به این افراد یارانه جدید تعلق می گیرد + جزئیات

11:10 - 1399/12/04
محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران خبر داد: طرح یارانه سالمندان در شورای شهر تصویب شد. بر اساس استاندارهای بین المللی افراد بالای ۶۵ سال سالمند محسوب می‌شوند.

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران خبر داد: طرح یارانه سالمندان در شورای شهر تصویب شد. بر اساس استاندارهای بین المللی افراد بالای ۶۵ سال سالمند محسوب می‌شوند.

بر اساس اعلام رئیس شورای شهر تهران یک یارانه ویژه برای سالمندان تهرانی در نظر گرفته شده است.

به گزارش کاماپرس، بحث پرداخت یارانه های جدید در چند هفته گذشته داغ اما بی نتیجه بود. بعد از اینکه نمایندگان مجلس کلیات بودجه را رد کردند، بحث دوبرابر شدن یارانه ها و یارانه های جدید در سال آینده هم منتفی شد.

اما امروز محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران از یارانه جدیدی خبر می دهد که فقط برای سالمندان تهرانی در نظر گرفته شده است. این یارانه در کلیات لایحه شهر دوستدار سالمند امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران به تصویب رسید.

در دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای شهر تهران لایحه شهر دوستدار سالمند»مورد بحث و بررسی اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت و سرانجام پس از بحث‌های فراوان اعضا و رئیس شورای شهر تهران، کلیات این لایحه با ۱۹ رأی موافق به تصویب رسید.

رئیس شورای شهر تهران درباره کلیات این طرح به باشگاه خبرنگاران می گوید:« قرار شد سن سالمندی بر اساس شیوه جهانی افراد بالای ۶۵ سال محسوب شود و مورد تکریم قرار گیرند. به همین منظور کارتی به سالمندان داده می شود تا در مراکز مختلف تفریحی، رفاهی و خدماتی از تسهیلات و تخفیف‌ها استفاده کنند.»

کارت تکریم منزلت که چند سال پیش برای سالمندان صادر شده بود هم همین ویژگی ها را داشت، اما پولی به حساب آنها واریز نمی شد. به گفته هاشمی کارت های جدید نه تنها در سیستم حمل و نقل عمومی، مراکز فرهنگی و ورزشی استفاده می شود ، بلکه قرار است مبلغی هم به صورت یارانه ویژه هر ماه به حساب سالمندان تهرانی واریز شود. البته هنوز مبلغ این یارانه ویژه مشخص نشده است.