با غذا های محلی شیراز آشنا شوید

23:45 - 1399/10/17
شیراز باتوجه به اینکه یک شهر توریستی و گردشگری محسوب می شود، غذا های بسیار خوش طعمی دارد که در این مطلب می توانید با انواع غذا های محلی شیراز آشنا شوید.
ته چین آلو اسفناج

طرز تهیه ته چین آلو اسفناج

ته چین آلو اسفناج یک غذای خوشمزه ایرانی است که طعم فوق العاده دلچسبی دارد و بسیار خوشمزه و مقوی است. این ته چین خوش عطر و رنگ را حتما به منو غذاهایتان اضافه کنید و از خوردن آن کنار عزیزانتان لذت ببرید.

مواد لازم برای ته چین آلو اسفناج

  • برنج :2 پیمانه
  • فیله مرغ :2 عدد
  • اسفناج:200 گرم
  • آلو:6 عدد
  • زعفران دم کرده:2 قاشق غذاخوری
  • ماست:6 قاشق غذاخوری
  • زرده تخم مرغ:2 عدد
  • گلاب:1 قاشق چایخوری
  • نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه:به مقدار کافی

با غذا های محلی شیراز آشنا شوید9

ته چین آلو اسفناج لذیذ و خوشمزه

دستور پخت ته چین آلو و اسفناج

ابتدا برنج را بشویید و با مقداری آب ولرم و نمک به مدت چند ساعت خیس دهید. اسفناج ها را هم تمیز کنید و بشویید.بعد از اینکه آب اضافه آن گرفته شد آنها را نه خیلی درشت و نه خیلی ریز خرد کنید.

سپس تابه ای را روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن داخل آن بریزید و اسفناج خرد شده را داخل آن تفت دهید.تا زمانی که آب اضافی اسفناج کشیده شود آن را تفت دهید.

در ادامه فیله مرغ را به همراه مقداری آب و ادویه هایی نظیر نمک، فلفل سیاه و زردچوبه بپزد.

و بعد از پخت آن را به صورت مکعبی برش بزنید.آلوها را در مقداری آب ولرم خیس دهید.

قابلمه ای را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت بالا قرار دهید تا به جوش بیاید. بعد داخل آب جوش یک قاشق چایخوری نمک ، یک قاشق غذاخوری روغن مایع اضافه کنید.

بعد از اینکه نمک حل شد، برنج خیس داده شده را از آب خارج کنید و داخل آب در حال جوش بریزید.بگذارید تا برنج چند دقیقه بجوشد و نیم پز شود.سپس برنج را آبکش کنید .

داخل کاسه ای زرده تخم مرغ، ماست، زعفران دم کرده و گلاب را مخلوط کنید و هم بزنید.سپس برنج را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم یکدست شوند.

قابلمه مناسبی را انتخاب کنید و داخل آن را با کمی روغن چرب کنید.سپس نصف مخلوط برنج را کف قابلمه بریزید و با پشت قاشق کاملا روی سطح آن را فشار دهید.

بعد روی برنج اسفناج تفت داده شده ، فیله مرغ و آلوی خیس دادن شده را بچینید و مجددا باقیمانده مخلوط برنج را اضافه کنید. سطح برنج را خوب بفشارید تا مواد از هم پاشیده نشوند.

روی حرارت گاز شعله پخش کن قرار دهید و در قابلمه را ببندید و بگذارید تا ته چین به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت دم بکشد.

ته چین خوشمزه تان را بعد از آماده شدن روی ظرف گردی برگردانید و به دلخواه سرو کنید.

با غذا های محلی شیراز آشنا شوید18

ته چین آلو اسفناج با مرغ