روش های کاربردی برای تمیز کردن دیوار خانه

15:03 - 1399/10/24
اغلب خانم ها در هنگام تمیز کردن دیوار های خانه با مشکل روبرو می شوند که با روش های ساده می توانید دیوار های منزل خود را تمیز و براق کنید.
تمیز کردن دیوار خانه

راه های آسان برای برق انداختن دیوار

قطعا همه ما دوست داریم در خانه ای زندگی کنیم که علاوه بر تمیز بودن تمام لوازم ، دیوارهایش نیز برق بزند. تمیز کردن دیوار کار راحتی نیست زیرا روش صحیح آن را بلند نیستیم و نمی دانیم که چگونه باید آن را برق بیاندازیم.

روش های برق انداختن دیوارها

روش اول :تمیز کردن دیوارهای بدون رنگ

1. اول از همه پارچه های بلا استفاده را روی مبل ها و لوازم خانه بیاندازید. همچنین می توانید از ملحفه یا روزنامه استفاده کنید تا مواد شوینده روی این لوازم نریزند و به آنها آسیب وارد نکنند.

2. هرچیزی که چسبیده به دیوار است را از دیوار فاصله دهید . با این کار از آلوده شدن این لوازم هنگام شستشوی دیوار جلوگیری می کنید . لوازم را در وسط خانه جمع کنید.

3. دیوارها را گردگیری کنید . قبل از شروع کردن پروسه شستشوی دیوار، اول باید گرد و خاک موجود روی آن را از بین ببرید. این کار را می توانید با فرچه های مویی مخصوص ، جارو و جارو شارژی انجام دهید و همچنین می توانید از تیشرت های قدیمی و کهنه برای گردگیری به صورت ضربه ای روی دیوار استفاده کنید.

4. یک سطل آب و کف تهیه کنید و با اسفنج ، کف تهیه شده را به دیوار بزنید. پروسه شستشو را از بالای دیوار شروع کنید. دستتان را نسبتا آرام حرکت دهید و عجله نکنید و بعد از کف زدن، سریعا محل را خشک کنید.

روش های کاربردی برای تمیز کردن دیوار خانه16

روش دوم :تمیز کردن دیوارهای رنگ شده.

1. اول از همه لکه گیری کنید . اول از محصولات مناسب برای لکه گیری استفاده کنید و آن را در ناحیه کوچک تست کنید و از موثر بودن آن مطمئن شوید و در صورت مفید بودن ، لکه گیری دیوار را انجام دهید.

2. شستشوی دیوار را آغاز کنید . برای اکثر دیوارهای رنگی باید از آب و کف و صابون استفاده کنید . اگر می خواهید که این ترکیب را قوی تر کنید، سرکه را نیز به این ترکیب بیفزایید . سرکه هیچ ردی از خود باقی نمی گذارد ، به هیمن دلیل نباید نگران این موضوع باشید.

  • در این پروسه باید دو سطل آماده کنید . یک سطل را با آب و پاک کننده شیمیایی پر کنید و پنج دقیقه بعد از اضافه کردن شوینده، پروسه شستشو را آغاز کنید. اگر احساس کردید که آب داخل سطل کثیف شده، حتما آب آن را عوض کنید.
  • برای شستشو از پاک کننده های حاوی الکل استفاده نکنید . این محصولات به رنگ روی دیوار آسیب وارد می کنند و براقیت آن را از بین می برند.

3. خودتان پاک کننده بسازید . این کار به اندازه ای که به نظر می رسد ، سخت نیست . نصف یک فنجان جوش شیرین را به یک سطل آب گرم اضافه کنید و سپس ترکیب به دست آمده را به یک حوله نرم اسپری کنید و آن را روی قسمت های لکه دار بکشید.

روش های کاربردی برای تمیز کردن دیوار خانه7

روش سوم :تمیز کردن دیوارهای دارای کاغذ دیواری

1. برای کاغذ دیواری از آب صابونی و گرم استفاده کنید . قانون کلی برای شستشوی دیوار کاغذ دیواری شده ، استفاده از آب و کف و کمی آمونیاک است . البته گردگیری را قبل از همه این ها فراموش نکنید.

2. از سرکه برای پاک کردن کاغذ دیواری های وینیل استفاده کنید . یک پارچه را داخل سرکه سفید و آب گرم کنید و آن را به دیوار تمیز به صورت ضربه ای بزنید . سرکه را مستقیم به دیوار نزنید.

3. از سرکه و آب برای پاک کردن لکه های روی کاغذ دیواری استفاده کنید . لکه جوهر، ماژیک، مداد شمعی را باید با یک پاک کننده مایع حاوی سرکه تمیز کنید . برای از بین بردن لکه های چربی نیز از آب گرم و کف استفاده کنید.

4. برای شستشوی آخر از آب گرم و یک حوله نرم استفاده کنید.

روش های کاربردی برای تمیز کردن دیوار خانه14

روش چهارم :تمیز کردن دیوارهای چوبی

1. دیوارها را گردگیری کنید . از یک طی، فرچه و یا دستمال برای گردگیری دیوار استفاده کنید.

2. از آب گرم و صابون و برای پاک کردن دیوار استفاده کنید . این ترکیب برای پاک کردن دیوارهای چوبی عالی عمل می کند.

3. برای از بین بردن لکه ها از روی این دیوارها از نصف فنجان سرکه سفید و یک سطل آب گرم استفاده کنید . سپس با یک دستمال نرم، این ترکیب را به دیوار بزنید.

4. سپس با آب خالی دیوار را تمیز کنید . هیچ نیازی برای ماده شوینده یا پاک کننده وجود ندارد. این شستن با آب خالی باید سریعا خشک شود تا چوب را از بین نبرد.