آشپزی / جغور بغور/ غذاهای سنتی خوشمزه/ پلو عربی

تا حالا جغور بغور تو خونه درست کردی؟/ جغور بغور رستورانی خوشمزه رو اینجوری که میگم درست کن تا از طعم و بوی خوبش همه دیونه بشن

12:05 - 1401/11/28
جغور بغور یک غذای خوشمزه و ساده است که خیلی سریع آماده می شود این غذا با جگر پخته می شود و در زمان کوتاهی یک غذای فوق العاده دارید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه جغور بغور خوشمزه و خانگی به روش رستورانی در ادامه با ما همراه باشید.
مواد لازم برای ۴ نفر
دل ۲۰۰ گرم
قلوه ۲۰۰ گرم
دنبه ۱۰۰ گرم
چگر سیاه گوسفند ۵۰۰ گرم
رب گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبه به مقدار لازم
پیاز دو عدد

طرز تهیه جغور بغور

مرحله اول

برای درست کردن جغور بغور در ابتدا دل، قلوه و دنبه را تمیز بشویید و روی تخته آشپزخانه به اندازه دلخواه خرد کنید تابه را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود سپس دنبه را داخل تابه بگذارید.

مرحله دوم

کمی که دنبه ذوب شد پیاز را پوست گرفته و خرد می کنیم و به دنبه اضافه می کنیم و با روغن دنبه تفت می دهیم و نمک را به همراه زردچوبه و فلفل سیاه می افزاییم و هم می زنیم.

یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ شمالی مرغ ترش است که عطر و بوی خاصی دارد و می توانید برای مهمانی های ویژه این غذا را بپزید.

مرحله سوم

در این مرحله جگر را خرد می کنیم و به تابه می افزاییم و همه را با هم مخلوط می کنیم در انتها رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم می توانید از سیب زمینی هم داخل آن استفاده کنید.

مرحله چهارم

می توانید سیب زمینی را سرخ کنید و در زمان سرو برای تزئین کنار غذا استفاده نمایید این غذای خوشمزه را درست کنید و در کنار خانواده از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.