درمورد میوه خشک چه میدانید؟

23:14 - 1399/10/28
میوه خشک علاوه بر خوش طعم بودن، سرشار از مواد مغذی است و موجب افزایش انرژی بدن نیز می شود.
میوه خشک

هرآنچه درمورد میوه خشک باید بدانیم (اهمیت، قیمت و تولیدکننده ها)

یکی از تنقلاتی که امروزه محبوبیت خاصی در بین مردم پیدا کرده است و زینت بخش سفره پذیرایی، دورهمی ها و بسیاری از مجالس و جشن ها شده میوه خشک می باشد هر چند که میوه خشک از زمان های قدیمی هم وجود داشته اما امروزه تنوع این میوه های خشک شده بالا رفته و از طرف دیگر با توجه به ارزش غذایی بسیار بالایی که دارد و همینطور خوشمزه بودن آن باعث شده که به جایگزین بسیار مناسبی برای بسیاری از تنقلات مضر چون پفک، چیپس و .... تبدیل شده است امروزه خرید میوه خشک توسط فروشگاه های معتبر در سراسر ایران صورت می گیرد که برای فروش محصولات خود هم به صورت حضوری و اینترنتی فروش خود را انجام می دهند.

با توجه به شرایط آب و هوایی متنوعی که در کشور وجود دارد همه میوه ها در همه فصل ها در دسترس نیستند و همین امر سبب شده که به فکر خشک کردن میوه باشند و از این میوه ها در فصل هایی که به صورت تازه در دسترس نمی باشند استفاد کرد امروزه در اکثر مهمانی ها و جشن ها میوه خشک پایه ثابت سفره پذیرایی شده است و با توجه به اینکه با ذائقه اکثر افراد هم خوانی دارد بسیار مورد مصرف قرار می گیرد و ارزش غذایی بالایی هم برای آن تعریف شده است.

درمورد میوه خشک چه میدانید؟11

نحوه ی خشک کردن میوه به چه صورت می باشد؟

با توجه به اینکه استفاده از میوه خشک در جشن ها و دورهمی ها سفره را بسیار شکیل تر می کند و استفاده از میوه های متنوع خشک شده باعث می شود که مورد سلیقه همه افراد باشد تقاضا برای خرید میوه خشک بسیار بالا رفته و همین امر سبب شده که کارخانه های زیادی در زمینه تولید میوه خشک دایر گردند طریقه خشک کردن میوه ها به دو روش صورت میگیرد یکی از این روش ها که گذشته ها بیشتر از آن استفاده می کردند میوه ها را در جلوی آفتاب خشک می کردند اما این روش یک سری کم و کاستی هایی داشت از جمله اینکه مقدار آن محدود بود و اینکه بهداشت آن به صورت صد در صد رعایت نمی شد و تنوع میوه هایی که خشک می شدند بسیار کمتر بود.

امروزه و با استفاده از دستگاه های صنعتی بسیار بزرگ خشک کردن در مدت زمان کوتاهی صورت می گیرد و می توان حجم زیادی از میوه های متنوع را خشک کرد و اینکه از لحاظ بهداشتی هم خیلی تمیزتر می باشد. روش های مختلفی برای خشک کردن میوه عبارتند از:

  • خشک کردن میوه در آفتاب
  • خشک کردن میوه در فر
  • خشک کردن میوه توسط شوفاژ
  • روش سرخ کردن برای خشک کردن میوه های چون موز که رطوبت کم و نشاسته بالایی دارند
  • روش خشک کردن با استفاده از شکر
  • خشک کردن میوه با میوه خشک کن

درمورد میوه خشک چه میدانید؟7

خرید عمده میوه خشک در بازار

خرید عمده هر محصولی همیشه قیمت مناسب تری دارد که خرید میوه خشک هم از این قاعده مستثنی نیست. برای خرید عمده میوه خشک می توان خرید را از شرکت های معتبر انجام داد که قیمت عمده میوه خشک به صورت فله ای برای مشتری ها بسیار مناسب است.

قیمت مناسب خرید عمده میوه خشک سبب شده که بسیاری از مشتری ها بیشتر به این خرید روی بیاورند زیرا در صورتی که فروشگاه محصول با کیفیت را عرضه کند بسیاری از مشتری ها میوه خشک را به صورت فله ای هم خریداری می کند و حتی بسته بندی هم زیاد توجه ندارند برخی از فروشگاه ها اقدام به خرید عمده میوه خشک می کنند و بعد بسته بندی ها را با برند فروشگاه خود انجام می دهند.

درمورد میوه خشک چه میدانید؟11

قیمت میوه خشک تحت تاثیر چه عواملی قرار می گیرد؟

با توجه به نوسانات بازار ارزی و افزایش قیمت محصولات سبب شده که قیمت میوه خشک هم بالا رود و اینکه نمی توان قیمت ثابتی برای میوه خشک در نظر گرفت و خوشبختانه امروزه در بازار جهانی میوه خشک ایران توانسته است در رقابت با سایر کشورها حرفی برای گفتن داشته باشد زیرا علاوه بر کیفیت بالای محصول طعم و مزه بی نظیر میوه های ایرانی هم نسبت به سایر کشورها همیشه بالاتر بوده است. یکی از موارد مورد توجه در خرید میوه خشک قیمت آن می باشد.