افزایش سن و چاقی افراد

20:22 - 1399/10/28
افرادی که سن آنها بالاتر می رود به مرور زمان دچار افزایش وزن می شوند که دلیل اصلی آن ورزش نکردن و مصرف بعضی از مواد غذایی است.
چاقی

علت اضافه وزن زنان پس از بالا رفتن سن

هیچ زنی اضافه وزن را نمی پسندد اما با افزایش سن بنظر می رسد این اضافه وزن سریعا رخ می دهد و سبب ابتلا به سرطان سینه، بیماری های قلبی، سکته مغزی و دیابت خواهد شد. بنابراین برای جلوگیری از اضافه وزن چه باید کرد ؟ اضافه وزن تنها به زنان محدود نمی شود و عوامل مختلفی دارد که همانگونه می خوانید برخی از آن ها عبارتند از :

دلایل اضافه وزن زنان در سنین بالا

افراد با افزایش سن فعالیت کم تری خواهند داشت :

بیشتر افراد در دهه 30-40 و 50 دارای مشاغلی هستند که روزانه 8-10 ساعت را پشت میز می نشینند و پس از آن چنین نخواهند بود، به همین دلیل چنین فشارهایی را با گجت فیت بیت و جابون (این گجت ها بصورت مچ بند هستند و اطلاعات افزایش یا کاهش وزن و ...رو می دهند ). دنبال کردیم تا اطلاعات بیشتری بدست آوریم.

افزایش سن و چاقی افراد1

کالری را براساس فعالیت محدود نمی کنند :

در واقع مردم به این موضوع فکر نمی کنند و تصوری از فعالیت کم و غذای کم تر ندارند. آن ها هیچ تلاشی در تغییر برای سبک زندگی خود ندارند و به همان منوال جوانی غذا می خورند.

متابولیسم با افزایش سن کاهش میابد :

زنان معمولا در اواسط تا اواخر 30 سالگی دچار کاهش متابولیک می شوند زیرا بدن انسان به همان روش قبل مواد غذایی را پردازش و متابولیز نمی کند در نتیجه اضافه وزن رخ خواهد داد.

افزایش سن و چاقی افراد6

نکاتی برای کاهش اضافه وزن ناشی از بالا رفتن سن :

اگر چه کاهش اضافه وزن دشوار است اما غیر ممکن نیست و با رعایت نکات زیر می توان به آن دست یافت:

- وعده های غذایی سالم برای خود تهیه کنید : اگر فرزندتان وعده غذایی متفاوتی می خورد احساس گناه نداشته باشید، از فکر کردن به آن چه آن ها مصرف می کنند دست برداشته و به خودتان فکر کنید.

افزایش سن و چاقی افراد2

- یک لیست غذایی برای خود تهیه کنید : لازم است هر وعده غذایی را که مصرف کرده اید یاد داشت کرده و در روز کمی درباره آن تامل کنید.

- در خوردن عاقلانه عمل کنید : انتخاب مواد غذایی ناسالم برابر با مصرف شدید کالری است. لازم است آن چه را که می خورید کنترل کنید.

افزایش سن و چاقی افراد3

- رژیم خود را بر پایه سطح فعالیت تان تنظیم کنید :اگر در 20سالگی یک همبرگر می خوردید کاهش وزن و حفظ آن آسان بود اما حال باید نیمی از همبرگر را به همراه سالاد مصرف کرده و پس از آن ورزش کنید.

- وزنه بزنید: وزنه برداری می تواند به کاهش وزن کمک کند زیرا ماهیچه ها خون بیشتری نیاز دارند که برای رسیدن خون به عضلات باید کالری بیشتری بسوزانید.