عکس جالب و جدید از فریبرز عرب نیا + عکس

11:02 - 1399/10/28
فریبرز عرب نیا در تازه ترین پست اینستاگرامی خود عکسی جذاب و دیدنی از خود را برای دنبال کنندگانش به اشتراک گذاشت که شما هم میتوانید در ادامه مطلب این پست منتشر شده توسط وی را مشاهده کنید.
فریبرز عرب نیا

بیوگرافی کامل فریبرز عرب نیا

  • نام: فریبرز
  • نام خانوادگی: عرب نیا
  • تاریخ تولد: 25 فروردین 1343
  • پیشه:بازیگر و کارگردان
  • سالهای فعالیت: از 1368 تاکنون
  • همسرها: آتنه فقیه نصیری، عسل بدیعی(همسر سابق)
  • فرزندان: یک پسر به نام جانیار

زندگی شخصی فریبرز عرب نیا

فریبرز عرب نیا بازیگر و کارگردان کشورمان 25 فروردین ماه سال 1343 در تهران به دنیا آمد.

عکس جالب و جدید از فریبرز عرب نیا + عکس9

فریبرز عرب نیا بازیگر سینما و تلویزیون

این هنرمند کشورمان فرزند محمدحسن عرب نیا و افتخار صداقت طلب است و اطلاعات بیشتری از خانواده این هنرمند در اختیار نیست و تنها تصویری از برادر فریبرز عرب نیا که در مراسم ختم عسل بدیعی حضور داشت در دست است که نشانگر شباهت عجیب این دو برادر به یکدیگر است.

عکس جالب و جدید از فریبرز عرب نیا + عکس19

فریبرز عرب نیا و برادرش در کنار پسرش جانیار

فریبرز عرب نیا تحصیلاتش را تا مقطع دیپلم در رشته ریاضی و فیزیک ادامه داد و بعد از دوران سربازی برای تحصیل در رشته مدیریت راهی آنکارا شد.

این هنرمند کشورمان که از ابتدا به سینما علاقه مند بود نتوانست تحصیلاتش را در زمینه مدیریت به پایان برساند و به ایران بازگشت و مشغول تحصیل در رشته سینما گردید.

عکس جالب و جدید از فریبرز عرب نیا + عکس14

فریبرز عرب نیا بازیگر کشورمان

تحصیل در رشته سینما مسیر زندگی فریبرز عرب نیا را به سمت و سویی که مورد علاقه اش بود هدایت کرد و بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی به سراغ آموزش های تخصصی تر رفت و زیر نظر استاد حمید سمندریان به آموزش تئاتر پرداخت و دو سال مشغول فراگیری سینما در مجتمع آموزشی سینما شد.

فریبرز عرب نیا علاوه بر سینما در زمینه گرافیک هم به تحصیل پرداخت و موفق شد مدرک کارشناسی اش را از دانشگاه هنر دریافت کند.

ازدواج فریبرز عرب نیا

فریبرز عرب نیا در سومین دهه زندگی اش ازدواج کرد اما تجربه موفقی برای او نبود و منجر به جدایی شد.

عکس جالب و جدید از فریبرز عرب نیا + عکس7

عکس قدیمی آتنه فقیه نصیری و فریبرز عرب نیا در فیلم کاکادو

همسر اول فریبرز عرب نیا

فریبرز عرب نیا سال 1370 با آتنه فقیه نصیری بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان ازدواج کرد اما این ازدواج چند سالی بیشتر دوام نداشت و منجر به جدایی شد.

آتنه فقیه نصیری همسر سابق فریبرز عرب نیا

آتنه فقیه نصیری بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان متولد سال 1347 است و بازیگری را از سال 70 آغاز کرد و با بازی در مجموعه خاله سارا به شهرت رسید و در سریال هایی چون داستان یک شهر، دختران، گمگشته، مدار صفر درجه، جراحت، شیدایی، شمعدونی، شهرزاد و... به ایفای نقش پرداخته است.

عکس جالب و جدید از فریبرز عرب نیا + عکس13

آتنه فقیه نصیری همسر سابق فریبرز عرب نیا

همسر دوم فریبرز عرب نیا

فریبرز عرب نیا برای دومین بار در سال 79 با عسل بدیعی یکی دیگر از بازیگران کشورمان ازدواج کرد اما زندگی این زوج هنرمند چهار سال بیشتر دوام نداشت و سرانجام به جدایی انجامید.

عکس جالب و جدید از فریبرز عرب نیا + عکس0

عکس قدیمی فریبرز عرب نیا و عسل بدیعی

عسل بدیعی همسر سابق فریبرز عرب نیا

عسل بدیعی همسر دوم فریبرز عرب نیا بود که 19 اردیبهشت ماه سال 56 متولد شد و بازیگری را از سال 75 با فیلم بودن و نبودن آغاز کرد و در اولین تجربه بازیگری اش بسیار خوش درخشید.

این هنرمند کشورمان 11 فروردین 1392 به کما رفت و در روز 12 فروردین دچار مرگ مغزی شد و با موافقت اعضای خانواده، اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهدا شد.

عکس جالب و جدید از فریبرز عرب نیا + عکس2

عسل بدیعی همسر سابق فریبرز عرب نیا

پسر فریبرز عرب نیا

فریبرز عرب نیا از ازدواج با عسل بدیعی یک پسر به نام جانیار دارد که متولد سال 81 است و در کنار پدرش زندگی میکند.

عکس جالب و جدید از فریبرز عرب نیا + عکس10

فریبرز عرب نیا در کنار پسرش جانیار

مهاجرت فریبرز عرب نیا از ایران

فریبرز عرب نیا حدود دو سال بعد از درگذشت همسر سابقش عسل بدیعی به همراه پسرش جانیار به آمریکا مهاجرت کرد و اعلام کرد که تا پایان دوران تحصیلی پسرش دوری از وطن را تحمل خواهد کرد.

این بازیگر کشورمان در خارج از کشور به تحصیل در رشته گرافیک در مقطع فوق لیسانس پرداخت و مشغول انجام کارهای مورد علاقه خودش است.

عکس جالب و جدید از فریبرز عرب نیا + عکس11

عکس فریبرز عرب نیا و پسرش جانیار

تصمیم فریبرز عرب نیا برای نوشتن داستان زندگی اش

فریبرز عرب نیا بعد از مهاجرت از ایران، در یک پیام ویدئویی درباره نوشتن داستان زندگی اش صحبت کرد و گفت:

شاید روزی داستان آن چه را که بر من گذشت برای همگان بنویسم، آن چه که در سرزمین مادری ام و در سال هایی که کار فرهنگی کردم، آن چه که در سال های پیش از مهاجرت بر من و خانواده ام گذشت، و آن چه که در سال های دوری از میهن؛ شاید....

عکس جالب و جدید از فریبرز عرب نیا + عکس1

فعالیت های هنری فریبرز عرب نیا

فریبرز عرب نیا بعد از تحصیل در رشته سینما و گذراندن دوره های آموزش تئاتر زیر نظر استاد سمندریان و فراگیری هنر بازیگری در مجتمع آموزشی سینما به صورت جدی وارد دنیای بازیگری شد.

این هنرمند کشورمان حضور در دنیای هنر را با بازیگری و کارگردانی چند نمایش آغاز کرد و در سال 69 با بازی در فیلم آهوی وحشی ساخته حمید خیرالدین به سینما آمد.

عکس جالب و جدید از فریبرز عرب نیا + عکس6

ضیافت تجربه موفق فریبرز عرب نیا با مسعود کیمیایی

فریبرز عرب نیا بعد از بازی در چند فیلم سینمایی، سال 74 برای بازی در فیلم ضیافت به کارگردانی مسعود کیمیایی انتخاب شد و این فیلم نقطه عطفی در کارنامه بازیگری او محسوب میشود.

این بازیگر کشورمان در فیلم مسعود کیمیایی یکی از بهترین نقش هایش را بازی کرد و در چهاردهمین دوره جشنواره فیلم فجر دیده شد.

عکس جالب و جدید از فریبرز عرب نیا + عکس0

بازی فریبرز عرب نیا در ضیافت

بازی فریبرز عرب نیا در فیلم چ

فریبرز عرب نیا در طول سالهای فعالیت های هنری اش در فیلم های زیادی به ایفای نقش پرداخت و موفق ظاهر شد که فیلم چ ساخته ابراهیم حاتمی کیا هم یکی از آنها بود.

ابراهیم حاتمی کیا از کارگردان های سرشناس سینمای ایران است که فریبرز عرب نیا در سالهای ابتدایی حضورش در سینما با او همکاری کرد و بعد از گذشت بیش از 20 سال بار دیگر در سال 92 در فیلم چ مقابل دوربین رفت و ایفاگر نقش اول قصه این فیلم یعنی مصطفی چمران شد.

یکی از حواشی بازی فریبرز عرب نیا در فیلم چ مربوط به عدم حضور او در سکانس پایانی فیلم است که ابراهیم حاتمی کیا را مجبور به استفاده از بدل به جای او کرد.

عکس جالب و جدید از فریبرز عرب نیا + عکس2

فریبرز عرب نیا با گریم فیلم چ

مختارنامه اثر ماندگار کارنامه هنری فریبرز عرب نیا

سریال مختارنامه به کارگردانی داوود میرباقری سال 89 ساخته شد و فریبرز عرب نیا بازیگر نقش اصلی قصه این سریال یعنی مختار ثقفی بود.

عکس جالب و جدید از فریبرز عرب نیا + عکس17

فریبرز عرب نیا در مختارنامه

مختارنامه یکی از ماندگارترین آثار کارنامه هنری فریبرز عرب نیا است که با گذشت سالها از بازی در این نقش هنوز هم بسیاری از مردم او را با این نقش ماندگار می شناسند.