تعطیلی مدارس

تعطیلی مدارس در ۹ شهر استان فردا سه شنبه ۲۲ آذر + جزئیات

18:58 - 1401/09/21
تمامی مقاطع تحصیلی ۹ شهر استان اصفهان سه شنبه ۲۲ آذر تعطیل است

براساس مصوبه کارگروه اضطرار آلودگی، هوا، تمامی مقاطع تحصیلی مناطق ششگانه آموزش و پرورش، مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌های شهر اصفهان و هشت شهر استان فردا سه‌شنبه ۲۲ آذر ماه تعطیل است. براساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان فردا سه‌شنبه ۲۲ آذر ماه تمامی مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش، پیش دبستانی، مهدهای کودک و مدارس استثنایی مناطق شش گانه آموزش و پرورش شهرستان اصفهان و مناطق فلاورجان، خمینی شهر، برخوار، مبارکه، شاهین شهر، نجف آباد، زرین شهر و فولادشهر، روز سه شنبه مورخ ۲۲ آذرماه ۴۰۱ تعطیل است.

دانشگاه‌های البرز هم تعطیل شد

ایسنا: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز از تعطیلی دو روزه دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی استان به علت آلودگی هوا خبر داد.احمد افضلی با اشاره به تداوم آلودگی هوای استان طی روزهای آتی، گفت: به همین دلیل دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی استان طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۱ و ۲۲ آذرماه تعطیل است.

گفتنی است طی این دو روز مانند روزهای شنبه و یکشنبه، مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها هم تعطیل و همه مدارس هم به صورت غیرحضوری و در بستر مجازی فعالیت خواهند داشت.

مدارس شهر اراک روز دوشنبه غیرحضوری برگزار می‌شود

رئیس کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوای استان مرکزی گفت: مدارس شهر اراک روز دوشنبه بیست و یکم آذرماه برای دومین روز متوالی به صورت غیرحضوری و در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

«مهدی زندیه وکیلی » شامگاه یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بنا بر تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوا و با توجه به روند افزایشی غلظت آلاینده ها توسط ایستگاه‌های پایش و پیش بینی سکون هوا، تمامی مقاطع مدارس شهر اراک روز دوشنبه در نوبت صبح و بعداظهر به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

مدارس برخی از مناطق استان قزوین باز هم غیرحضوری شد

ادامه آلودگی هوا کلاس‌های حضوری مدارس برخی از مناطق استان قزوین را تعطیل کرد. اداره کل آموزش و پرورش استان اعلام کرد: براساس مصوبه جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان، آموزش حضوری تمامی مدارس استان قزوین درتمامی مقاطع تحصیلی، بجز مناطق طارم سفلی، الموت غربی و شرقی، ضیاآباد و شهرستان آوج، در روز دوشنبه بیست و یکم آذر ماه تعطیل است و آموزش‌ها به صورت مجازی در بستر شاد برگزار می‌شود.

بدین ترتیب مدارس مناطق طارم سفلی، الموت غربی و شرقی، ضیاآباد و شهرستان آوج، طی روز دوشنبه بیست و یکم آذرماه، به صورت حضوری برگزار می‌ شود.

به استحضار می‌رساند، براین اساس عوامل اجرایی در مناطقی که آموزش‌ها مجازی است، جهت پاسخگویی به اولیا، دانش آموزان و ارباب رجوع در مدارس حاضر باشند.

امتحانات شبه نهایی فردا و پس فردا لغو شد؟

بنابر اعلام آموزش و پرورش شهر تهران در راستای مجازی شدن آموزش تمامی مقاطع تحصیلی تهران در روزهای دوشنبه و سه شنبه (۲۱ و ۲۲ آذرماه)، آزمون‌های شبه نهایی پایه دوازدهم در روزهای تعطیلی آموزش‌های حضوری، برگزار نمی‌شود و تاریخ اجرای این آزمون‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در اطلاعیه آموزش و پرورش شهر تهران آمده است: با توجه به استمرار آلودگی هوا در کلانشهر تهران و در راستای مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استانداری تهران، در پی آلودگی شدید هوای پایتخت؛ آموزش تمامی مقاطع تحصیلی شهر تهران در روز دوشنبه و سه شنبه ۲۱ و ۲۲ آذر به صورت مجازی برگزار می‌شود.

گفتنی است، عوامل اجرایی( مدیر و معاونان) در مدرسه حضور دارند و معلمان از منزل می‌توانند در فضای مجازی تدریس کنند. همچنین کودکستان‌ها و پیش دبستانی‌ها تعطیل هستند.

بر اساس این اطلاعیه، آزمون‌های شبه نهایی پایه دوازدهم در روزهای تعطیلی آموزش‌های حضوری، برگزار نمی‌شود و تاریخ اجرای این آزمون‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد. بدیهی است امتحانات در ایام حضوری مدارس متوسطه، طبق برنامه از قبل اعلام شده برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است، با توجه به تداوم آلودگی هوا در پایتخت و تشکیل جلسه دوباره کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران و بنابر اعلام استانداری تهران، مدارس مقاطع ابتدایی و متوسطه در روزهای دوشنبه و سه شنبه ۲۱ و ۲۲ آذر ماه در تمامی شهرستان‌های استان به جز فیروزکوه، پردیس، دماوند و شهر رودهن «غیر حضوری» است.

مدارس البرز در روزهای دوشنبه و سه شنبه هم غیرحضوری شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به تداوم آلودگی هوا طی روزهای آینده گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه (۲۱ و ۲۲ آذر ماه ) مهدهای کودک و پیش دبستانی تعطیل و کلیه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در سطح استان به صورت غیرحضوری و کلاس‌های درس در بستر آموزشی شاد برگزار شود.

مدارس استان تهران در روزهای دوشنبه و سه شنبه هم مجازی شد

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، از تعطیلی مهدهای کودک و پیش دبستانی در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری خبر داد.

عباس شاهسونی گفت: مدارس استان تهران نیز در روزهای دوشنبه و سه شنبه (۲۱ و ۲۲ آذر) به صورت غیرحضوری تشکیل خواهند شد.

وی در خصوص تعطیلی دانشگاه‌ها، افزود: تصمیم گیری فقط برای مدارس بوده است. شاهسونی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در وضعیت ناسالم، گروه‌های حساس می‌بایست حتی الامکان از تردد در فضای باز خودداری کنند.

مدارس پیش‌دبستانی و مقطع ابتدایی برخی مناطق سیستان و بلوچستان فردا تعطیل شد

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: مدارس پیش دبستانی و مقطع ابتدایی پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز استان بر اثر برودت هوا فردا (یکشنبه) تعطیل شد.

روح الله سرگزی شنبه شب در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس درخواست فرمانداران شهرستان های شمالی استان مدارس این مناطق به صورت غیر حضوری است.

مدارس تبریز فردا یکشنبه تعطیلی شد

به گزارش تازه‌نیوز، ایرنا نوشت: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در خصوص پایداری وضعیت هوای استان در چند روز آینده و تداوم وضعیت ناسالم هوا برای گروه های حساس، مدارس نواحی پنجگانه تبریز و مدارس شهرهای سهند، ایلخچی و خسروشهر در تمامی مقاطع تحصیلی در نوبت های صبح و بعد از ظهر فردا یکشنبه بیستم آذر ماه غیرحضوری برگزار می شود.

براساس مصوبه همین کارگروه، کلیه فعالیت های عمرانی و معدنی در محدوده تبریز مانند فعالیت های عمرانی شهرداری تبریز و کارخانه های شن و ماسه به مدت ۲ روز تعطیل خواهد بود.

سخنگوی مرکز پایش کیفی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی روز شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: شاخص لحظه ای و میانگین شاخص آلودگی هوای تبریز بر اساس ذرات ۲.۵ میکرون طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۰۰ بوده و برای گروه های حساس ناسالم است.

مدارس برخی از مناطق استان قزوین غیر حضوری شد

کلاس‌های آموزشی مدارس برخی از مناطق استان قزوین به علت تداوم آلودگی هوای استان فردا غیر حضوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، آموزش و پرورش استان اعلام کرد: براساس مصوبه جلسه کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای شهرستان، آموزش حضوری تمامی مدارس نواحی یک و دو قزوین، شهرستان البرز و شهرستان آبیک در کلیه مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و بعدازظهر، در روز یکشنبه بیستم آذر ماه، تعطیل و آموزش‌ها در بستر شاد به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مدارس مقطع ابتدایی تبریز شنبه تعطیل است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: مدارس پیش دبستانی و ابتدایی تبریز فردا شنبه ۱۹ آذر به دلیل تداوم آلودگی هوا تعطیل است. همچنین مدارس دوره اول متوسطه شیفت صبح نواحی پنجگانه تبریز غیرحضوری است.

مدارس ابتدایی و متوسطه تهران و البرز تعطیل شد

بر اساس مصوبات کارگروه اضطرار آلودگی هوا، مقطع ابتدایی و متوسطه استان‌های تهران و البرز به جز دماوند و فیروزکوه در روز شنبه و یکشنبه ۱۹ و ۲۰ آذر ماه تعطیل خواهد بود و کلاس‌ها به صورت غیرحضوری دایر خواهد بود. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ظهر امروز جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا با حضور اعضا برگزار شد.

بر اساس مصوبات این کارگروه، شنبه و یکشنبه ۱۹ و ۲۰ آذر ماه در تمامی شهرستان‌های استان تهران و البرز به جز دماوند و فیروزکوه مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها تعطیل و تمام مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه غیرحضوری و به‌صورت مجازی دایر است.

همچنین فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز روزهای شنبه و یکشنبه ممنوع است.

مدارس تهران شنبه تعطیل است؟

تعطیلی و یا عدم تعطیلی مدارس استان تهران برای روز شنبه سوالی است، که در ذهن اغلب والدین وجود دارد. شامگاه جمعه سوالی که در ذهن بسیاری از والدین در استان تهران وجود دارد، این است، که آیا مدارس این استان در روز شنبه تعطیل هستند و یا خیر و دلیل این امر نیز آلودگی هوا است.

تصمیم گیری تعطیلی و یا باز بودن مدارس معمولاً در اختیار کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران است، که در محل و با مدیریت استانداری تهران برگزار می‌شود و این کمیته بر اساس شاخص‌های آلودگی هوا تصمیم گیری می‌کند.

در زمان نگارش این مطلب شاخص هوا در اغلب مناطق استان تهران بیش از ۱۵۰ بوده و طبق قانون می‌بایست، شاهد تعطیلی مدارس و یا برگزاری مجازی مدارس باشیم، اما تاکنون کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران تشکیل نشده و بر این اساس احتمال تعطیلی مدارس نزدیک به صفر است.

یک منبع نزدیک به کمیته اضطرار آلودگی هوا استان تهران با بیان اینکه قطعاً امشب و فردا قبل از ساعت ۸ این کمیته تشکیل جلسه نمی‌دهد، اظهار داشت: بر این اساس مدارس باز بوده و فعالیت آن‌ها برقرار است.

البته در گذشته شاهد تصمیم گیری های لحظه‌ای برای تعطیلی مدارس حتی بعد از حضور دانش آموزان در مراکز آموزشی بوده ایم و به همین دلیل هیچ چیز دور از ذهن نیست.

آنفلوآنزا مدارس این دو استان را تعطیل کرد

فارس نوشت: اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اردبیل در اطلاعیه‌ای، مدارس استان را تا دوره اول متوسطه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری (۳ و ۴ آبان) به‌دلیل پیشگیری از گسترش بیماری آنفلوانزا تعطیل اعلام کرد و خواستار رعایت نکات بهداشتی شد. اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اردبیل اطلاعیه‌ای برای تعطیلی مدارس استان تا دوره اول متوسطه و اهمیت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌دلیل پیشگیری از گسترش و قطع زنجیره انتقال بیماری آنفلوانزا صادر کرد.

در اطلاعیه آموزش‌وپرورش استان اردبیل آمده است: «به‌دنبال شیوع آنفلوانزای فصلی مخصوصاً در بین کودکان و نوجوانان و در راستای پیشگیری از گسترش بیماری و قطع زنجیره انتقال ویروس بدین وسیله اعلام می‌دارد روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه (۳ و ۴ آبان ۱۴۰۱) کلیه مهدهای کودک، پیش‌دبستانی، آمادگی، دوره تحصیلی ابتدایی و دوره اول متوسطه در تمامی شهرستان‌های استان تعطیل خواهند بود.

اکیداً توصیه می‌شود همه مردم شیوه‌نامه‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، شستن و ضدعفونی مکرر دست و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمایند.»

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس ابتدایی شهری این استان به دلیل شیوع گسترده آنفلوآنزا تعطیل شد. علی عزتخواه اظهار داشت: به دلیل شیوع گسترده آنفلوانزا مدارس ابتدایی شهری کهگیلویه و بویراحمد از فردا تا پایان هفته تعطیل شدند.

وی عنوان کرد: این تعطیلی شامل مدارس روستایی نبوده و طبق روال قبل کلاس‌های درس دایر است.

تعطیلی مدارس در ۹ شهر استان فردا سه شنبه ۲۲ آذر + جزئیات 17

آیا فردا مدارس تعطیل است؟

اینجا آخرین خبر درباره تعطیلی مدارس فردا شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ به علت آلودگی هوا و گرد و خاک و ریزگرد و حوادث اخیر چند روز گذشته در شهرهای تهران و البرز و ایلام و شهرهای جنوبی، اصفهان، تبریز، زاهدان، زابل، مشهد، خوزستان، اهواز، یزد، تهران، بوشهر، زنجان، اصفهان، رشت، سقز، سنندج، کردستان و… مشخص شد, آخرین خبر درباره تعطیلی مدارس فردا شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ به دلیل آلودگی هوا و گرد و خاک را از تصویر زندگی دنبال کنید.

شنبه تعطیل است یا نه؟

اطلاعیه تعطیلی مدارس فردا شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ هنوز اعلام نشده و تا ساعاتی دیگر بروز رسانی خواهیم کرد…

توجه: در حال حاضر مدارس همه شهرها فردا شنبه ۲۳ مهر دایر می باشد. اطلاعات تعطیلی مدارس در صورت اعمال، از طریق همین بخش خبری به اطلاع شما خواهد رسید.

هفته اول مهر مدارس تعطیل است؟

محمد مهدی کاظمی؛ رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش درباره فعالیت مدارس در هفته اول مهر گفت: تمام مدارس از روز شنبه دوم مهر فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز می‌کنند و آموزش در هفته نخست مهر برقرار است‌.

دانش آموزان که به سفر رفته اند غیبت نمی خورند

پایگاه خبری تصویر زندگی به نقل از تسنیم: رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش گفت: هفته اول مهر مدارس دایر هستند البته با توجه به همزمانی با ایام پایانی ماه صفر ممکن است برخی خانواده‌ها به سفر به ویژه زیارت رفته باشند بنابراین مدیران مدارس برای آنها غیبت محسوب نکنند.

شنبه ۲ مهر آغاز سال تحصیلی جدید برای ۱۶ میلیون دانش‌آموز کشورمان است؛ به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش امسال آموزش‌ها به‌صورت حضوری برقرار است.

هفته اول مهر مدارس تهران تعطیل است؟

با توجه به تعطیلات هفته نخست مهر برخی خانواده‌ها درباره تعطیلی یا دایر بودن مدارس ابهاماتی دارند.

ساعت شروع مدارس شیفت صبح تهران

همچنین پیش از این، محسن منصوری استاندار تهران گفته بود، ساعت کار مدارس و ادارات از اول مهر تغییر می‌کند، ساعت فعالیت شیفت صبح مقاطع متوسطه ۷:۳۰ و مقاطع ابتدایی شهر تهران ۸:۳۰ در نظر گرفته شده است، این مصوبات برای مهر ماه اعمال و بازخورد آن مبنای تصمیمات بعدی خواهد بود.

آغاز ساعت فعالیت مدارس ابتدایی شهر تهران از سؤالات و ابهامات دیگر خانواده‌ها است که هنوز در این‌باره از سوی آموزش و پرورش شهر تهران اطلاع‌رسانی دقیقی انجام نشده و خانواده‌هایی که دانش‌آموز دبستانی دارند، نمی‌دانند ساعت فعالیت مدرسه ۷:۳۰ صبح است یا ۸:۳۰.

در این مطلب مجموعه ای از زیباترین پیام ها و متن تبریک سال تحصیلی جدید …

مدرسه ها شنبه تعطیل است؟

محمد مهدی کاظمی؛ رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش درباره فعالیت مدارس در هفته اول مهر گفت: تمام مدارس از روز شنبه دوم مهر فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز می‌کنند و آموزش در هفته نخست مهر برقرار است‌.

وی افزود: با توجه به تعطیلات هفته نخست مهر و همزمانی با ایام پایانی ماه صفر، ممکن است برخی خانواده‌ها به مسافرت رفته باشند به همین دلیل مدیران مدارس مختارند اگر دانش‌آموزی به سفر رفته بود با او همکاری کرده و غیبت محسوب نکنند.

کاظمی درباره اینکه برخی مدارس دانش‌آموزان را گروه‌بندی کرده تا یک روز در میان به مدرسه بیایند، بیان کرد: این کار “غیرقانونی” است و امسال آموزش کامل است.

رئیس ستاد پروژه مهر وزارت آموزش و پرورش درباره آغاز ساعت فعالیت مدارس ابتدایی شهر تهران از ۸:۳۰ صبح گفت: این موضوع باید از سوی آموزش و پرورش شهر تهران مشخص و اطلاع‌رسانی شود