طرز تهیه کیک عصرانه ساده و تابستانی با طعم بی نظیر

18:19 - 1401/02/29
این مطلب طرز تهیه قدم به قدم کیک عصرانه ، به شما کمک میکند تا یک دسر خوشمزه و خوش طعم برای روزهای تابستانی تان داشته باشید.
طرز-تهیه-کیک-عصرانه-ساده-تابستانی-طعم-نظیر-

پایگاه خبری پاتوق آنلاین: این کیک شکلاتی عصرگاهی ترکیبی بهشتی از کیک سبک و لایه ای کره ای، کاستارد خامه ای وانیلی و آیسینگ شکلاتی است. بر این دستور پخت کیک شکلاتی عصرانه مسلط شوید و همیشه یک دسر فوق العاده برای بعد از ظهر های خاص خود خواهید داشت. این مطلب طرز تهیه قدم به قدم کیک عصرانه ، به شما کمک میکند تا یک دسر خوشمزه و خوش طعم برای روزهای تابستانی تان داشته باشید.

کیک عصرانه شکلاتی

مواد اولیه :

مواد کرم فیلینگ

۲ تخم مرغ ۱ و ۱/۲ شیر ۱/۳ فنجان شکر گرانول ۲ فنجان نشاسته ذرت ۱/۸ قاشق غذاخوری چایخوری نمک ۲ قاشق چای خوری وانیل

مواد لازم کیک

۱ و ۱/۴ فنجان آرد همه منظوره یا ۱ ۱/۲ فنجان آرد کیک ۱ فنجان شکر گرانول ۱/۳ فنجان کره، دمای اتاق ۳/۴ فنجان شیر ۱و ۱/۲ قاشق چای خوری بیکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری وانیل ۱/۲ یک قاشق چایخوری نمک ۱ تخم مرغ بزرگ

آیسینگ شکلاتی

۳ قاشق غذاخوری کره یا مارگارین ۹۰ گرم شکلات تخته ای شیرین نشده ۴ قاشق غذاخوری آب ۱ فنجان پودر قند ۳/۴ قاشق چایخوری وانیل

طرز تهیه کیک عصرانه خوشمزه

یک جداکننده تخم مرغ را روی یک کاسه کوچک قرار دهید. ۱ تخم مرغ را روی جداکننده تخم مرغ باز کنید تا زرده از سفیده جدا شود. سپس تخم مرغ دیگر را جدا کنید. (سفیده ها را برای دستور دیگری ذخیره کنید.) در یک کاسه کوچک، زرده ها را قرار دهید. زرده های تخم مرغ را با چنگال یا همزن بزنید تا مخلوط شوند.(یا خودتان به هر روشی که میتوانید زرده را از سفیده جدا کنید)

۱ ۱/۲ فنجان شیر را هم بزنید؛ کنار گذاشتن

در یک قابلمه ۲ لیتری، ۱/۳ فنجان شکر گرانول، نشاسته ذرت و ۱/۸ قاشق چایخوری نمک را هم بزنید تا مخلوط شوند. مخلوط تخم مرغ را به تدریج در مخلوط شکر هم بزنید. روی حرارت متوسط ​​بپزید و مدام هم بزنید تا مخلوط غلیظ شود و بجوشد. ۱ دقیقه بجوشانید و هم بزنید؛ از روی حرارت بردارید ۲ قاشق چایخوری وانیل را هم بزنید. پوشش پلاستیکی را روی سطح پرکننده فشار دهید تا از تشکیل یک لایه سفت روی آن جلوگیری کنید. حداقل ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا سفت شود اما بیشتر از ۲۴ ساعت نباشد.

فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. فقط کف یک قالب کیک گرد ۹ اینچی را با اسپری پخت با آرد اسپری کنید.

در یک کاسه بزرگ، همه مواد کیک را با همزن برقی با سرعت کم به مدت ۳۰ ثانیه بزنید و مرتباً توقف کنید تا خمیر از کنار و کف کاسه با یک کاردک لاستیکی خراشیده شود. ۳ دقیقه با سرعت بالا بزنید و هر از گاهی توقف کنید . خمیر را داخل تابه بریزید؛ از یک کاردک لاستیکی برای جدا کردن خمیر از کاسه استفاده کنید، خمیر را به طور یکنواخت در تابه پخش کنید و روی خمیر را صاف کنید.

حدود ۳۵ دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی که در مرکز فرو کرده اید تمیز بیرون بیاید کیک را بپزید. کیک را به مدت ۲۰ دقیقه در ظرف خنک کننده خنک کنید، سپس آن را روی توری خنک کننده قرار دهید تا کاملاً خنک شود، حدود ۱ ساعت.

در یک قابلمه ۱ لیتری، ۳ قاشق غذاخوری کره و شکلات را روی حرارت ملایم آب کنید و هر از گاهی هم بزنید. در همین حال، در پیمانه اندازه‌گیری ۱ فنجانی، آب بدون درب را در مایکروویو به مدت ۱۵ تا ۳۰ ثانیه یا تا زمانی که داغ شود، قرار دهید. مخلوط شکلات را از روی حرارت بردارید. پودر قند و ۳/۴ قاشق چایخوری وانیل را هم بزنید. ۳ قاشق غذاخوری آب داغ را هم بزنید. آب اضافی را هر بار ۱ قاشق چایخوری هم بزنید تا صاف و نازک شود تا پخش شود.

برای تقسیم کردن کیک به صورت افقی از وسط، با خلال دندان نقاط میانی اطراف کیک را علامت بزنید. با استفاده از خلال دندان به عنوان راهنما، کیک را با یک چاقوی بلند و تیز و با حرکت عقب و جلو برش دهید. در بشقاب سرو، لایه زیرین را با قسمت بریده شده به سمت بالا قرار دهید. فیلینگ را روی لایه زیرین پخش کنید. روی کیک را روی آن قرار دهید، سمت پایین را برش دهید.

با استفاده از یک کاردک فلزی یا پشت قاشق روی کیک لعاب بمالید و اجازه دهید مقداری لعاب روی کیک بریزد. تا زمان سرو بدون پوشش در یخچال قرار دهید. باقی مانده کیک را در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه کیک عصرانه ساده و تابستانی با طعم بی نظیر 8

نکات مهم برای تهیه کیک شکلاتی عصرگاهی

نکته ۱

همانطور که داستان پیش می‌رود، دستور اصلی این کیک خامه‌ای معروف به کیک بوستون در قرن نوزدهم توسط یک شیرینی‌پز در هتل پارکر هاوس در بوستون ایجاد شد، جایی که در منو به‌عنوان «پای خامه‌ای بوستون» فهرست شد.

نکته ۲

“پای” کرم بوستون در واقع یک کیک اسفنجی است – به این دلیل نامگذاری شده است که مانند یک اسفنج سبک و پف دار است. این کیک شامل دو لایه است که با کاستارد خامه‌ای با طعم وانیلی پر شده و روی آن یک مایه شکلاتی غنی قرار داده شده است.

نکته ۳

هنگام تهیه کاسترد، دقت کنید که دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید. شما می خواهید در نهایت بافتی شبیه پودینگ داشته باشید، بنابراین همانطور که در دستور غذا گفته شده است، آن را فقط برای یک دقیقه بجوشانید. یک نکته مرتبط: برای صرفه جویی در وقت روز می توانید کاسترد خود را تا ۲۴ ساعت جلوتر درست کنید.

نکته ۴

هنگام تهیه لعاب شکلاتی برای کیک بوستون کرم پای خود، به یاد داشته باشید که آب داغ را فقط پس از اینکه مخلوط شکلات را از روی اجاق گاز برداشتید و پودر شکر و وانیل را با آن مخلوط کردید، اضافه کنید. این باعث می‌شود که شکلات نچسبد.

ارزش تغذیه ای

۵۱۰ کالری، ۲۱ گرم چربی ، ۷ گرم پروتئین، ۷۲ گرم کربوهیدرات ، ۵۲ گرم قند

این “پای” در واقع یک کیک فوق العاده انحطاط است. این دستور برای دوستداران کیک خامه بوستون و شیرینی پزی به طور یکسان یک دستور عالی است – این کیک خامه‌ای بوستون از دو لایه کیک اسفنجی تشکیل شده است که با یک فیلینگ کاستارد کنار هم قرار گرفته و روی آن یک لعاب شکلاتی غنی قرار داده شده است. در حالی که مطمئناً پخت کیک و شیرینی یک کار عاشقانه است، اما این دستور غذا ارزش تلاش را دارد و تولد، سالگرد یا هر جشن دیگری را خاص می کند! اگر آماده کاوش در انواع دیگر کیک ها هستید، ما دستور العمل های بیشتری در بخش آشپزی برای شما داریم میتوانید آن مطالب را هم بخوانید.