عکس‌های جالب و کریسمسی مجید واشقانی

22:55 - 1399/10/27
مجید واشقنی ، مجری و بازیگر محبوب، با انتشار پستی در اینستگرام، کریسمس را به همه ی مسیحیان تبریک گفت.
مجید واشقانی

همه ی دنیا مخصوص ایرونیا مسیحیان عزیز

بیوگرافی مجید واشقانی را در ادامه میخوانید.

نام:مجید

نام خانوادگی:واشقانی

تاریخ تولد:1359/3/6

متولد :تهران

میزان تحصیلات :لیسانس مهندسی متالوژی

-------------------------

مجید واشقانی در 6 خردادماه سال 1359 در تهران متولد شد.

عکس‌های جالب و کریسمسی مجید واشقانی14

او دارای مدرک لیسانس مهندسی متالوژی میباشد. مجید واشقانی در چند فیلم سینمایی و سریال تلویزیونی ایفای نقش کرده که از جمله آنها می توان به:فیلم ناسپاس، شور عشق، سریال های کمین، آوای بی صدا، خط شکن، زیر هشت و میکائیل اشاره کرد.

عکس‌های جالب و کریسمسی مجید واشقانی14

مجید واشقانی با سریال مسیر انحرافی به مخاطبان تلویزیون معرفی شد. بعد از آن همه منتظر بودند که او را در سریال های طنز ببینند ولی واشقانی با نقش یک خلافکار در سریال هوش سیاه مخاطبان را غافلگیر کرد.

عکس‌های جالب و کریسمسی مجید واشقانی11

واشقانی در سریال ماتادور اینبار در نقش یک پلیس ظاهر شد. سریال ماتادور، نام مجموعه تلویزیونی است با کارگردانی فرهاد نجفی و تهیه کنندگی جواد نوروز بیگیدر سال 1392 روی آنتن شبکه یک رفت.

عکس‌های جالب و کریسمسی مجید واشقانی3

خلاصه:یک مقام اروپایی برای شرکت در کنفرانسی درباره انرژی اتمی به ایران می آید. گروهی تروریستی شامل یک زن و دو مرد که در زمینه ایجاد ناامنی و فضای رعب و وحشت در کشورهای در حال توسعه فعال هستند.

او پس از ایفای نقش در سریالهای ماتادور و انقلاب زیبا برای سومین بار نقش پلیس را در سریال میکائیل بازی کرد.

عکس‌های جالب و کریسمسی مجید واشقانی14

خلاصه داستان :رسول دوست عزیز و رفیق میکائیل ، به اشتباه قربانی توطئه اشرار می شود. میکائیل که پلیس سختکوش و پرتلاشی است ، برای استقرار نظم و آرامش بیشتر ، عزم خود را جزم می کند و با تکیه بر حمایت های مردم ، دل به دریا می زند و…

فیلمشناسی مجید واشقانی

سینمایی

هاری (1393) ناسپاس (1388) جنایت و جنحه (1384) شور عشق (1379) سریال میکائیل انقلاب زیبا ماتادور کمین مرز آفتاب هشدار پلیس زیر هشت پایتخت مسیر انحرافی هوش سیاه2 تله فیلم نیش عقرب انتقام زیر گنبد کلیسا دست بازنده ها اجرا سیمای دانش ، مهد نور

عکسهای مجید واشقانی

عکس‌های جالب و کریسمسی مجید واشقانی16

مجید واشقانی

عکس‌های جالب و کریسمسی مجید واشقانی5

مجید واشقانی در سریال هوش سیاه

عکس‌های جالب و کریسمسی مجید واشقانی13

مجید واشقانی در سریال میکائیل

عکس‌های جالب و کریسمسی مجید واشقانی3

عکسهای مجید واشقانی

عکس‌های جالب و کریسمسی مجید واشقانی1

مجید واشقانی

عکس‌های جالب و کریسمسی مجید واشقانی17

عکسهای مجید واشقانی در نقشهای متفاوت

برخی بازیگران به عمق کارشان بیشتر توجه دارند تا این که صرفا به شهرت برسند یا فقط دیده شوند. گاهی همان نقش های کوتاهی دارند به قدری عمیق است که در یاد می ماند و البته این مقوله بستگی به توان و انتخاب های یک بازیگر دارد.

مجید واشقانی؛ یکی از آن بازیگران مستعدی است که خودش می گوید دوست دارد آهسته و پیوسته اما تاثیرگذار جلو برود. او این شب ها با سریال «برادر» به کارگردانی جواد افشار به شبکه دو آمده است و همین بهانه ای شد تا با او به گفت وگو بنشینیم که در ادامه می خوانید.

این شب ها سریال«برادر» روی آنتن سیما می رود؛ از نقشتان دراین سریال و همکاری با جواد افشار بگویید

در حال حاضر مشغول بازی در سریال «برادر» هستم که تصویربرداری آن تا ۱۰ روز دیگر ادامه دارد. نقش من در سریال «برادر» خیلی نقش پررنگی نیست اما به اندازه کافی تاثیرگذار است، در واقع اگر تاثیرگذار نبود آن را قبول نمی کردم.

من نقشم در سریال«برادر» را دوست دارم زیرا گریم متفاوتی دارد و تا به حال چنین نقشی را بازی نکرده بودم. این شخصیت خیلی پیچیده نیست و بیشترین میزان حضورش در بخش دوم دیده می شود.

از طرف دیگر خیلی دوست داشتم با جواد افشار همکاری کنم البته چندین مرتبه قرار بود این اتفاق بیفتد اما از بد شانسی من نشد. کار کردن با جواد افشار برایم انگیزه بیشتری داشت تا بازی کردن در این نقش و دوست داشتم همکاری ام را با او از یک جایی شروع کنم تا این که این نقش موجب همکاری ما شد.

در سریال «برادر» فضا و پشت صحنه خیلی خوب و آرامی داریم که هم کار می کنیم و فشار کار را متوجه نمی شویم، هم خوش می گذرد و هم یک کارگردان کار بلد داریم. از طرف دیگر حضور پوریا پورسرخ-که دوست صمیمی من است- دلیل شد تا در این کار حضور داشته باشم.

اگر اشتباه نکنم این اولین سریال مناسبتی است که شما در آن حضور دارید. چطور مجاب شدید تا در این کار حاضر شوید؟

این سریال اولین کار مناسبتی من بود. می توانم بگویم یکی از دلایلی هم که این کار خیلی برایم مهم است مناسبتی بودن آن و پخشش در ماه مبارک رمضان بود.

البته من کارهای ماه رمضانی هم داشته ام که هر بار در دقیقه نود به این نتیجه رسیدند که آن را در زمان دیگری پخش کنند و در نهایت سریال دیگری جای سریال ما را گرفت.

امسال نیز دو سریال داریم که در این ایام پخش می شود یکی سریال محمد حسین لطیفی به نام «پادری» که یک سریال کمدی است و دیگری هم سریال «برادر» که ژانر جدی دارد. حس می کنم چون داستان سریال پیچیده و عجیب و غریب نبودن نیست، «برادر» دیده شود.

قصه ای از جنس مردم که آدم های بخصوصی ندارد وحرف عجیب وغریب هم نمی زند. «برادر» خیلی ساده حرف می زند و ساده هم قرار است بیننده اش را پیدا کند. می توانم بگویم این مجموعه تا به امروز بازتاب خوبی داشته است. رسالت یک سریال هم اول دیده شدنش است و بعد این که بتواند در همان قصه، حرفش را بزند.

با این وجود اگر دوباره پیشنهادی برای کارهای مناسبتی داشته باشید؛ می پذیرید؟

حتما می پذیرم چون که کار مناسبتی را دوست دارم. سریال های مناسبتی را یک شخص کارشناس باید تولید کند. ما چند کارگردان و تهیه کننده داریم که شرایط کارهای مناسبتی را درک می کنند و تجربه اش را دارند. نمی خواهم بگویم که ساخت کارهای مناسبتی مختص چند نفر است ولی کسی که می خواهد کار مناسبتی بسازد اعم از نویسنده، کارگردان یا تهیه کننده باید تجربه کافی را در این زمینه داشته باشد.

از طرفی ما همیشه در دقیقه نود به این نتیجه می رسیم که می خواهیم یک سریال بلند بسازیم و از آن جا که زمان کوتاهی داریم، نیازمند یک فرد باتجربه هستیم. به نظرم هرکسی نمی تواند این کار را درست از آب در بیاورد مگر این که یک نفر از مثلث نویسنده، کارگردان و تهیه کننده با تجربه باشند. حال وهوای مردم در ماه رمضان، ایام محرم، عید نوروز و دهه فجر با هم متفاوت است بنابر این باید نسبت به حال مردم حرف زد. کما این که خیلی از سریال های مناسبتی ساخته شده که حتی یکی دو قسمت اولش هم دیده شده است؛ کسی متوجه نشده که تا پایانش چه شده است.

تا به حال سریال های زیادی با مضمون سریال «برادر» ساخته شده اند؛ فکر نمی کنید با این وجود سریال محتوایی تکراری داشته باشد؟

سریال «برادر» ساده است و قرار نیست مسئله پیچیده ای را بیان کند. روزی که من با جواد افشار صحبت کردم او معتقد به همین بود که نمی خواهیم کار عجیب و غریبی کنیم و کار لایه های پیچیده ای داشته باشد.

سریالی داریم که شاید داستانش هم تکرار شده باشد اما این اشکالی ندارد. جنس شخصیت های «برادر» به مردم نزدیک است و شخصیت های قابل درکی دارد؛ البته بودجه و زمان اندک هم بی تاثیر نیست اما مطمئنم سریال آبروداری است زیرا جواد افشار انسان باهوشی است طوری که می داند چه سریالی را روی آنتن بفرستد تا کمی و کاستی نداشته باشد.

داستان هایی که عاقبت کار خیر و شر را نشان می دهند را زیاد دیده ایم که در این بستر نوشته شده و سنخیتی هم با مردم در آن فضا روحانی داشته اند. به نظرم کار، آن ویژگی همیشگی را دارد؛ البته حتما کمی وکاستی هم خواهد داشت.

قله شما در بازیگری کجاست و از میان مدیوم سینما و تلویزیون بیشتر به کدام اهمیت می دهید؟

در حال حاضر درگیر مدیوم سینما و تلویزیون نیستم و فقط به دنبال یک نقش خوب هستم. شاید تا به امروز فیلم های تلویزیونی را بازی کرده ام که خیلی چنگی به دل نمی زد با این که فیلم های تلویزیونی از پایه ضعیف بوده ولی نقشی را که به من داده اند شوخی نگرفتم و درست بازی کرده ام؛ حتی اگر داستان بی خاصیت بوده بنا به بقا و اقتصاد زندگی ام آن را انجام داده ام ولی در سریال «برادر» این اتفاق نیفتاده است.

خیلی هم اهل شعار نیستم که بگویم طول نقش برایم مهم نیست و عرض آن مهم است. من سریال هایی را که نقششان، طول یا عرض زیاد داشته اند هم بازی کرده ام و هر دو را دوست داشته ام و تا به امروز نسبت به هر آنچه که پذیرفته ام با خودم شوخی نکرده ام. به عنوان مثال درحال حاضر یک سریال به من پیشنهاد شده است که قرار دادش را هم بسته ایم و به نظرم متن خیلی خوبی هم دارد ولی احساس می کنم در آن فضا نمی توانم کار کنم.

زمانی هم که فضای کار را نپذیرم از پس آن نقش خوب بر نمی آیم این باعث می شود که نقش خوب از آب در نیاید. من هم همیشه سعی کرده ام نقش را به خوبی از آب در بیاورم تا شرمنده آن نشوم. من مدعی این هستم که تا به امروز سریال هایی که در آنها بازی کرده ام؛ همه شان دیده شده اند.

همیشه تلاشم این است نقشی را که به من می سپارند با استاندارد لازم انجام بدهم تا انگ کار بد را نخورم و در آخر نگویند که بازیگر بی استعدادی است. مطمئنم اگر با تلاش در همان راهی که می خواهم بروم به قله ای که می خواهم می رسم.

آیا تنها خوب بازی کردن نقش برایتان مهم است یا به محتوا و ماهیت آن هم اهمیت می دهید؟

قطعا محتوا هم مهم است. نقش باید به من یک خمیر مایه بدهد؛ به عنوان مثال اگر نقشی که به من پیشنهاد شده در پله هفتم داستان قرار دارد، من به عنوان بازیگر موظفم دو سه پله آن را بالا تر ببرم ولی نقش باید در یک نقطه و در یک پله ای ایستاده باشد؛ یعنی اگر ارزشی نداشته باشد نمی توانم به آن چیزی اضافه کنم. همه نقش هایی را که بازی کرده ام در سریال های پر بازیگر بوده است؛ یعنی سریال هایی که شاید به راحتی باعث می شوند نقش من دیده نشود زیرا من بین چند بازیگر حرفه ای و قوی تر از خودم قرار گرفته ام. من تمام تلاشم را می کنم تا نقشم میان بازیگران حرفه ای و با تجربه دیده شود و حرفم را در کنار حرف آنها بزنم.

بیشتر دوست دارید در چه قالب نقش هایی دیده شوید؟

نقشی که اول خودم با آن ارتباط برقرار کنم و بدانم که در فیلمنامه تاثیر گذار است. من در ابتدا با کمدی کارم را شروع کردم و بعد وارد فضای جدی شدم. این جمله کلیشه ای است ولی به هر حال اصول فیلمنامه است که اگر زمانی نقشی تمام می شود آیا داستان صدمه ای می بیند یا نه؟

همیشه وقتی سریالی را بازی می کنم به این مسئله فکر می کنم. از آن دست بازیگران هم نیستم که هر چی بگویند بروم جلوی دوربین و همان را تکرار کنم.

به هر حال من برای خودم آنالیزهایی دارم و آن شخصیت را شناسایی می کنم تا بدانم آن را چطور بازی کنم. من یک مدتی محکوم شدم به این که نقش سه پلیس را پشت سر هم بازی کردم اما من نقش سه پلیسی را بازی کرده ام که مدعی ام هر سه با هم متفاوتند. نقش پلیس هایی که در«میکائیل» و نقش پلیسی که در «ماتادور» و «انقلاب دلپذیر» بازی کرده ام از الف تا یا، با هم فرق دارند ولی در نهایت نقشی که جان داشته باشد، من هم از جان خودم به آن اضافه می کنم تا پررنگ شود.

از نظر شما چرا سریال هایی که در این چند سال اخیر در ماه رمضان پخش می شوند؛ کیفیت سریال های سال های قبل را ندارند؟

قطعا بستگی به عوامل مختلفی دارد؛ یکی از عوامل این است که مملکت ما در تحریم بوده و این بی پولی به تلویزیون هم فشار آورده و باعث پایین آمدن تولیدات و انگیزه ها شده است؛ قطعا خیلی ها هم این وسط بیکار شده اند. این باعث می شود که بازیگر به اولین انتخاب ها بله بگوید زیرا وقتی که وضعیت اقتصادی هنرپیشه ها و گروه فیلمسازی به هم می ریزد؛ به اولین پیشنهادی که مطرح می شود دست رد نمی زنند تا از این وضعیت اقتصادی بحرانی در بیایند.

با پیشروی مشکلات اقتصادی یک سری شبکه های ماهواره ای هم جلو آمده اند و مردم بیننده آن سریال ها شده اند. من همیشه هم گفته ام که روزی می رسد که مردم ما از این سریال ها زده شوند و این هم پیش آمد اما این مسئله را نمی توان نادیده گرفت که باعث شد؛ مردم سه چهار سال تلویزیون ما را بایکوت کردند و سراغ سریال های ماهواره ای رفتند. در نهایت آنهایی که همیشه پای سریال ‍ های ترکی و کره ای می نشستند؛ بخش زیادشان فهمیدند که چه وقتی را تلف کرده اند.

زمانی بود که ما سریالی را کار می کردیم و هم زمان با ما یک سریال ماهواره ای هم پخش می شد که متاسفانه نقش ششم آن سریال از نقش اصلی سریال ما معروف تر بود. این مسئله انگیزه بازیگر ایرانی را از بین می برد اما در کل من با تغییر مدیریت نوین خوش بینم و مطمئنم که اتفاقات بهتری می افتد.