با این روش ها می توانید ویروس کرونا را از بین ببرید

08:46 - 1399/10/15
اگر به طور مداوم دهان خود را شستشو دهید و به طور کلی مرطوب نگه دارید، احتمال ورود ویروس به بدن شما کاهش می یابد.
ویروس کرونا

شاید باورتان نشود اما دهان شویه ها و نخ دندان می توانند ویروس کرونا را غیر فعال کنند. به گزارش کاماپرس، دانشمندان در پژوهشی جدید به این نتیجه رسیده اند که مواد موجود در بعضی از دهان شویه ها و نخ دندانها می توانند ویروس کرونا را خنثی کنند و انتشار میزان ویروس توسط افراد ناقل را به میزان زیادی کاهش بدهند.

این خبر در این روزها که ویروس کرونا سلامتی همه افراد جهان را هدف گرفته و هر روز آمار جدیدی از افراد مبتلا و مرگ و میر شنیده می شود، می تواند امید بخش باشد. همین موضوع باعث شده تا محققان اعلام کنند استفاده از دهان شویه ها قبل از بیرون رفتن از منزل و بعد از بازگشت به منزل می‌تواند احتمال گسترش کروناویروس را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

لطفا دهانتان را بشویید!

نتایج مطالعات محققان مؤسسه ایالتی سرطان پنسیلوانیا نشان می‌دهد که برخی از این محصولات در کاهش میزان ویروس در دهان بعد از ابتلاء به عفونت مفید هستند و می‌توانند به کاهش گسترش کروناویروس کمک کنند. حفره‌های بینی و دهان از نقاط اصلی ورود و انتقال ویروس کرونا به انسان هستند.

به گزارش مهر دانشمندان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که محلول شامپوی کودک ۱٪ که اغلب توسط پزشکان سر و گردن برای شستشوی سینوس‌ها تجویز می‌شود، بعد از دو دقیقه تماس بیش از ۹۹.۹ درصد ویروس کرونا انسانی را غیرفعال می کند. چند محصول دهانشویه و غرغره دهان هم در غیرفعال سازی این ویروس عفونی مؤثر است.

در بسیاری از افراد پس از فقط ۳۰ ثانیه از زمان تماس بیش از ۹۹.۹ درصد ویروس غیرفعال شد و در برخی دیگر نیز پس از ۳۰ ثانیه ۹۹.۹۹ درصد ویروس غیرفعال شد.