طرز تهیه پودر پیاز

طرز تهیه پودر پیاز | چاشنی خوش عطر برای طعم دهی غذا

11:00 - 1401/06/19
پودر پیاز یکی از انواع چاشنی های خوشمزه است که برای طعم دهی بهتر غذا از آن استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودر پیاز در ادامه با ما همراه باشید.

پودر پیاز یکی از انواع چاشنی های خوشمزه است که برای طعم دهی بهتر غذا از آن استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودر پیاز در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم پودر پیاز
پیاز به مقدار کافی

طرز تهیه پودر پیاز

مرحله اول

برای تهیه پودر پیاز خوشمزه در ابتدای کار پوست پیازها را جدا کرده و می شوییم، سپس به صورت خلالی نازک خرد می کنیم. در ادامه خلال های پیاز را از هم باز کرده و روی یک پارچه نخی تمیز پهن می کنیم.

مرحله دوم

حالا روی خلال های پیاز را با یک پارچه نخی دیگر پوشانده و اجازه می دهیم آب اضافی شان کاملا گرفته شود. در این فاصله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله سوم

در ادامه خلال های پیاز را درون سینی فر ریخته و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس بدون بستن درب فر پیازها را با یک قاشق چوبی به صورت مداوم مخلوط می کنیم تا کاملا خشک و طلایی شوند.

مرحله چهارم

حالا خلال ها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شوند. در ادامه خلال ها را درون غذاساز ریخته و به خوبی میکس می کنیم تا پودر شوند. در نهایت پودر پیاز را الک کرده تا یکدست شود، سپس درون غذاها استفاده می کنیم. نوش جان.