افزایش حقوق بازنشستگان | حقوق بازنشستگان

افزایش 57 درصدی حقوق بازنشستگان کشور + جزئیات

11:36 - 1401/06/04
حقوق بازنشستگان افزایش خواهد یافت. برخی از بازنشستگان مشمول افزابش 57 درصدی و برخی مشمول افزایش 38 درصدی در حقوق خود خواهند شد.
افزایش حقوق بازنشستگان

به گزارش پاتوق آنلاین: برای امسال همه بازنشستگان حداقل بگیر و کسانی که دریافتی آنها ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان است، مشمول افزایش ۵۷ درصدی حقوق و اعمال ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی و کسانی که بالاتر از مبلغ ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان می گیرند، مشمول افزایش ۳۸ درصدی سایر سطوح به علاوه ۵۱۵ هزار تومان و اعمال ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی شده اند که افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح از همین ماه اعمال و احکام آنها صادر خواهد شد.

وی گفت: در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی هرگونه افزایش حقوق و مستمری و سایر سطوح مزدی از مصوبه شورای‌عالی کار تبعیت می کند که امسال مغایرت پیدا کرد و در نهایت از سوی دکتر زاهدی وفا ـ سرپرست وزارت کار ـ همان افزایش ۳۸ درصد به علاوه ۵۱۵ هزار تومان ابلاغ شد که از همین برج اجرایی خواهد شد.

این کارشناس حوزه کار ادامه داد: در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری دولت می تواند نقش داشته باشد چون آنها از بودجه دولتی استفاده می کنند ولی در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی ریالی از بودجه دولت اختصاص نمی یابد و از محل واریز حق بیمه ۱۴ میلیون کارگر و ۴ میلیون بازنشسته حقوق‌ها پرداخت می شود.