فیلم های عاشقانه | فیلم های رمانتیک

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)

00:11 - 1401/12/08
ما در این مقاله می‌خواهیم به 24 فیلم عاشقانه که باید با عشقتان ببینید بپردازیم تا انتخاب شما از بین فیلم‌های عاشقانه را راحت‌تر از همیشه کنیم پس با ما همراه باشید

ما سخت‌ترین درس‌های عشق را می‌توانیم از دو نفر روی صفحه تلویزیونمان بیاموزیم. از تماشای توسعه روابط گرفته تا دیدن شخصیت‌های موردعلاقه ما که لباس عروسی خود را می‌پوشند، بله خود را می‌گویند و … همگی ما را هیجان زده می‌کند برخی از فیلم‌ عاشقانه که ساخته می‌شود واقعاً درس‌های یک عمر را ارائه می‌دهند.

از 500 روز تابستان تا درخشش ابدی یک ذهن پاک، در اینجا 23 فیلم نمادین مورد علاقه عاشقانه ما وجود دارد.

  • فیلم عاشقانه 500 روز با سامر (500 Days of Summer)

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)0

تام (جوزف گوردون-لویت)، نویسنده کارت تبریک و رمانتیک و حقیقتا نا امید، زمانی که دوست دخترش، سامر (زویی دشانل)، ناگهان او را رها می‌کند، کاملاً غافلگیر می‌شود. او در مورد 500 روز با هم بودن آنها فکر می کند تا بفهمد که رابطه عشقی آنها به کجا ختم شده است، و با انجام این کار، تام احساسات واقعی خود را در زندگی دوباره کشف می کند.

وقتی عاشق نظرات شخص می‌شود، به راحتی می‌توانم یک قلب خود را به او بدهید تا بفهمید آن شخص واقعاً چه کسی است.

فقط به این دلیل که هر دوی شما به چیزهای یکسانی علاقه‌مند هستید، به این معنی نیست که شما یک زوج ساخته شده در بهشت هست. شخصیت اصلی این فیلم، تام (جوزف گوردون-لویت)، از این رو که عاشق سامر (زوی دشانل) شد، این درس را می‌آموزد. این فیلم شما را در یک جدول زمانی غیر خطی، راهنمایی می‌کند، زیرا زندگی او را با نگاه کردن به یک موضوع هیجان انگیز می‌شود.

  • فیلم عاشقانه و رمانتیک دفترچه یادداشت (The Notebook)

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)14

در دهه 1940 کارولینای جنوبی، کارگر کارخانه نوآ کالهون (رایان گاسلینگ) و دختر ثروتمند آلی (ریچل مک آدامز) به شدت عاشق هستند. اما پدر و مادر او را تایید نمی کنند. وقتی نوح برای خدمت در جنگ جهانی دوم می رود، به نظر می رسد پایان رابطه عاشقانه آنهاست. در این میان، آلی با مرد دیگری (جیمز ماردن) درگیر می شود. اما وقتی نوح سال‌ها بعد به شهر کوچکشان باز می‌گردد، در آستانه ازدواج آلی، به زودی مشخص می‌شود که عشق آنها به پایان رسیده است.

در حالی که درس‌های بسیار بسیار زیادی برای یادگیری از این فیلم وجود دارد، بزرگ‌ترین نکته ما این است که عشق واقعی به صبر نیاز دارد، زیرا همیشه هم فوراً نتیجه نمی‌دهد. این فیلم داستان نوح (رایان گاسلینگ) و آلی (ریچل مک‌آدامز) را دنبال می‌کند که از یک تابستان طوفانی با هم لذت می‌برند و اولین عشق حماسی را تجربه می‌کنند که تا آخر عمر آنها ادامه خواهد داشت حتی زمانی که او به آلزایمر مبتلا شود. خوشبختانه، صبر و مراقبت لطیف نوح به این زوج اجازه می‌دهد تا با خواندن داستان تابستانی خود از روی یک دفترچه یادداشت فرسوده، عشق خود را ابدی نگه دارند.

  • چهره های پنهان (Hidden Figures)

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)12

این فیلم عاشقانه و زیبا درباره سه زن سیاه پوست است که در ناسا تاریخ ساز شدند و بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است تا آن را بیش از پیش الهام بخش کند. اگرچه کاترین (تاراجی پی هنسون) و سرهنگ جیم جانسون (ماهرشالا علی) پرندگان عشق اصلی در چهره های پنهان هستند، ما طرفداران زیادی از رابطه حمایتی مری (جانل مونا) و لوی جکسون (الدیس هاج) نیز هستیم. مری یک پیشروی سخت کوش و مستقل با حس شوخ طبعی است و حمایتی که همسرش لوی از او نشان می دهد واقعاً دلگرم کننده است.

  • فیلم او (Her)

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)6

او در مورد تئودور (واکین فینیکس)، مردی حساس و منزوی است که در پایان ازدواج خود با کاترین (رونی مارا)، معشوق دوران کودکی‌اش، می‌گذرد. داستان رمانتیک علمی-تخیلی در لس‌آنجلس در زمان آینده می‌گذرد. در طول مسیر، او یک ارتقاء سیستم عامل برای خود با هوش مصنوعی خریداری می‌کند. او به سیستم صدای زن می‌دهد و او را سامانتا (اسکارلت جوهانسون) می‌نامد. اگرچه ممکن است همه چیز کمی دور از ذهن به نظر برسد، این مفهوم به سرعت قابل باور می‌شود و طرح اختراعی سؤالات پیچیده‌ای را مطرح می‌کند

  • درخشش ابدی یک ذهن پاک (Eternal Sunshine of the Spotless Mind)

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)11

داستان اصلی این فیلم اینطور است که یک زوج به نام‌های کلمنتاین (کیت وینسلت) و جوئل (جیم کری) تحت یک روش پزشکی قرار می‌گیرند تا خاطرات خود را از یکدیگر پس از جدایی پاک کنند.

اما مهم نیست که بعد از جدایی چقدر غم و اندوه داشته باشید، نمی‌توانید خاطره یک عاشق سابق را از بین ببرید و حتی اگر بتوانید خاطرات را با یک روش پزشکی از جمله دکتر میرزویاک (تام ویلکینسون) و مری (کرستن دانست) پاک کنید، احتمالاً پشیمان خواهید شد. زمانی که کلمنتاین و جوئل سعی می‌کنند خاطره‌های خود را پاک کنند، نه تنها یکدیگر را فراموش می‌کنند، بلکه بخش‌هایی از خود را نیز از دست می‌دهند که از این رابطه رشد کرده است.

  • تایتانیک (Titanic) فیلمی عاشقانه و رمانتیک که هیچگاه تکراری نمی‌شود

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)20

در مورد یک فیلم نمادین صحبت می‌کنیم. اگر چیزی ما را آماده کرد تا به عشق ابدی ایمان بیاوریم، رز و جک بودند. رز (کیت وینسلت) و جک (لئوناردو دی کاپریو) در حالی که در سفر تایتانیک از اروپا به شهر نیویورک هستند، از مسیر خود عبور می‌کنند.

او یک جوان اجتماعی است که وقتی عاشق جک آزاده می‌شود و متوجه می‌شود که نمی‌خواهد زندگی نخبه گرا را رهبری کند، با یک مرد وحشتناک اما ثروتمند با رتبه مشابه نامزد می‌کند. این برداشت دیگری از داستان کلاسیک عشق ممنوع و همچنین ماهیت فناناپذیر خود عشق است.

  • 10 چیزی که درباره ی تو متنفرم (10 Things I Hate About You)

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)7

کت (جولیا استایلز) و بیانکا (لاریسا اولینیک) به عنوان دو خواهر نمی‌توانند بیشتر از این متفاوت باشند. بیانکا دختر محبوب جوان‌تر و زیبا است، در حالی که کت، اگرچه به همان اندازه زیبا است، درون‌گرا، درس‌خوان و باهوش است. وقتی پدر دوست داشتنی اما بیش از حد محافظ آنها بیانکا را از داشتن دوست پسر منع می‌کند تا زمانی که کت شروع به قرار ملاقات کند، لذت واقعی شروع می‌شود. یعنی پاتریک (هیت لجر) وارد می‌شود و قلب کت را می‌دزدد. کت به ما آموخت که هرگز نباید شخصیت خود را تغییر دهید تا انتظارات اجتماعی را برآورده کنید. تا زمانی که به خود وفادار بمانید، فرد مناسب از راه می‌رسد و شما را همان‌گونه که هستید می‌پذیرد.

  • ولنتاین آبی (Blue Valentine)

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)16

ولنتاین آبی رابطه سیندی (میشل ویلیامز) و دین (رایان گاسلینگ) را نشان می‌دهد که به سرعت از یک ماجراجویی جوانی و عاشقانه به یک ازدواج پرتنش قبل از اینکه در نهایت گره بخورد پیشرفت می‌کند. این فیلم به بررسی چگونگی تغییر عشق در طول زمان می‌پردازد، به خصوص زمانی که یک زوج تحت استرس هستند. سیندی به بهترین وجه می‌گوید: “چگونه به احساسات خود اعتماد می‌کنید، در حالی که می‌توانند به همین شکل ناپدید شوند؟” دین و سیندی ارتباط غیرقابل انکاری دارند، اما به همان اندازه که جذابیت آنها قوی است، نوسانات آنها نیز قوی است. وقتی بسیاری از داستان‌های عاشقانه (مخصوصاً داستان‌های عاشقانه هالیوود) بر پایان‌های خوش تکیه می‌کنند، ما از یک خداحافظی غم‌انگیز، اما واقعی به خاطر قابلیت ارتباط آن قدردانی می‌کنیم.

  • فراموش کردن سارا مارشال (Forgetting Sarah Marshall)

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)17

این فیلم کمدی پر ستاره ممکن است یکی از بهترین فیلم‌های جدایی تمام دوران باشد. زمانی که سارا مارشال (کریستن بل) بازیگر تلویزیونی برای آلدوس اسنو (راسل برند) از دوست پسر دیرینه خود پیتر (جیسون سیگل) آهنگساز جدا می‌شود، پیتر دچار افسردگی می‌شود و غم و اندوه خود را در انواع مختلف جبران می‌کند.

راه‌های غیر مولد او برای فرار از همه چیز به هاوایی می‌رود، اما متوجه می‌شود که سابقش و دختر جدیدش در یک استراحتگاه اقامت دارند. در حالی که پیتر به اصطلاح تعطیلات خود را طی می‌کند و سعی می‌کند از سارا و آلدوس طفره رود، با دربان راشل (میلا کونیس) رابطه برقرار می‌کند و آنها نسبت به یکدیگر احساس پیدا می‌کنند. این درام خنده دار هم سرگرم کننده و هم دلگرم کننده است و ثابت می‌کند که همیشه ماهی دیگری در دریا وجود دارد که ممکن است برای شما بهتر از ماهی قبلی باشد.

  • نجات آخرین رقص (Save the Last Dance)

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)6

این فیلم محصول 2001 با محوریت رقص نه تنها عاشقانه بلکه مسائل اجتماعی و فرهنگی را نیز بررسی می‌کند. هنگامی که سارا (جولیا استایلز) رقصنده 17 ساله باله از حومه شهر به سمت جنوب شیکاگو نقل مکان می‌کند، شروع به تحصیل در دبیرستانی با اکثریت سیاه پوستان می‌کند و در آنجا با چنیل (کری واشنگتن) دوست می‌شود. چنیل سارا را به یک کلوپ شبانه هیپ‌هاپ می‌برد و در آنجا با برادر چنیل، درک (شان پاتریک توماس) که سابقه جنایی دارد آشنا می‌شود.

این دو با هم می‌رقصند و در نهایت زن و شوهر می‌شوند. در مسیر، همه چیز پیچیده می‌شود و هر دو مجبور می‌شوند با شیاطین خود مقابله کنند. در پایان، این دو عشق خود را به یکدیگر ثابت می‌کنند و یکدیگر را به دنبال رؤیاهای خود وا می‌دارند.

  • با عشق، رزی (Love, Rosie)

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)2

رزی و الکس از ۵ سالگی بهترین دوستان بوده‌اند، بنابراین نمی‌توانند برای یکدیگر مناسب باشند… یا می‌توانند؟ وقتی صحبت از عشق، زندگی و انتخاب درست می‌شود، این دو بدترین دشمنان خودشان هستند. از سن ۵ سالگی رزی دان و الکس استوارت بهترین دوستان بوده‌اند، زیرا آنها زندگی را شروع می‌کنند و بارها و بارها از هم جدا می‌شوند. وقتی صحبت از عشق به میان می‌آید، هر دو با یکی دیگرند… اما کی متوجه می‌شوند که قرار است با هم باشند؟

  • نذر (The Vow)

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)20

یک تصادف رانندگی پیج را به کما می برد و زمانی که او با از دست دادن شدید حافظه از خواب بیدار می شود، شوهرش لئو تلاش می کند تا دوباره قلب او را به دست آورد. این فیلم عاشقانه را حتما ببینید

  • فیلم عاسقانه جدید یک زوج عالی (a perfect fit)

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)18

هنگامی که یک وبلاگ نویس مد در بالی با یک کفاش با استعداد ملاقات می کند، جرقه ها به پرواز در می آیند که باعث می شود او تعهد خود را نسبت به نامزدش زیر سوال ببرد!

  • فیلم عاشقانه خارجی پسر همه‌چیز تمام (He’s All That)

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)4

یک دختر نوجوان تصمیم می گیرد تا به یکی از همکلاسی های بداخلاقش تغییرات نهایی دبیرستان را بدهد. بازسازی به روز شده فیلم سال 1999، “او همه چیز است”.

  • فیلم عاشقانه جدید خارجی استراحت به عشق (Resort to Love)

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)20

اریکا، که پس از برگزاری یک کنسرت در یک استراحتگاه مجلل جزیره ای در حالی که در پی فروپاشی حرفه موسیقی بود، به عنوان سرگرمی در عروسی نامزد سابقش به پایان می رسد.

  • فیلم عاشقانه غمگین کفاره (Atonement)

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)5

بریونی تالیس، نویسنده نوپای سیزده ساله، وقتی معشوق خواهر بزرگترش را متهم به جنایتی می کند که او مرتکب نشده است، مسیر زندگی چندین نفر را تغییر ناپذیر می کند.

  • فیلم عاشقانه ترکی عشق تصادف‌ها را دوست دارد (Aşk Tesadüfleri Sever)

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)4

در یکی از صبح های سپتامبر سال 1977 در آنکارا، مرد جوانی همسر باردار خود را برای زایمان قریب الوقوع به بیمارستان می برد. او با ماشین دیگری تصادف می کند که راننده آن پدر آینده دیگری است. بر اثر این تصادف، زنی که سوار بر خودروی آنها بود، زودتر زایمان می کند و در نتیجه هر دو نوزاد در یک روز در یک بیمارستان به دنیا می آیند.

  • فیلم ترکی معجزه در سلول شماره ۷ (Yedinci Kogustaki Mucize)

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)2

داستان این فیلم جدید ترکی عاشقانه درباره مردی به نام ممو با معلولیت ذهنی می‌باشد. ممو با دختر کوچک خود که به پدرش وابسته است و مادربزرگ او در روستا زندگی می‌کند. روزی به او اتهام قتل دختر فرمانده نظامی منطقه را می‌زنند و …

  • فیلم عاشقانه کره ای ماجرایی زیر باران

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)8

یون جی آ (Son Ye Jin) زن مجردی در دهه ۳۰ سالگی ست که به عنوان سوپروایزر در شرکت قهوه کار می کند. جی آ با اینکه فرد سخت گیری نیست اما تقریبا زندگی بی روحی دارد. سو جون هی (Jung Hae In) برادر کوچکتر بهترین دوست جی آ یعنی سو کیونگ سون است. جون هی بعد از تمام شدن کار در خارج به کره برمی گردد. با اینکه جون هی در نظر جی آ فقط پسر بچه بود اما اکنون نظر متفاوتی دارد

  • فیلم عاشقانه هندی زندگی عزیز (Dear Zindagi)

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)20

“کرا” فیلمبرداری در حال پیشرفت است که به دنبال زندگی کامل می‌گردد. او با فردی جدیدی به نام، “جاگ” ملاقات می‌کند که این آشنایی باعث می‌شود او دیدی جدید به زندگی پیدا کند. “کرا” متوجه می‌شود که خوشبختی، یافتن آرامش در همه شرایط است و…

  • فیلم عاشقانه ایرانی جدید طلا

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)10

راهی برای پول دارشدن، خسته از نگاه تحقیر آمیز دور و بری ها، احساس تباهی از کارکردن برای دیگران؛ این ها دلایلی است که سه نفر را به هم وصل کرده تا یک کار و کاسبی راه بیندازند.

  • فیلم عاشقانه ایرانی لیلا

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)17

لیلا (لیلا حاتمی) و رضا (علی مصفا) در یک مراسم شله‌زرد پزان همدیگر را برای اولین بار می‌بینند و مدتی بعد از آن با هم ازدواج می‌کنند. آن دو، بعد از مدتی زندگی متوجه می‌شوند که لیلا نمی‌تواند فرزندی به دنیا بیاورد. آن‌ها درمان‌های متعدد و آزمایش‌های گوناگونی را دنبال می‌کنند اما…

  • زندگی زیباست Life is Beautiful

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)1

فیلم درام و عاشقانه خارجی

داستان درباره یک خانواده ایتالیایی است که در طول مدت هولوکاست در توسکانی ایتالیا سکونت دارند. پدر به کمک شوخ‌طبعی، تخیل و استقامت خود قادر است از پسرش در برابر ترس‌ها محافظت کند و…

فیلم عاشقانه انگلیسی

فیلم عاشقانه و زیبای غرور و تعصب (Pride & Prejudice)

24 فیلم عاشقانه و جذابی که حتما با معشوقتان ببینید (عکس)6

یکی از معروف ترین فیلم های عاشقانه که مورد توجه بسیاری از مردم در سراسر دنیا قرار گرفته و 120 میلیون دلار فروش داشته است. فیلیم عاشقانه و رمانتیک غرور و تعصب اقتباسی است از رمان مشهور “جین آستن“، وی این داستان را در حالی نوشته است که تنها 21 ساده داشته.