ویروس کرونا خطرناک تر از همیشه!!

09:51 - 1399/10/16
طبق بررسی های انجام شده تغییراتی در ژنتیک ویروس کرونا بوجود آمده است که باعث شده این ویروس خطرناک و وحشی تر شود.
کرونا

روز گذشته آمار جدیدی در مرگ و میر ناشی از شیوع ویروس کرونا در کشور با تعداد فوت ۲۵۱ نفر از بیماران به ثبت رسید تا یافته های جدید دانشمندان را تایید کند. دانشمندان معتقدند ویروس کرونا در ۹ ماه گذشته جهش ژنتیکی سریع و حیرت آوری داشته است.

تغییر علایم ویروس کرونا چگونه است؟

به گزارش کاماپرس پروفسور علی کرمی متخصص بیوتکنولوژی پزشکی و فوق تخصص مهندسی ژنتیک درباره جهش و شرایط این روزهای ویروس کووید ۱۹ می گوید:« من از سال ۱۳۶۳ در زمینه بیولوژیک فعالیت می‌کنم و در خارج و داخل کشور در حوزه تهدیدات زیستی با توجه به تخصصم کار کرده‌ام و صادقانه می‌گویم تا به‌حال ویروسی به این عجیب و غریبی ندیده‌ام .در ابتدای شیوع کرونا در جهان، علائم این بیماری تیپیک و تنفسی بود، اما حالا علایم بیشتر پوستی و گوارشی است. با آنالیز این ویروس می‌توان تشخیص داد ویروس چه کاری در بدن انسان می‌کند و چرا به این شکل درآمده که در موج سوم کشتار آن بسیار وسیع‌تر شده است. با جهش‌هایی که ویروس در طول این مدت داشته دو اتفاق رخ داده و برخی از جهش‌های این ویروس مختص ایران است.»

کرونا وحشی تر شده است

پروفسور کرمی در ادامه درباره جهشهای عجیب این ویروس به روزنامه آرمان ملی می گوید:« تا کنون ۲۵۰ جهش در این ویروس مشاهده شده و این جهش‌ها دو اتفاق خطرناک را رقم ‌زده‌اند. اول قدرت سرایت آن نسبت به ویروسی که در ابتدا وارد ایران شد ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است. یعنی ویروسی که در ابتدا شیوع پیدا کرد، یک تا ۱۰ نفر را آلوده می‌کرد، اما حالا می‌تواند ۱۰ نفر را آلوده کند. دوم اینکه علایم بیماری عوض شده است.

علائم کرونا در ابتدا شبیه ویروس سرماخوردگی یا مثل آنفلوآنزا بود. اما حالا علایم عوض شده و هر‌نوع مشکل تنفسی مشکوک به کرونا است. به جرات می‌گویم که ویروسی که امروز در بدن مردم ایران می‌چرخد، آن ویروس اولیه نیست و با تحقیقات ما مشخص شده که بیش از ۲۵۰ بار جهش داشته است که ۱۹ مورد از این جهش‌ها بسیار مهم و حائز اهمیت است. برخی جهش ها معنا‌دار نیستند، ولی ۱۹ جهش، ویروس کرونا را وحشی‌تر از گذشته کرده و موجب علایم خطرناک‌تر در بدن انسان‌ها شده است و همزمان تشخیص آن را سخت‌تر کرده، از این‌رو پزشکان تاکید دارند که هر کسی علائم سرماخوردگی دارد، کرونا است چون نمی‌توانند آن را تشخیص بدهند.»

پروفسور کرمی معتقد است این ویروس در بدن هر فرد به شکلی علایم خود را نشان می‌دهد. به طوری که خطرناک‌ترین افراد برای جامعه کسانی هستند که سیستم‌های ایمنی بدنشان قوی است . چون ویروس نمی‌تواند آنها را بیمار کند، ولی در بدن آنها می‌چرخد و خود را تکثیر می‌کند و آنها ناقل هستند. اگر آنها ماسک نزنند در مدت چند روز صدها، بلکه هزاران نفر را آلوده می‌کنند.