخواست می‌شود اگر تا کنون به مراکز تجمیعی مراجعه نکرده‌اند، سهل انگاری نکنند و یکی از انواع واکسن‌های موجود را تزریق کنند.

معظمی تاکید کرد: افراد مسن و بیماران زمینه‌ای هم توجه داشته باشند، حتما باید دز سوم به عنوان دز یادآور را جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا دریافت کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز در پاسخ به اینکه کسانی که به امیکرون مبتلا شده‌اند چه زمانی می توانند واکسن بزنند، گفت: بین دو الی سه هفته بعد از بهبودی کامل، مانعی برای تزریق واکسن وجود ندارد.