واکنش مرجانه گلچین به تولد بهرام بیضائی + عکس

19:23 - 1399/10/05
مرجان گلچین با انتشار استوری تولد بهرام بیضائی را تبریک گفت و برای او آرزوی سلامتی کرد
مرجانه گلچین - بهرام بیضایی

واکنش مرجانه گلچین به تولد بهرام بیضائی + عکس15

بیوگرافی کامل مرجانه گلچین و همسرش

در این بخش بیوگرافی مرجانه گلچین بازیگر محبوب سینما و تلویزیون کشورمان را مرور می کنیم. مرجانه گلچنین یکی از ستاره های دهه 60 و 70 می باشد، او با بازی های درخشان خود تبدیل به یکی از زنان نامدار سینمای ایران شد. او مدت زیادی در خارج از کشور زندگی کرد و پس از بازگشت خود دوباره به دنیای هنری ایران پیوست. در ادامه به طور کامل با مرجانه گلچین آشنا خواهیم شد.

واکنش مرجانه گلچین به تولد بهرام بیضائی + عکس4

او متولد: 2 / 11 / 1347 است

مرجانه گلچین کیست؟

مرجانه دلدار گلچین متولد سال 1347 می باشد. در شهر رشت به دنیا آمده، پدرش آذری و مادرش گیلانی است. فرزند آخر خانواده است و 6 برادر و خواهر دارد. از دوره نوجوانی و به تشویق خواهر بازیگر خود وارد دنیای سینمایی ایران می شود.

خانواده مرجانه گلچین

واکنش مرجانه گلچین به تولد بهرام بیضائی + عکس15

پدرش افسر ارتش بوده و در زمان کودکی مرجانه گلچین فوت می کند. مادرش خانه دار است و خواهرش در زمینه بازیگری فعالیت دارد، او دختر عموی زنده یاد نادیا دلدار گلچین و براد زاده نادر گلچین خواننده سنتی کشورمان می باشد.

تحصیلات مرجانه گلچین

واکنش مرجانه گلچین به تولد بهرام بیضائی + عکس15

او در دوره نوجوانی وارد هنرستان موسیقی می شود و در همان زمان بوده که به تشویق خواهرش فعالیت در دنیای بازیگری را هم آغاز می کند. خانم گلچین فارغ ‌التحصیل هنرستان موسیقی است و همچنین دارای مدرک کارشناسی کارگردانی سینما از دانشگاه سوره می باشد.

مرجانه گلچین چگونه مشهور شد؟

واکنش مرجانه گلچین به تولد بهرام بیضائی + عکس14

او با بازی در مجموعه تلویزیونی آینه پا به تلویزیون گذاشت و پس از آن در چند سریال تلویزیونی دیگر و در سینما به ایفای نقش پرداخت. مرجانه گلچین با بازی در فیلم های: پرنده کوچک خوشبختی، شب بیست و نهم و دو نیمه سیب به شهرت بالایی دست یافت.

خوانندگی و نوازندگی مرجانه گلچین

واکنش مرجانه گلچین به تولد بهرام بیضائی + عکس5

او غیر از بازیگری نوازنده تار است و همچنین صدای بسیار خوبی دارد، او در زمینه خوانندگی (برای بانوان) هم فعالیت هایی داشته است.

ماجرای مهاجرت مرجانه گلچین

واکنش مرجانه گلچین به تولد بهرام بیضائی + عکس11

او در زمان اوج شهرت خود به خارج از کشور رفت و حدود 10 سال از وطن دور بود. خانم گلچین از سال ۱۳۷۴ تا سال ۱۳۸۳ در انگلستان زندگی کرد و از سینما و تلویزیون فاصله گرفت، او بعد از بازگشت برای اولین بار در سریال کلانتر بازی کرد.

ازدواج و همسر مرجانه گلچین

او همسر سابق کریم آتشی کارگردان بود و در حال حاضر مجرد است. این زوج صاحب فرزندی نشده اند.

چرا مادر نشدم؟

واکنش مرجانه گلچین به تولد بهرام بیضائی + عکس17

خانم گلچین در پاسخ به این سوال که چرا مادر نشده می گوید: دلیل این تصمیم این بود که من عاشق کارم بودم و این با مسئولیت مادری در تضاد است. بچه رسیدگی و پرستاری می خواد و من نمی توانم به بهانه کار فرزندم را رها کنم.

2بار مشهور شدم!

واکنش مرجانه گلچین به تولد بهرام بیضائی + عکس3

او می گوید: من دوبار طعم شهرت را حس کردم، یکبار وقتی جوان تر بودم و با بازی در نقش های درام شناخته شدم و یکی بعد از بازی در سریال بزنگاه بود که مردم با چهره کمدی مرا شناختند.

دوست دارم به نقش های جدی برگردم

واکنش مرجانه گلچین به تولد بهرام بیضائی + عکس9

مرجانه گلچین: اکثر پیشنهادهایی که به من می شود در ژانر کمدی هستند. بعضی فکر می کنند کلیشه شده و برخی هم از آن استقبال می کنند، اما دوست دارم فضایی ایجاد شود که همانند قدیم در نقش های جدی و درام ظاهر شوم و کمی از کلیشه فاصله بگیرم.

واکنش مرجانه گلچین به تولد بهرام بیضائی + عکس6

خانم مرجانه گلچین نزدیک به یک و نیم میلیون دنبال کننده دارد و جزو محبوب ترین بازیگران ایرانی محسوب می شود. او تاکنون بیش از 1200 پست در صفحه خود به اشتراک گذاشته است.

بیوگرافی مرجانه گلچین:

مرجانه دلدار گلچین (زادهٔ ۲ اسفند ۱۳۴۷ در تهران) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است. مرجانه گلچین در نوجوانی به هنرستان موسیقی رفت و در رشته تخصصی نوازندگی تار فارغ‌التحصیل شد. پدرش افسر نظامی ارتش و اهل زنجان بود و مادرش از توابع رشت و خانه‌دار است. او فرزند آخر خانواده بوده و شش خواهر و برادر دارد.

خواهرش منیژه نام دارد که در زمینه موسیقی با هم همکاری می‌کنند. مرجانه گلچین در کودکی پدر پدر خود را از دست داده است. مرجانه گلچین برادرزادهٔ نادر گلچین خواننده موسیقی ایرانی، و دخترعموی نادیا دلدار گلچین بازیگر ایرانی است.

مرجانه گلچین

سال 61 توسط خواهرش برای بازی در سریال اخلاق در خانواده به غلامحسین لطفی معرفی شد. و بعد از آن تئاتر کودکان را کار کرد. بازی در مجموعه تلویزیونی آینه عبرت باعث شهرت او شد. دهه 60 برای مرجانه گلچین سال پرکاری بود ولی مرجانه گلچین وقتی دید که تحصیلش در ایران به مشکل روبرو میشود، تصمیم می گیرد که از کشور برود و این کار را هم می کند اما علاقه اش به زادگاهش و دلتنگی اش برای مادرش، او را به ایران بر می گرداند. به مدت 10 سال در کارش وقفه ای می افتد ولی بعد از بازگشت و بازی در سریال بزنگاه در سال 87 دوباره به شهرت میرسد.

واکنش مرجانه گلچین به تولد بهرام بیضائی + عکس1

عکس جدید مرجانه گلچین

ازدواج و طلاق مرجانه گلچین:

مرجانه گلچین با کریم آتشی تهیه کننده و کارگردان سینما ازدواج میکند ولی ازدواج آنها دوامی نداشت و به طلاق منجر شد.

واکنش مرجانه گلچین به تولد بهرام بیضائی + عکس15

کریم آتشی ( سمت راست تصویر) همسر سابق مرجانه گلچین

فرزند نداشتن مرجانه گلچین:

«من مادر نشدم.» این جمله شاید خیلی کوتاه باشد اما تصمیم گیری برای آن کار راحتی نبود اما تصمیمی بود که گرفتم. دلیلش هم این بود که من عاشق کارم بودم و این وقف بودن در کار با مسئولیت مادری ام در تضاد بود. به خودم میگفتم، بچه رسیدگی و پرستاری میخواهد و نمی توان او را به بهانه کار به حال خود رها کرد.

واکنش مرجانه گلچین به تولد بهرام بیضائی + عکس12

عکس هایی از مرجانه گلچین بازیگر

فیلم‌شناسی مرجانه گلچین:

سینما:

- غزاله (محسن شاه محمدی) (۱۳۹۵) - شاباش (۱۳۹۵) - واقعیت پوشالی (۱۳۹۲) - خنده در باران (داریوش فرهنگ) (۱۳۸۹) - شیرین (۱۳۸۷) - متهم (۱۳۷۵) - دام (۱۳۷۴) - سلام به انتظار (۱۳۷۴) - بی‌قرار (۱۳۷۳) - عروسی خون (مجید جوانمرد) (۱۳۷۳) - مجازات (۱۳۷۳) - ضربه طوفان (۱۳۷۲) - چشمهایم برای تو (۱۳۷۱) - چهارشنبه عزیز (حمید تمجیدی) (۱۳۷۱) - دو نیمه سیب (کیانوش عیاری) (۱۳۷۰) - دیدار در استانبول (۱۳۷۰) - دو سرنوشت (۱۳۶۸) - رانده شده (۱۳۶۸) - شب بیست و نهم (حمید رخشانی) (۱۳۶۸) - پرنده کوچک خوشبختی (پوران درخشنده) (۱۳۶۶) - گل مریم (۱۳۶۶) - قصه زندگی (۱۳۶۵)

مجموعه تلویزیونی:

- زوج یا فرد (علیرضا نجف زاده 1398) - آرماندو (احسان عبدی پور ۱۳۹۷) - شب عید (سعید آقاخانی۱۳۹۷) - نفس گرم (محمدمهدی عسگرپور ۱۳۹۴) - دزد و پلیس (سعید آقاخانی ۱۳۹۱) - نقطه سر خط (سعید آقاخانی ۱۳۹۰) - سه دونگ، سه دونگ (شاهد احمدلو ۱۳۹۰) - راه در رو (سعید آقاخانی ۱۳۸۹) - خوش‌نشین‌ها (سعید آقاخانی ۱۳۸۹) - دارا و ندار (مسعود ده‌نمکی ۱۳۸۸) - شمس‌العماره (سامان مقدم ۱۳۸۸) - بزنگاه (رضا عطاران۱۳۸۷) - زیرزمین (علیرضا افخمی ۱۳۸۵) - کلانتر ۲ (محسن شاه‌محمدی ۱۳۸۴) - پنجره (سید وحید حسینی ۱۳۸۴) - سقوط (کریم آتشی ۱۳۷۸) - گریز (کریم آتشی ۱۳۷۵) - تازیانه بر باد (اکبر صادقی ۱۳۷۴) - آینه عبرت (محسن شاه‌محمدی ۱۳۶۷–۱۳۷۲) - گزارش، نقطه صفر (محسن شاه‌محمدی ۱۳۷۱) - ازدواج پر ماجرا (منوچهر پوراحمد ۱۳۶۸) - چراغ خانه (منوچهر پوراحمد ۱۳۶۸) - سلامتی چه خوبه! (علیرضا خمسه،ایرج طهماسب ۱۳۶۸) - درخت دوستی (سعید خاکسار ۱۳۶۶) - آئینه (غلامحسین لطفی ۱۳۶۴) - تله‌تئاتر «حنایی و روباه مکار» (کریم اکبری مبارکه ۱۳۶۴) شبکه خانگی:- موچین (حسین تبریزی ١٣٩٨ ) - شاهگوش (داود میرباقری ۱۳۹۲) - این زن‌ها (عباس رزیجی ۱۳۹۱) - با من شوخی نکن (محسن منشی‌زاده ۱۳۸۹)

واکنش مرجانه گلچین به تولد بهرام بیضائی + عکس1

مرجانه گلچین و خواهرش

واکنش مرجانه گلچین به تولد بهرام بیضائی + عکس1

مرجانه گلچین و پدرش

واکنش مرجانه گلچین به تولد بهرام بیضائی + عکس20

عکس دوران جوانی مرجانه گلچین