چه کسانی می توانند از واکسن رایگان کرونا استفاده کنند؟

13:44 - 1399/11/01
وزارت بهداشت اعلام کرد که واکسن کرونا برای افراد محروم و قشر ضعیف جامعه به صورت رایگان تزریق می شود.
واکسن کرونا

مسئولان تولید واکسن کرونا ایرانی اعلام کردند بیشتر این واکسن ها برای اقشار محروم به صورت رایگان تزریق خواهد شد.

به گزارش کاماپرس، در حالی که برخی کشورها کارزار تزریق واکسن کرونا را آغاز کرده اند نوع خارجی این واکسن هنوز به صورت رسمی وارد ایران نشده و نوع ایرانی آن نیز در حال سپری کردن مراحل تولید و تائید است.

مسئولان وزارت بهداشت وعده داده اند که واکسن ایرانی کرونا در بهار ۱۴۰۰ به صورت انبوه تولید و به گروه های مختلف مردم تزریق می شود. ضمن این که اقدامات برای خرید ۱۶ میلیون دوز واکسن خارجی کرونا نیز در دست پیگیری است و احتمالا گروه های پرخطر از جمله کادر درمانی کشور پیش از پایان سالجاری با واکسن خارجی واکسینه می شوند.

دغدغه ای که برخی اقشار در مورد هزینه های واکسن دارند موجب شده است که مسئولان در پاسخ به این دغدغه ها برآیند.

محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در این باره گفته است؛ واکسن کرونا ایرانی پس از تولید انبوه بخش قابل توجهی از آن برای استفاده محرومان به صورت رایگان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار می گیرد. وی در مورد ساز و کار تعیین افرادی که به طور رایگان واکسن کرونا را دریافت می کنند توضیحی نداد اما به نظر می رسد اقشار تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی در زمره محرومانی باشند که واکسن کرونا به صورت رایگان به آنها تزریق می شود.

مخبر با تاکید بر اطمینان بخش بودن واکسن ایرانی کرونا افزوده است: به مردم کشور این اطمینان را می دهیم که واکسن ایرانی قوی تر، باکیفیت تر و با فراوانی بیشتر به زودی تولید و در اختیار مردم قرار می گیرد .

این مقام مسئول همچنین وعده داد که ظرف یک تا ۲ ماه آینده تولید این واکسن ایرانی کرونا در کشورمان به ۲ تا سه میلیون دوز در ماه و ظرف سه تا چهار ماه آینده این عدد به ۱۲ تا ۱۴ میلیون دوز خواهد رسید .