تولد و درگذشت چهره های مشهور ایرانی در 28 دی ماه + تصاویر

16:03 - 1399/10/28
در این مطلب شما را با چهره های مشهور ایرانی که در 28 دی متولد و یا درگذشته اند آشنا میکنیم.
حسن معجونی - رسول نجفیان - عبدالله بوتیمار

کدام چهره های مشهور ایرانی در 28 دی متولد شده اند؟

روز تولد چهره های مشهور یکی از روزهای مهم برای طرفداران آنهاست. شاید برایتان جالب باشد که بدانید کدام چهره های مشهور ایرانی در 28 دی ماه متولد شده اند یا سالروز تولد شما با کدام یک از هنرمندان در یک روز است. همراه ما باشید تا به شما بگویم سالروز تولدتان با کدام یک از چهره های مشهور ایرانی در یک روز است.

این چهره های مشهور ایرانی در 28 دی ماه متولد شده اند

حسن معجونی

حسن معجونیمتولد 28 دی 1346 در زنجان است. حسن معجونی با ایفای نقش در سریال مسافران به کارگردانی رامبد جوان فعالیتش در تلویزیون را آغاز کرد و در بین مردم شناخته تر شد. حسن معجونی در سریال شمعدونی دومین تجربه بازی در سریالهای تلویزیونی را در سال 93 رقم زد.

تولد و درگذشت چهره های مشهور ایرانی در 28 دی ماه + تصاویر11

حسن معجونیاز اواسط دهه 71 بود که با بازی در نمایش هایی همچون عروسی خون (دکتر علی رفیعی)، شب های آوینیون(کورش نریمانی) و… به عنوان بازیگری مستعد مطرح شد.

رسول نجفیان

رسول نجفیاندر 28 دی 1338 در تهران به دنیا آمد. در دوران دبستان با تاثیرپذیری از شیوه اداره کلاس توسط معلم روحانی خود، ذوق نمایش در او ایجاد شد. بازی در تئاتر را از سال 1348 و بازی در سینما را از سال 1363 با فیلم صف ساختهٔ علی اصغر عسگریان آغاز کرد. نجفیان دارای مدرک کارشناسی روان شناسی از بخش علوم تربیتی مدرسه عالی پارس سابق در سال 1356 است.

تولد و درگذشت چهره های مشهور ایرانی در 28 دی ماه + تصاویر1

با همسرش در دانشگاه روانشناسی سال 1356 آشنا شده و در آبان 57 با یکدیگر ازدوج کردند و صاحب دو فرزند یکی دختر و یکی پسر هستند.

درگذشت عبدالله بوتیمار چهره مشهور ایرانی در 28 دی

عبدالله بوتیمار

عبدالله بوتیمار از پرکارترین بازیگران دهه های چهل و پنجاه سینمای ایران بود و موهای روشن و چشمان آبی بوتیمار، او را از دیگر بازیگران مطرح سینمای ایران در آن روزگار متمایز کرده بود .شهرت او به خاطر ایفای نقش در فیلم های پلیسی و جنایی دهه چهل و پنجاه سینمای ایران بود.

تولد و درگذشت چهره های مشهور ایرانی در 28 دی ماه + تصاویر0

بوتیمار در سال 1312 در شهر باکو (بادکوبه قدیم) دیده به جهان گشود. وی در سال 1315 به ایران مهاجرت کرد و در سال 1340 با بازی در فیلم سینمایی "یک قدم تا مرگ" ساخته ساموئل خاچیکیان، وارد کار سینما شد.

عبدالله بوتیمار، 28 دی ماه سال 1390 درگذشت.