مومیایی هفتصد ساله

خبر باور نکردنی /کشف اتفاقی یک مومیایی هفتصد ساله در چین که به‌ طور عجیب و باورنکردنی اجزای بدن آن خوب حفظ شده است+ عکس واضح از چهره این مومیایی

14:10 - 1402/02/09
یک «مومیایی هفتصد ساله که به‌طور باورنکردنی اجزای بدن آن خوب حفظ شده است. این مومیایی در چین به طور اتفاقی کشف شد! ‌‌‌

این مومیایی 700 ساله در شهر تایژو در استان جیانگ سو (چین) پیدا شد. مومیایی توسط کارگران جاده به‌طور اتفاقی کشف شد. جسد این زن بلند پایه (با توجه به پوشش و انگشتر و شواهد دیگر) گمان می‌رود از سلسله مینگ، قدرت حاکم در چین بین سال‌های 1644-1368 باشد! کارگرانی که به دنبال گسترش خیابان بودند اتفاقی به یک مومیایی حیرت‌انگیز برخوردند

سلسله مینگ یکی از بزرگترین دوران حکومت منظم و ثبات اجتماعی در تاریخ بشر بود! حکومت مینگ یک میلیون سرباز ارتشی داشت و پروژه‌های ساختمانی عظیمی را در دوره خود انجام داد. به طور خلاصه یکی از نقاط عطف تاریخی چین بود.

مومیایی به همراه دو مقبره چوبی دیگر پیدا شد. این زن 2 متر زیر سطح جاده کشف شد! از سر تا کف پاهایش به طور خارق العاده‌ای حفظ شده بود. مومیایی «بینش شگفت‌انگیز» زندگی در زمان خودش را نشان می‌دهد.

زمانی که باستان شناسان چینی از موزه مجاور (موزه تایژو) فراخوانده شدند با دیدن جزئیات این مومیایی حیرت‌زده شدند! وضعیت مژه‌ها، موها، پوست و شکل صورت مومیایی بسیار عالی حفظ شده و شما می‌توانید تمام جزئیات را ببینید. جسد 1.5 متر و در مایعی قهوه‌ای رنگ غوطه‌ور بود. لباس سنتی سلسله مینگ را به تن داشت و در تابوت سرامیک، استخوان‌ها و سایر آثار به جا ماند.

این مومیایی می‌تواند کمک‌های زیادی به شناخت باستانی کند. آیا جزئیات حیرت‌انگیز نیست؟ ‌‌